Smartjonet här igen, det verkar som att man inte skall lita på en verifiering.
Jag fick för mig att ändå prova skivan som den gnällde så mycket om igår, och de va klart som faan att den funkade iaf.
Verify v.s Verkligheten: 0-1!
Går att jucka med bara en pungkula, trots att 50% e borta.
Menar bara att man inte kan jämföra en bränning med andra materiella saker.
Varför bara ha en soptunna när man kan ha en hel container
Eller
jag skulle vilja flytta till det land där det inte finns några utlänningar.
Last edited by Andreas_Ace; 2011-11-02 at 19:44.
Tror ni att det går att bränna med en iHAS inkopplad till en USB 2.0 till SATA adapter utan försämrad kvalitet?
Kör nämnligen bärbart endast och hittar inga externa bays till bra priser.
En drivebay är rent tekniskt precis samma sak som en USB-SATA-brygga, skillnaden är att drivebayen har ett prydligt case att stoppa en dvdbrännare i. Har du läst nånstans att det ska funka med en bay, så är det ju definitivt värt att chansa, och hoppas på att det faktiskt är chipsetoberoende, eller att det råkar sitta "rätt" chipset i bryggan.
Även om du inte läst det någonstans kan det ju vara värt att chansa. Jag spekulerar bara nu, men det är ju frågan om ett firmwarehack, och det borde väl egentligen inte vara sådär superberoende av vad som går över SATA-länken. Det vore väl inte helt otippat om det helt enkelt handlar om förändringar i styrningen av skrivhuvudet, och sådant sköts ju på väldigt låg nivå. Kan bara brännarprogrammet skicka de nödvändiga kommandona för att aktivera de options du slår på (som inte direkt är options man kör varje dag) till brännaren via en SATA-USB-brygga så bör det lira tycker jag.
Och skulle det inte funka, och du bara kan använda "normala" brännarfunktioner, så har du i alla fall en förbannat bra brännare till normala skivor
Lyckas tyvärr inte bränna ut hela filen (8,7) trots nyinköpt Lite-on ihas 124B hos er med nya firmware. Den bränner bara ca 8,5. Jag får även frågan overburn eller truncate innan bränning en startar?
Lite-on ihas 124B kopplad till bärbar via Plexgear USB 2.0 till SATA med strömförsörjning.
(Använder Verbatim MKM003 samt ikryssad OPC. Wspeed 4X. Valt i bootype DVD+R DL Media - EEPROM (rätt?) och DVD-ROM)
och jag använder senaste imgburn v2.5.6.0
Bookmarks