Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 71 av 71

Diskussion: Köpa Lite-On brännare kompatibla med den nya C64eva-firmwaren?

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ett tag hade jag ett par Cerwin Vega i kontoret, stora som kylskåp, 2x15" basar i varje, en bryggkopplad NAD S200 till den ena och en bryggkopplad NAD 218 till den andra, dvs minst 700W till varje. Lycka till att bränna något med dom igång när lysrören i taket släcktes av vibrationerna :-)


    http://www.soundstage.com/revequip/c...ega_cls215.htm
    http://www.avland.co.uk/nad/s200/index.htm
    http://www.stereophile.com/content/n...specifications

    Haha, vafan, de där grejerna måste du ju ha spränglicens för att få spela i. Det räknas liksom inte

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Smartjonet här igen, det verkar som att man inte skall lita på en verifiering.
    Jag fick för mig att ändå prova skivan som den gnällde så mycket om igår, och de va klart som faan att den funkade iaf.

  3. #63
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av flames Visa Inlägg
    Smartjonet här igen, det verkar som att man inte skall lita på en verifiering.
    Jag fick för mig att ändå prova skivan som den gnällde så mycket om igår, och de va klart som faan att den funkade iaf.
    Givetvis kan den göra det. Dock betyder det att den inte blev korrekt bränd. Struntar du i det behöver du inte köra Verify överhuvudtaget...

  4. #64
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av flames Visa Inlägg
    Smartjonet här igen, det verkar som att man inte skall lita på en verifiering.
    Jag fick för mig att ändå prova skivan som den gnällde så mycket om igår, och de va klart som faan att den funkade iaf.
    Hahaha! Skönt resonemang!

  5. #65
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Verify v.s Verkligheten: 0-1!

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av flames Visa Inlägg
    Verify v.s Verkligheten: 0-1!
    Det går även bra att köra bilen med bara tre hjulbultar åtdragna. Det betyder dock inte att det är att föredra...

  7. #67
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Går att jucka med bara en pungkula, trots att 50% e borta.
    Menar bara att man inte kan jämföra en bränning med andra materiella saker.

    Varför bara ha en soptunna när man kan ha en hel container
    Eller
    jag skulle vilja flytta till det land där det inte finns några utlänningar.
    Last edited by Andreas_Ace; 2011-11-02 at 18:44.

  8. #68
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21
    Tror ni att det går att bränna med en iHAS inkopplad till en USB 2.0 till SATA adapter utan försämrad kvalitet?
    Kör nämnligen bärbart endast och hittar inga externa bays till bra priser.

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
    Tror ni att det går att bränna med en iHAS inkopplad till en USB 2.0 till SATA adapter utan försämrad kvalitet?
    Kör nämnligen bärbart endast och hittar inga externa bays till bra priser.

    En drivebay är rent tekniskt precis samma sak som en USB-SATA-brygga, skillnaden är att drivebayen har ett prydligt case att stoppa en dvdbrännare i. Har du läst nånstans att det ska funka med en bay, så är det ju definitivt värt att chansa, och hoppas på att det faktiskt är chipsetoberoende, eller att det råkar sitta "rätt" chipset i bryggan.

    Även om du inte läst det någonstans kan det ju vara värt att chansa. Jag spekulerar bara nu, men det är ju frågan om ett firmwarehack, och det borde väl egentligen inte vara sådär superberoende av vad som går över SATA-länken. Det vore väl inte helt otippat om det helt enkelt handlar om förändringar i styrningen av skrivhuvudet, och sådant sköts ju på väldigt låg nivå. Kan bara brännarprogrammet skicka de nödvändiga kommandona för att aktivera de options du slår på (som inte direkt är options man kör varje dag) till brännaren via en SATA-USB-brygga så bör det lira tycker jag.

    Och skulle det inte funka, och du bara kan använda "normala" brännarfunktioner, så har du i alla fall en förbannat bra brännare till normala skivor

  10. #70
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Lyckas tyvärr inte bränna ut hela filen (8,7) trots nyinköpt Lite-on ihas 124B hos er med nya firmware. Den bränner bara ca 8,5. Jag får även frågan overburn eller truncate innan bränning en startar?
    Lite-on ihas 124B kopplad till bärbar via Plexgear USB 2.0 till SATA med strömförsörjning.

    (Använder Verbatim MKM003 samt ikryssad OPC. Wspeed 4X. Valt i bootype DVD+R DL Media - EEPROM (rätt?) och DVD-ROM)

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    och jag använder senaste imgburn v2.5.6.0

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Köpa ny dvd brännare.
    By Shadow-child in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 10:47
  2. Köpa ny dvd brännare
    By casull72 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 18:54
  3. Köpråd-ska köpa ext. DVD-Brännare!
    By patanp in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-14, 21:44
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Nån som vet var man kan köpa en dvd brännare?
    By CiggY in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-13, 20:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •