Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Flytta profil temporärt

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14

    Flytta profil temporärt

    Jag beställde häromdagen min 5:e Xbox360. (Slim 4GB för 1495 :- inkl frakt är inte så mycket att fundera på).

    Orsaken är att jag vill ha en maskin som backup för Reset Glitch Hack ifall min nuvarande JTAG pajjar (får hoppas att jag hinner få en maskin som inte har nya maskinrevideringen).

    Har en fundering rörande min gamerprofile. Då mina nuvarande boxar samtliga är bannade (varav 2 är RROD:ade) blev jag sugen på att lyfta över min gamerprofile till nya boxen för att ansluta mot LIVE.

    Låter extremt fånigt, men då jag är en achievment-junkie vill jag få min Gamerscore uppdaterad online.

    Kommer det att fungera att flytta över den till minneskort temporärt eller kommer nya boxen per automatik bli bannad (dvs är banningen styrd per profil)? Finns det ngn annat som är värt att tänka på (vill ju flytta tillbaka profilen till JTAG sedan) ?

    Nu är frågan bara hur man ska bära in denna i huset utan att tanten upptäcker den

    // P

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Har googlat en del trådar. En del säger att ifall en konsol är bannad så är profilen automatiskt korrupt och kommer förbli så även om man flyttar till ny konsol (och därmed även banna nya konsolen automatiskt).

    Vad säger experterna?

    // P

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Har googlat en del trådar. En del säger att ifall en konsol är bannad så är profilen automatiskt korrupt och kommer förbli så även om man flyttar till ny konsol (och därmed även banna nya konsolen automatiskt).

    Vad säger experterna?

    // P
    Ban är på konsoll ELLER profil basis, om du tar en bannad profil till en annan konsoll kan den mycket riktigt visas som korrupt då dom kan vara låsta till den bannade maskinen isåfall.

    Att låsa upp en sådan och flytta till en ny konsoll får INTE konsollen bannad, men det KAN få din profil bannad, det är inte samma sak som att din konsoll blir bannad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Oki tack!

    Exakt var under Content ligger själv profilen? Tänkte försöka mig på att uncorrupta min profil.

    // P

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Oki tack!

    Exakt var under Content ligger själv profilen? Tänkte försöka mig på att uncorrupta min profil.

    // P
    HDD1:\Content\E...............\....\....\E........ .............

    ... = tecken som antingen är unika för din profil eller jag inte minns exakt vad det ska stå där

    (HDD1 är även känd som partition 3)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Oki tack igen. Bara att coppa hela Content-mappen då för att vara säker att få med allt

    // P

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    HDD1:\Content\E...............\....\....\E........ .............

    ... = tecken som antingen är unika för din profil eller jag inte minns exakt vad det ska stå där

    (HDD1 är även känd som partition 3)
    0000000000000000 - Mappen har inget med själva profilen att göra?

    Ligger 4a E-mappar (med undermappar) som jag kopierar men undrar om man kan skippa 0000000000000000-mappen?

    // P

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    0000000000000000 - Mappen har inget med själva profilen att göra?

    Ligger 4a E-mappar (med undermappar) som jag kopierar men undrar om man kan skippa 0000000000000000-mappen?

    // P
    Mappen med 16 0'or är DLC/XBLA mappen, se till att du loggar ut från ALLA profiler om du kopierar från konsollen direkt, annars är dom filerna låsta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Aha! Testade precis kopiera via ftp (när jag är inne på FSD) och contentmappen (minus 00000-mappen) blev endast ca 800 mb.

    Antar att det är för att dom andra blev låsta då?

    // P

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Aha! Testade precis kopiera via ftp (när jag är inne på FSD) och contentmappen (minus 00000-mappen) blev endast ca 800 mb.

    Antar att det är för att dom andra blev låsta då?

    // P
    Nah, profiler är inte så stora... sparningar är inte heller enorma
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Anv.profil korrupt
    By SWEwillow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 13:33
  2. Profil Ban
    By Swizzy in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 10:28
  3. Kan man ta bort en profil från profil listan?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 14:37
  4. korrupt Profil
    By flygarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 23:35
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 01:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •