Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 71

Diskussion: Köpa Lite-On brännare kompatibla med den nya C64eva-firmwaren?

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen 250:- orörda, 400:- omflashade
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #32
    dragonslayer Guest
    ihas drivarna säljs även under andra namn.. så chansen är stor att man kan crossflasha ... lista på andra namn http://***********/ixtreme_burner_max.html

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Fick idag nu hem mina brännare och kan nu även jag bekräfta att det funkar perfekt. Kan dock förvana att ni på PSXCARE snart kommer hata jobbet att flasha dem. För även om det inte är svårt så är det tjôtigt som faen. Blev nästan aggressiv av att bara flasha sex stycken. lol

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    Snabb fråga, jag hittar ingen bra "brännarguide" med nya brännaren. Vad ska man ha för layerbreak med custom firmwaren och ihas brännaren?
    Last edited by oscy; 2011-10-28 at 16:18.

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Samma som för alla andra. Det är ingen skillnad.

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Fick idag nu hem mina brännare och kan nu även jag bekräfta att det funkar perfekt. Kan dock förvana att ni på PSXCARE snart kommer hata jobbet att flasha dem. För även om det inte är svårt så är det tjôtigt som faen. Blev nästan aggressiv av att bara flasha sex stycken. lol
    Tack för varningen :-)

    Vi får 241st på måndag...

    ...får väl bli någon extrajobbare som får plågas med dom...

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Samma som för alla andra. Det är ingen skillnad.
    Det vill säga man kör calculate optimal för XGD3 och 1913760 eller vad det nu var för övriga (den som finns i .dvd filen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det vill säga man kör calculate optimal för XGD3 och 1913760 eller vad det nu var för övriga (den som finns i .dvd filen)
    Vette faen om det verkligen behövs. Jag har bara kört .dvd filen och allt har funkat perfekt. Lade till OPC (det skulle man göra om man vill bränna Verba 003 i 4x). Men jag har inte tryckt på någon calculate optimal. Vad sjutton skulle den knappen göra? Layerbreaket är ju redan fördefinerat iaf?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Vette faen om det verkligen behövs. Jag har bara kört .dvd filen och allt har funkat perfekt. Lade till OPC (det skulle man göra om man vill bränna Verba 003 i 4x). Men jag har inte tryckt på någon calculate optimal. Vad sjutton skulle den knappen göra? Layerbreaket är ju redan fördefinerat iaf?
    Du får välja under settings, antingen fördefinerad layerbreak eller att den räknar ut optimal

    Det är alltså inte "bara" att köra som förut... du säger det själv, man ska lägga till OPC (where do i find that?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    OPC finner man under settings för Write.
    Men OPC gäller alltså bara om man vill bränna i 4x. Man behöver tydligen inte klicka i det om man bränner i 2x.
    Aha såg precis i Imgburn att Calculate Optimal är default. Så länge som man inte manuellt skrivet in något layerbreak så är det redan CO som gäller. Det förklarar saken för jag har aldrig förstått grejen med att skriva in ett Layerbreak manuellt. Skulle mot all förmodan inte .dvd filen vara med så skapas den ju av abgx när man kollar .iso-filen iaf. Men det är klart, har man haft den fula ovanan att inte kolla med abgx först så kunde det ju vara bra.

  11. #41
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Vill inte förstöra tården, men kan iaf säga att Samsung 223F klarar att bränna spelen utan problem.
    Dock har jag bara testat Verbatim i 4X
    Spelet fullt läsbart,
    Quality Score 91 enl Discspeed
    Bränd med CloneCD, utan problem.

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Vill inte förstöra tården, men kan iaf säga att Samsung 223F klarar att bränna spelen utan problem.
    Dock har jag bara testat Verbatim i 4X
    Spelet fullt läsbart,
    Quality Score 91 enl Discspeed
    Bränd med CloneCD, utan problem.
    HELA spelen (overburn) eller med delar av ISO-filen i soptunnan (truncate) ?

    Klistra in brännloggen...

    Kör gärna en 100% verify på skivan mot image/iso-filen och klistra in loggen.,..
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    HELA spelen (overburn) eller med delar av ISO-filen i soptunnan (truncate) ?

    Klistra in brännloggen...

    Kör gärna en 100% verify på skivan mot image/iso-filen och klistra in loggen.,..
    Clonecd brukar inte lämna lika detaljerad logg som ex Imgburn.
    Men om skrivning misslyckas så säger den det, och lyckas så meddelas det.

    Den release jag anv var Batman.Arkham.City.XBOX360-COMPLEX ( 8151MB)


  14. #44
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Clonecd brukar inte lämna lika detaljerad logg som ex Imgburn.
    Men om skrivning misslyckas så säger den det, och lyckas så meddelas det.

    Den release jag anv var Batman.Arkham.City.XBOX360-COMPLEX ( 8151MB)

    Det jag undrade var ifall du brände hela imagefilen med overburn, eller skippade slutet på imagefilen med truncate. Har du kört truncate spelar det ju ingen roll att det som skrevs blev 100% perfekt kvalitet, börjar spelet söka efter det som saknas så finns det ju inte där alls :-)

    Anledningen att bränna på en omflashad lite-on är ju att få med ALL data på skivan trots att det egentligen är för mycket för att få plats på en vanlig double-layer.

    Edit: Ser ju ut som du fått med allt "position 8151"
    Edit2: 8151 = normal max storlek på en Double Layer skiva, den releasen är då inte en "full" 8325MB xgd3 release.
    Last edited by Hansi; 2011-10-30 at 16:28.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #45
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Kan folk inte bara acceptera att det bara är iXtreme Burner MAX som faktiskt kan bränna fulla XGD3? Hade alla brännare i världen klarat det hade C4E och company garanterat roat sig med något annat. Så vill man bränna 100 % backuper gör man bäst i att skaffa sig en valfri LiteOn med iXtreme Burner MAX på.

  16. #46
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Kan ju leta upp ngn annan release som kanske är större.

    Dock säger Clonecd att det krävdes runt 200MB overburn för att allt skulle få plats

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Ingen som hört några rykten om hur det går med uppdateringen av ABGX? Nu när brännare och firmware finns att tillgå så är det ju ABGX-folket man går och väntar på...

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Nu har jag vart och hämtat brännaren och provat att bränna. Det gick fint att bränna men när jag petade in skivan med BF3 i boxen så blev de "skivan är antingen smutsig eller skadad..."
    Har jag missat nått steg mellan raren och brännandet?

  19. #49
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av flames Visa Inlägg
    Nu har jag vart och hämtat brännaren och provat att bränna. Det gick fint att bränna men när jag petade in skivan med BF3 i boxen så blev de "skivan är antingen smutsig eller skadad..."
    Har jag missat nått steg mellan raren och brännandet?
    Använde du dig av OPC funktionen? Kolla in den här .pdf filen.Bifogning 1169

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Nej ja hade missat OPC rutan, ja provar igen då

  21. #51
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Så här blev resultatet..... Namnlös.jpg


    I 20:14:57 Verifying Layer 1... (LBA: 2133520 - 4267014)
    W 20:19:43 Failed to Read Sector 3401616 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:23:51 Failed to Read Sector 3401616 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:24:03 Failed to Read Sector 3401620 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:25:26 Retrying (1)...
    W 20:25:32 Retry Failed - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:25:34 Failed to Read Sector 3401620 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:25:42 Failed to Read Sector 3401621 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:25:43 Failed to Read Sector 3401621 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:25:51 Failed to Read Sector 3401622 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    W 20:25:52 Failed to Read Sector 3401622 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
    Last edited by flames; 2011-10-31 at 20:26.

  22. #52
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    OK, vilka skivor har du? Blir lite förvånad om du kommer skriva att du har Verbatim. Själv har jag iaf inte haft det minsta problem att bränna XGD3 backuper med Verbatim (003) och iXtreme Burner MAX.

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    OK, vilka skivor har du? Blir lite förvånad om du kommer skriva att du har Verbatim. Själv har jag iaf inte haft det minsta problem att bränna XGD3 backuper med Verbatim (003) och iXtreme Burner MAX.
    Krävs ju inte mycket för att få fyra dåliga sektorer av fyra miljoner sektorer...ett fingeravtryck eller damkorn på skivan kanske :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Jag har provat med två skivor som jag köpte idag samtidigt som brännaren, och ja de e verbatim. Kan de va kassa filer?

  25. #55
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Krävs ju inte mycket för att få fyra dåliga sektorer av fyra miljoner sektorer...ett fingeravtryck eller damkorn på skivan kanske :-)
    Nej ev. inte men jag får ALDRIG, och då menar jag verkligen ALDRIG, dåliga sektorer. Oavsett om det varit XGD3 eller inte. Så man ska verkligen kunna klara sig från det.

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av flames Visa Inlägg
    Jag har provat med två skivor som jag köpte idag samtidigt som brännaren, och ja de e verbatim. Kan de va kassa filer?
    Se till att stänga av alla onödiga program på datorn.
    Se till att alla kablar till brännaren är av bra kvalitet.
    Spela inte hårdrock och techno på högsta volym när du bränner.
    Osv voodo-knep för att få bra bränning.
    Finns det anledning att misstänka brännaren så kommer du in och byter den bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Vilken hastighet har använts?

    Har testat runt lite med Liteon brännaren.

    Clonecd, Maxell: Fungerar inte bränna.
    Img Burn
    Fick själv samma fel med verifiering, fast dock med Maxell skivor.

    Provade en verbatim i 2.4X ( singapore batch)
    OPC: No.
    Fungerade bra.

    Anledning till att jag provade Maxell är för att dem gett bättre resultat än verbatim för mig när det varit icke XDG3 spel.

    Men i detta läge så verkar det vara endast Verbatim och det är inte ens lönt att prova andra märken.

  28. #58
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Ja jag vete fan va de kan vara, får väl starta om burken o prova bränna igen.
    har inte haft annat än nån browser igång samtidigt.

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Se till att stänga av alla onödiga program på datorn.
    Se till att alla kablar till brännaren är av bra kvalitet.
    Spela inte hårdrock och techno på högsta volym när du bränner.
    Osv voodo-knep för att få bra bränning.
    Finns det anledning att misstänka brännaren så kommer du in och byter den bara.
    This. Sata-connectorn är absolut ingen lyckad design ur ett robusthetsperspektiv, och det blir inte bättre av att i princip alla kablar på marknaden (speciellt de som skickas med DVD-brännare, hårddiskar, moderkort, etc) är absolut billigaste möjliga kinacrap.

    Hade exvis själv enorma problem med att två kanaler på satacontrollern i filservern hemma höll på och gjorde hard resets och sådant. Som jag kliade mig i skallen över det där. Flashade om den där controllern ett otal gånger hit och dit, testade kompilera upp kerneln en miljard gånger med olika settings, osv. Försökte verkligen med allt. Testade till slut att byta de där kablarna som sista utväg, och ta mig fan om det inte lirade perfekt sedan. De gamla kablarna var just såna där röda kinajunkkablar.

    Det där med hårdrock och techno känns det dock rätt 1995 att ha problem med. Det är förresten nästan med nostalgi man minns hur man drog igång bränningen och låste sitt rum i 1,5 timma, för att undvika att någon gick in och vibrationerna som fortplantade sig i golvet alstrade ett 150-kronors karottunderlägg istället för att man fick en fin warezskiva att sälja i skolan

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg

    Det där med hårdrock och techno känns det dock rätt 1995 att ha problem med. Det är förresten nästan med nostalgi man minns hur man drog igång bränningen och låste sitt rum i 1,5 timma, för att undvika att någon gick in och vibrationerna som fortplantade sig i golvet alstrade ett 150-kronors karottunderlägg istället för att man fick en fin warezskiva att sälja i skolan
    Ett tag hade jag ett par Cerwin Vega i kontoret, stora som kylskåp, 2x15" basar i varje, en bryggkopplad NAD S200 till den ena och en bryggkopplad NAD 218 till den andra, dvs minst 700W till varje. Lycka till att bränna något med dom igång när lysrören i taket släcktes av vibrationerna :-)


    http://www.soundstage.com/revequip/c...ega_cls215.htm
    http://www.avland.co.uk/nad/s200/index.htm
    http://www.stereophile.com/content/n...specifications
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Köpa ny dvd brännare.
    By Shadow-child in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 10:47
  2. Köpa ny dvd brännare
    By casull72 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 18:54
  3. Köpråd-ska köpa ext. DVD-Brännare!
    By patanp in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-14, 21:44
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Nån som vet var man kan köpa en dvd brännare?
    By CiggY in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-13, 20:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •