Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 71

Diskussion: Köpa Lite-On brännare kompatibla med den nya C64eva-firmwaren?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    Köpa Lite-On brännare kompatibla med den nya C64eva-firmwaren?

    [c4eva] The following drives have been tested for ixtreme burner max firmware:
    [c4eva] Liteon iHAS124B = baseline model
    [c4eva] Liteon iHAS224B = 124 + LightScribe
    [c4eva] Liteon iHAS324B = 124 + SmartErase
    [c4eva] Liteon iHAS424B = 124 + LightScribe + SmartErase (or = 224 + SmartErase)
    [c4eva] Liteon iHAS524B = 124 + LabelTag + SmartErase
    [c4eva] Liteon iHAS624B = 124 + LabelTag + LightScribe + SmartErase (or = 524 + LightScribe)

    [A*******] how can you know if its a or b? [last char of drive model]
    [c4eva] A is NEC chipset=bad
    Har ni några planer på att ta in och sälja dessa eller finns det något klockrent ställe att vända sig till för att köpa en? Har sett att dom finns på vissa butiker här i stan (Stockholm) men det anges ju aldrig vilket chipset det är på dom, vore skönt att plocka ifrån en affär där man vet att man får en kompatibel utan att behöva krångla med öppet köp eller whatever.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Sci-Fi Visa Inlägg
    Har ni några planer på att ta in och sälja dessa eller finns det något klockrent ställe att vända sig till för att köpa en? Har sett att dom finns på vissa butiker här i stan (Stockholm) men det anges ju aldrig vilket chipset det är på dom, vore skönt att plocka ifrån en affär där man vet att man får en kompatibel utan att behöva krångla med öppet köp eller whatever.
    Vi försöker få hem rätt modell, skall kika på det imorgon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Gjorde själv precis en beställning på ett gäng. Lika bra att passa på. Ska bli intressant att se om man flashar dem precis som vilken LiteOn DVD-spelare som helst.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Ja man är ju onekligen intresserad av en sådan här modell!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Gjorde själv precis en beställning på ett gäng. Lika bra att passa på. Ska bli intressant att se om man flashar dem precis som vilken LiteOn DVD-spelare som helst.
    Var beställde du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Plockade upp en 124b på ********* på lunchen. Ska bli kul att testa i helgen.

    http://www.*********.com/hardvara/10...vdrw_24x-svart

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Hej!

    Funkar det inte att överbränna med imgburn längre eller vad ska man ha dessa nya brännare till?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Hej!

    Funkar det inte att överbränna med imgburn längre eller vad ska man ha dessa nya brännare till?
    Dom här brännarna är till för att det ska bli ett stabilt resultat på befintliga skivor med standard settings i imgburn..
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Var beställde du?
    Jag gjorde en beställning från ********, eftersom de specifikt skriver att de har brännare av revision B. Nu verkar det ju iofs som om alla brännare man hittar ute i handeln är just B. Men för att vara på den säkra sidan så beställde jag några stycken från dem.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom här brännarna är till för att det ska bli ett stabilt resultat på befintliga skivor med standard settings i imgburn..
    När det här utannonserades så trodde jag alla XGD3 spel skulle rippas om med korrekt layerbreak istället. Men så verkar det ju inte som om det kommer bli.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Man behöver alltså ingen ny brännare för o fixa till spelen?

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    Man behöver alltså ingen ny brännare för o fixa till spelen?
    Jo det kan du nog komma behöva ändå. Det är nämligen så att alla XGD3 spel inte utnyttjar hela skivan maximalt men den dagen ett spel kommer som gör det är du lurad med den gamla brännare du har idag. Det kommer inte att gå.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Lite jobbigt att lista ut var ni beställt med alla *****
    Det är ju inte ens en produkt psxcare tillhandahåller så det är inte konkurrens direkt.. någon som kan tipsa?

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Vet inte om jag får lägga ut det här.
    Men här har du.

    http://se.********.dk/index.php*****...roduct_id=4623

    Ber om ursäkt om jag bryter någon regel,i så fall ta bort den direkt.

    Gick tydligen inte psxcare som tar bort namnet.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har beställt hem några hundra brännare, dom kommer upp i webshoppen nästa vecka. Så finns ingen anledning att länka till andra butiker :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har beställt hem några hundra brännare, dom kommer upp i webshoppen nästa vecka. Så finns ingen anledning att länka till andra butiker :-)
    Och när jag skrev ett gäng så kan jag helt ärligt säga att det inte handlade om några hundra utan rättare sagt sex stycken. Om inte förr så märker man lite grann skillnaden mellan min hobby verksamhet och PSXCare. haha
    Å andra sidan har även jag ett AB som omsätter betydligt mer än min lilla sidohobby.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom här brännarna är till för att det ska bli ett stabilt resultat på befintliga skivor med standard settings i imgburn..
    Med den här brännaren så kan man bränna hela filen på 8.7gb med C4evas custom brännar firmware.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har beställt hem några hundra brännare, dom kommer upp i webshoppen nästa vecka. Så finns ingen anledning att länka till andra butiker :-)
    Hoppas ni kollat noga så ni får b-modellen, för när man kollar runt så står det sällan om det är a eller b eller n (tror det var N)

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
    Med den här brännaren så kan man bränna hela filen på 8.7gb med C4evas custom brännar firmware.
    Ja, exakt... mer stabilt resultat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    C64eva gick ut med att den nya brännarfirmwaren släpps typ närsomhelst nu så snart borde folk börja kunna testa, om nu bara ABGX-folket kunde prångla ut en ny version med stöd för XGD3 också...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
    Hoppas ni kollat noga så ni får b-modellen, för när man kollar runt så står det sällan om det är a eller b eller n (tror det var N)
    A, B eller Y är det, enligt den infon som finns är det mestadels B som finns tillgängliga i butiker just nu, worst case får vi returnera dom till våran leverantör eller sälja dom för annat bruk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    För alla PSX- och hobbytomtar kan jag meddela att både iXtreme Max och Lt+ 2.01 (endast för Samsung) är släppta.

  23. #23
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Då var brännaren flashad med iXtreme Burner MAX V1.0 och första XGD3-skivan bränd utan några som helst invändningar från imgburn.
    Lite overkill då jag aldrig går online men det känns bra att veta att jag minskar risken att få min xbox flaggad

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har också flashat min nya brännare med iExtreme Max och skall bränna första skivan.
    Men jag undrar vilken layerbreak man skall ta "2133520" står det förvalt i dvd filen.
    Funkar detta?

  25. #25
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag brännde som vanligt efter att ha ställt in imgburn enligt pdf-filen beroende på vilken typ av skiva man har. Skivan fungerar bra i min benq med LT2.0 iaf. Hoppas jag inte gjort något dumt nu bara.

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Generellt tips förresten för den som får problem med att läsa/skriva till driven (min totaltstrejkade vid skrivning): testa att sätta aktuell SATA-kanal i PATA-mode från BIOS, det brukar ofta vara lösningen på problemen vid såna här lågnivåoperationer. Olika tillverkare har lite olika namn på det där, ibland kan det heta "compatibility mode" eller nåt sånt också.

    Kan man inte sätta kanalerna i PATA-mode individuellt och tvingas sätta allihopa i det, så kan man få problem med att boota Windows. Lite av ett moment 22. För att komma runt det problemet kan man bygga en BartPE-skiva/usbminne och boota från, http://www.nu2.nu/pebuilder/

  27. #27
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Bränt mitt första spel med denna firmware nu också - fungerar fint både i imgburn och i konsollen.

    Nu önskar man bara att abgx360 kunde uppdateras med stöd för XGD3

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har beställt hem några hundra brännare, dom kommer upp i webshoppen nästa vecka. Så finns ingen anledning att länka till andra butiker :-)
    Kommer ni sälja dessa "färdig-flashade"?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    Kommer ni sälja dessa "färdig-flashade"?
    Jao, why not? ;D
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Har ni någon prisuppgift på vad ni kommer ta för dom?

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Köpa ny dvd brännare.
    By Shadow-child in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 10:47
  2. Köpa ny dvd brännare
    By casull72 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 18:54
  3. Köpråd-ska köpa ext. DVD-Brännare!
    By patanp in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-14, 21:44
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Nån som vet var man kan köpa en dvd brännare?
    By CiggY in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-13, 20:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •