Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: liteon 74850C med LT+ 1.1

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    liteon 74850C med LT+ 1.1

    har en liteon 74850C med LT+1.1 vill uppdatera till 2.0 hur gör jag

    1. uppdatera dashboard och då flashar den tillbaka till stock?

    2 måste jag läsa ur dvd key igen? och i så fall måste jag köra mra hacket eller något?

    3 kan jag använda min redan urlästa key som jag använde när jag flshade in 1.1

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja du kan använda din redan utlästa nyckel. Den kommer inte att byta nyckel. Vill du göra det helt hundra procent korrekt (även om det mesta tyder på att det är meningslöst) så flashar du också om din LiteOn till stock innan du uppdaterar din dashboard. Tänkt bara på att vid dashboard uppdateringen så kommer din läsare att bytas från att vara en 74850c till att bli en 0251. Om du efter uppdateringen laddar din dump från 74850 kommer JF automatiskt att lägga in LT+ 1.1 som target firmware. Byt bara till 025 firmware och tryck på "Spoof to target". Sedan flashar du den som vanligt. Lycka till.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    OBS!!!!!!!!! 0225 är INTE samma sak som 025! 0225 = slim, 025 = tjockis (fulla namnet är: 02510C)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    OBS!!!!!!!!! 0225 är INTE samma sak som 025! 0225 = slim, 025 = tjockis (fulla namnet är: 02510C)
    Nu trodde jag att du rätta mitt standard fel med att blanda ihop siffror. Men för ovanlighets skull ser jag att jag faktiskt skrev rätt och du bara förtydligade lite.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Nu trodde jag att du rätta mitt standard fel med att blanda ihop siffror. Men för ovanlighets skull ser jag att jag faktiskt skrev rätt och du bara förtydligade lite.
    hehe, alla skriver vi fel siffror ibland men i just det här fallet kan det gå väldigt illa om man kör fel... och det är väldigt lätt att man tar fel, jag menar 025 kan läsas som att man råkat missa en siffra om man bara ser 0225
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok låt oss säga att jag uppdaterar dashboard och får min öäsare att bli 02510C om jag skulle vilja läsa ur key ur denna hur gör man då, är det mra som gäller då? tänkte om jag inte hittar min urlästa key

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok låt oss säga att jag uppdaterar dashboard och får min öäsare att bli 02510C om jag skulle vilja läsa ur key ur denna hur gör man då, är det mra som gäller då? tänkte om jag inte hittar min urlästa key
    MRA eller PMT probe som t.ex. CK3 Probe III
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok men om man har lt+ 1.1 kan man fortfarande läsa ur key med half open tray?
    Innan man uppdaterar menar jag.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Ok men om man har lt+ 1.1 kan man fortfarande läsa ur key med half open tray?
    Innan man uppdaterar menar jag.
    Nej, du måste använda någon av ovanstående metoder efter att du flashat LT 1.0 eller senare för att dumpa key på nytt, dom är baserade på 93450C och efter LT+ 1.9 är dom baserade på 02510C
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    oki , ska jag uppdatera min dashboard först tycker du? så att jag får den automatiskt flashad till stock och sedan lägga in LT+ 2.0 eller vad rekkomenderar du.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    oki , ska jag uppdatera min dashboard först tycker du? så att jag får den automatiskt flashad till stock och sedan lägga in LT+ 2.0 eller vad rekkomenderar du.
    Flasha bara om till LT+ 2.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Men jag har ju gammal dashboard om jag flashar till 2.0 först flashar den inte om då när jag uppdaterar dashen

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Men jag har ju gammal dashboard om jag flashar till 2.0 först flashar den inte om då när jag uppdaterar dashen
    Nej, har du rätt version på läsaren redan kommer den inte flasha om
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok rätt version har jag om jag har LT + 1.1 antar jag

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok rätt version har jag om jag har LT + 1.1 antar jag
    Nej, asså när du flashar om med LT+ 2.0 använder du FW version 02510C, det är den som uppdateringen flashar om till, just nu har du en av följande: 74850C, 83850C, 83850Cv2 eller 93450C
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ursäkta mitt tjat men rädd att göra fel, har laddat hem ett firmwarepack är det denna jag ska flasha med LTPlus-025-v2.0.bin? och såg att jag hade min dvdkey bara i txt format på datorn kan jag lägga in den manuellt.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ursäkta mitt tjat men rädd att göra fel, har laddat hem ett firmwarepack är det denna jag ska flasha med LTPlus-025-v2.0.bin? och såg att jag hade min dvdkey bara i txt format på datorn kan jag lägga in den manuellt.
    Ja, du ska ha 025, det finns även några 0225 dessa är för slim

    Det är bara bra att du frågar

    Ja, du kan manuellt lägga in den (open target firmware -> välj rätt fil -> klicka på OK -> Manual spoofing -> skriv in din key längst upp och sedan på OK knappen om jag inte minns helt fel, du ser )

    Jag skulle dock rekomendera att du dumpar om din läsare först om du inte är 110% säker på att det är just DIN key du har i den text filen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Måste vara min key jag har bara flashat en spelare ochvdet var min liteon, så när jag öppnar jf och väljer keydatabase så kommer min liteon upp där som enda i jf ock keyn står där

Liknande diskussioner

  1. har en xbox 360 med liteon 74850C
    By spenne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 22:57
  2. Vid byte av original LiteOn 74850c till ny
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 23:11
  3. Nya liteon
    By Henkad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 01:46
  4. Uppdatera en 74850C
    By Oddish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 11:48
  5. Ny liteon?
    By bleppmasta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 11:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •