Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 91

Diskussion: ggbuild ute nu!

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Funkar det med vilken skiva som helst? Eller behöver det vara Verbatim DL-skivor?
    CD-R, DVD-R, DVD+R, DVD-R DL, DVD+R DL vilket som av dessa borde funka, har personligen testat med CD-R, DVD-R och DVD+R DL
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    bränn XEXMenu på en skiva (lättaste är att köra ISO varianten) sedan kopierar du in det på disken...

    Dashlaunch installerar du sedan med installern, eller så använder du min app som jag arbetar med att få färdigt så har du det färdigt
    eller gör en liten xbox360 partition på en usb-sticka och flytta över C0DE99990F586558 till content\0000000000000000\C0DE9999\00080000 på usbn med hjälp av t.ex. Party Buffalo Drive Explorer. funkar prima och man slipper bränna en skiva
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  3. #63
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jag testade det, med två olika usb, men lyckades inte få det att funka. Nu har jag testat att spela en backup ifrån usb-sticka, funkar bra!

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    C-Mod bootar Xell-reloaded (det som byggdes med python scriptet tidigare) på cirka 5 sekunder, nya ggBoot (som jag vill kalla det då det inte finns något direkt namn vad jag vet) bootar på mellan 10-20 sekunder på samma maskin

    Jag vet inte i skrivande stund hur snabbt Matrix Glitcher bootar men tror det är typ samma...
    Det borde vara samma boottider. Alla chippen som finns nu verkar vara baserade på samma Xilinx-CPLD efter vad jag sett på diverse bilder, och det skulle inte förvåna mig om de kör originalkoden helt omodifierad.

    Dock, om jag har rätt, är det inte B och dåligt, utan bara en fördel. Det är enligt min åsikt fan så mycket sämre att vara låst till en obskyr chiptillverkares kod, och vara helt beroende av att de uppdaterar koden om det görs framsteg.

    På det flesta bilder ser man pinheaderhål, klara för att bara smälla dit en pinheader och börja flasha loss. En jtagprogrammerare smäller man ihop snabbt och enkelt med standardkomponenter, det finns till och med kopplingsschema för en simpel sådan med i RGH-paketet. Tänkte plocka hem nåt billigt kinachip när jag flyttat (lite drygt att få det till fel adress om leveranstiden inte är vad man beräknat) och labba med det där

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    C-Mod bootar Xell-reloaded (det som byggdes med python scriptet tidigare) på cirka 5 sekunder, nya ggBoot (som jag vill kalla det då det inte finns något direkt namn vad jag vet) bootar på mellan 10-20 sekunder på samma maskin

    Jag vet inte i skrivande stund hur snabbt Matrix Glitcher bootar men tror det är typ samma...
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Det borde vara samma boottider. Alla chippen som finns nu verkar vara baserade på samma Xilinx-CPLD efter vad jag sett på diverse bilder, och det skulle inte förvåna mig om de kör originalkoden helt omodifierad.
    Så det finns egentligen ingen anledning alls att vänta på coolrunner? Är inte intresserad av dual boot då jag ändå är bannad. Sorry att jag tjatar om de olika chippen men är lite lost i djungeln och vill inte riskera att spendera 995kr på något som är ointressant om 2v.

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Så det finns egentligen ingen anledning alls att vänta på coolrunner? Är inte intresserad av dual boot då jag ändå är bannad. Sorry att jag tjatar om de olika chippen men är lite lost i djungeln och vill inte riskera att spendera 995kr på något som är ointressant om 2v.
    Alltså, jag spekulerar ju bara, men jag hade i alla fall inte väntat

    Det som kan tänkas hända är just att boottiderna förkortas, och inte så mycket mer. Glitcchipen är väldigt simpla jämfört med chip till diverse andra system, de patchar inte dataströmmen från någon drive eller på någon buss i systemet, eller gör något annat mjukvarumässigt. Det enda de gör är en liten manöver precis i början på bootprocessen för att få boxen att acceptera osignerad kod, sedan ligger de inaktiva. Det finns liksom inte mycket mer features att hämta, all extra funktionalitet måste i sådana fall läggas in i mjukvaran som Xboxen bootar, dvs det du bränner till nand.

    De där Xilinxbaserade chippen borde dessutom gå lätt att flasha om ifall några framsteg skulle göras (exvis att man kommer på något annat/bättre sätt att timea pulserna).

    Untantaget är väl om/när det kom någon slags combochip som både glitchar och agerar lagringsyta för en alternativ nandimage. De funktionerna är dock helt åtskilda, och kan lika bra åstadkommas med två olika chip om det skulle vara aktuellt.


    Jag ser inga anledningar att vänta, men å andra sidan, man måste tro på det man gör. Om du tror Coolrunner är en bättre produkt än det som finns nu, och är orolig för att bli besviken, så kanske du bör chilla ändå. Tillverkarnas säljsnack kan ju vara rätt övertygande ibland, och de är jävligt bra på att få det att verka som att just deras chip är ljusår bättre än alla andras
    Last edited by kaputnik; 2011-10-23 at 10:16.

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Så det finns egentligen ingen anledning alls att vänta på coolrunner? Är inte intresserad av dual boot då jag ändå är bannad. Sorry att jag tjatar om de olika chippen men är lite lost i djungeln och vill inte riskera att spendera 995kr på något som är ointressant om 2v.

    Ointressant?? nej, det kommer funka fram tills dess dom gör något drastiskt, du uppdaterar på fel sätt eller chippet går sönder...

    Som kaputnik skriver ovan handlar det främst om bättre boot tider om något...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ointressant?? nej, det kommer funka fram tills dess dom gör något drastiskt, du uppdaterar på fel sätt eller chippet går sönder...

    Som kaputnik skriver ovan handlar det främst om bättre boot tider om något...
    Det skulle typ vara om det kom nåt nytt hack som de nuvarande rgh-chippen kunde bli riktigt utdaterade. Men å andra sidan, rgh går in så sjukt tidigt i bootprocessen, så vad meningen med ett nytt hack skulle vara på glitchbara maskiner förstår jag inte. Man skulle knappast låsa upp något som inte redan är upplåst. Det skulle liksom inte finnas något som skulle vara bättre med ett nytt hack, då rgh kan köra osignerad kod i princip under hela bootprocessen kan alla roliga features göras direkt i mjukvaran som bootas.

    Det enda skälet till att vilja köra nåt annat chip eller ett annat hack på en glitchbar maskin skulle väl just om man skulle vara allergisk mot det där att det kan ta en minut eller två innan boxen startar med rgh, eller att det kommer något som är lite lättare att installera. Det senare argumentet är ju moot point om man redan har rgh installerat. Rent tekniskt är rgh ett sjukt prydligt hack, och jag tror knappast det kommer komma något "bättre".

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Någon som fått igång freestyledash? Har inte provat än men polaren sa att det ska funka.

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Tack kaputnik och swizzy för klargörandet! Var en diskussion om externa hdd och riskerna med external power för xkey, spelar det någon roll även i detta fall? Var något om att usb powered var säkrare för att den inte hade ström i sig när man stängt av xbox 360n.

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Tack kaputnik och swizzy för klargörandet! Var en diskussion om externa hdd och riskerna med external power för xkey, spelar det någon roll även i detta fall? Var något om att usb powered var säkrare för att den inte hade ström i sig när man stängt av xbox 360n.
    Well, risken finns där även här... men den är lägre på VISSA enheter där du faktiskt kopplar in jorden i väggen, då är du säkrare än om du kör utan (det är då 3 pinnar i uttaget på PSU'n)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, risken finns där även här... men den är lägre på VISSA enheter där du faktiskt kopplar in jorden i väggen, då är du säkrare än om du kör utan (det är då 3 pinnar i uttaget på PSU'n)
    Visst, det är ju aldrig mindre risky att ha samma apparat eller flera elektriskt sammankopplade apparater inkopplade på flera olika strömkällor, men jag tror den där risken är klart överdriven. Och angående jordprylen där, är man riktigt paranoid kan man ju sammankoppla skyddshöljena på xbox och diskkabinett för att vara garanterad samma jordpotential

    Sedan kan man ju fråga sig om man verkligen behöver mer än 1TB. Spelen blir dessutom efter vad jag sett hittills i de flesta fall mkt mindre än en iso när man konverterat till GoD-format och blivit av med padding, updatepartition, etc. Det känns som att man på 1 TB kan trycka in ungefär allt som är spelvärt, och även om man inte tycker man kan det, hur många hundra spel måste man ha installerade på en gång egentligen? Personligen nöjer jag mig med den 250-giggare som följde med, och uppgraderar väl kanske om den skulle bli proppfull i någon avlägsen framtid.

    Hur man än vrider och vänder på det är det liksom inte värt besväret att flöjta runt med 3,5"-diskar bara för att kunna köra nåt större än 1TB. Det skulle väl vara för prestandagrejen i sådana fall.
    Last edited by kaputnik; 2011-10-23 at 18:27.

  13. #73
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    okej nu har jag suttit och läst på en del om launchers och loaders men vill bara kolla att jag är på rätt spår.
    efter installerat ggbuild så måste jag i dashen installera xexmeny via skiva eller usb minne(formaterat som xbox360 filsystem) för att kunna starta spel osv.
    Vad jag är ute efter är att bara ha en 2Tb disk kopplad i xboxen där allt ligger på. Som jag förstått det så måste den disken vara formaterad som FAT32(letar just nu efter en app som tar inte har restriktioner för fat32 format).
    På den disken så måste det finnas en del kataloger som t.ex Games och Content med underkatalogen 0*16st. Spelen som ska installeras lägger man över som GOD format under Games/ som jag kan konvertera med iso2god?
    Hur gör man sen med byte av skiva i spel? Sen när nästa dashboard kommer så måste man göra ny image med ggbuild och kan man då använda rawflash istället för att flasha om med hårdvaran?

    Nästa pilsner blir att installer dashlauncher och Freestyle dash.

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    okej nu har jag suttit och läst på en del om launchers och loaders men vill bara kolla att jag är på rätt spår.
    efter installerat ggbuild så måste jag i dashen installera xexmeny via skiva eller usb minne(formaterat som xbox360 filsystem) för att kunna starta spel osv.
    Vad jag är ute efter är att bara ha en 2Tb disk kopplad i xboxen där allt ligger på. Som jag förstått det så måste den disken vara formaterad som FAT32(letar just nu efter en app som tar inte har restriktioner för fat32 format).
    På den disken så måste det finnas en del kataloger som t.ex Games och Content med underkatalogen 0*16st. Spelen som ska installeras lägger man över som GOD format under Games/ som jag kan konvertera med iso2god?
    Hur gör man sen med byte av skiva i spel? Sen när nästa dashboard kommer så måste man göra ny image med ggbuild och kan man då använda rawflash istället för att flasha om med hårdvaran?

    Nästa pilsner blir att installer dashlauncher och Freestyle dash.
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...er%201.0.0.rar <--- använder du denna byggs dashlaunch in med bra standard settings (dom vi kör med på PSXCare) OBS: det kan finnas buggar i den... började på den i fredags kväll och har sedan dess jobbat med den nästan hela min lediga tid fram tills nyligen då jag bestämde mig för att det inte finns mycket mer jag orkar lägga till nu förrens folk fått testa den ordentligt åt mig

    för att formatera hårddisken i FAT32: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm

    För att uppdatera sen kommer jag skriva en guide... det kommer vara snarlikt med nuvarande för JTAG's, ska testa om flash360 går att använda, isåfall skriver jag guiden för det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #75
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...er%201.0.0.rar <--- använder du denna byggs dashlaunch in med bra standard settings (dom vi kör med på PSXCare) OBS: det kan finnas buggar i den... började på den i fredags kväll och har sedan dess jobbat med den nästan hela min lediga tid fram tills nyligen då jag bestämde mig för att det inte finns mycket mer jag orkar lägga till nu förrens folk fått testa den ordentligt åt mig

    för att formatera hårddisken i FAT32: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm

    För att uppdatera sen kommer jag skriva en guide... det kommer vara snarlikt med nuvarande för JTAG's, ska testa om flash360 går att använda, isåfall skriver jag guiden för det
    Tackar. Programmet för fat32 funkade dock inte på min win7 burk(hittade bara systemdisken). Hittade dock följande app som var riktig trevlig att jobba med(freeware och allt) MiniTool Partition Wizard Home Edition 7.
    Om någon kan svara på dom andra frågora don't be shy. Är totalt noob på det här med jtag app. Missade första racet.

  16. #76
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18

    Swizzy´s program

    Hej Swizzy

    Provar gärna ditt program, skall precis göra klart min andra glitch box.
    Länken får jag dessvärre inte att fungera:
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...er%201.0.0.rar

    Btw. Matrix Glitchen startar igång FSD2 via dashlaunch på ca.30-40sek.
    Har en proppfull 1Tb USB disk så detta gör att det tar xtra tid.

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JePpA99 Visa Inlägg
    Hej Swizzy

    Provar gärna ditt program, skall precis göra klart min andra glitch box.
    Länken får jag dessvärre inte att fungera:
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...er%201.0.0.rar

    Btw. Matrix Glitchen startar igång FSD2 via dashlaunch på ca.30-40sek.
    Har en proppfull 1Tb USB disk så detta gör att det tar xtra tid.
    beror på att jag uppdaterat versionerna och flyttat bort den filen till _old...

    http://whipland.no-ip.org/.downloads...MD%20GGBooter/ <--- där hittar du senaste versionen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Utmärkt, tackar

    Skall testa programmet ikväll, återkommer med resultat.

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    I vilket slags format vill man ha spelen på externa HDD? Inte riktigt förstått skillnad mellan JTAG och GOD rippar. Eller kan man strunta i de helt och bara ta en i iso-format och sedan extracta med hjälp av Xbox Image Browser? Vilket format gäller vid tex DLC? Måste de vara på interna disken då?

  20. #80
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Jag har beställt hem grejer till en DYI lpt-jtag kabel och tänkte bara fråga om man kan programmera om glitchchip om dem är förprogrammerade? Hittat chip som är förproggat för jasper men jag ska ha till falcon, antar att det bara är att progga om chippet men är inte helt 100 på om de går..

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    I vilket slags format vill man ha spelen på externa HDD? Inte riktigt förstått skillnad mellan JTAG och GOD rippar. Eller kan man strunta i de helt och bara ta en i iso-format och sedan extracta med hjälp av Xbox Image Browser? Vilket format gäller vid tex DLC? Måste de vara på interna disken då?
    JTAG rippar kan vara antingen XEX format eller GOD format, XEX = en mapp med speldatan, GOD = En speciell "container" som innehåller speldatan...

    GOD körs med fördel från interna disken medans XEX körs från extern, bästa är egentligen att ladda hem ISO och själv packa upp med Xbox Image Browser...

    DLC är "LIVE container" och fungerar lite som GOD kan man säga, men är specifikt för DLC/XBLA dessa MÅSTE ligga på interna disken då det är där spelen letar

    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Jag har beställt hem grejer till en DYI lpt-jtag kabel och tänkte bara fråga om man kan programmera om glitchchip om dem är förprogrammerade? Hittat chip som är förproggat för jasper men jag ska ha till falcon, antar att det bara är att progga om chippet men är inte helt 100 på om de går..
    Det ska inte vara några problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Tack swizzy! Hur ser du på det här med att radera system update filerna? Är det nödvändigt?

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Tack swizzy! Hur ser du på det här med att radera system update filerna? Är det nödvändigt?
    Well, egentligen inte... men varför låta dom ligga kvar? dom KAN ställa till problem om dashlaunch buggar ur någon gång och dina ungar ska spela... samt tar dom ändå bara upp plats (cirka 100mb per spel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, egentligen inte... men varför låta dom ligga kvar? dom KAN ställa till problem om dashlaunch buggar ur någon gång och dina ungar ska spela... samt tar dom ändå bara upp plats (cirka 100mb per spel)
    Sant. Tar bort de

    Finns det möjlighet att föra över de extractade spelen via ftp till min externa hårddisk som är kopplad till xboxen? Det hade varit galet skönt så slipper man koppla ur hdd för att dra över ett nytt spel. Även om det inte är så jobbigt, skulle det underlätta något trots allt...

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Sant. Tar bort de

    Finns det möjlighet att föra över de extractade spelen via ftp till min externa hårddisk som är kopplad till xboxen? Det hade varit galet skönt så slipper man koppla ur hdd för att dra över ett nytt spel. Även om det inte är så jobbigt, skulle det underlätta något trots allt...
    Jadå, det går starta XEXMenu eller FSD och kolla upp IP nummret för boxen, username/password: xbox/xbox
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #86
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jadå, det går starta XEXMenu eller FSD och kolla upp IP nummret för boxen, username/password: xbox/xbox
    Grymt!

  27. #87
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Sant. Tar bort de

    Finns det möjlighet att föra över de extractade spelen via ftp till min externa hårddisk som är kopplad till xboxen? Det hade varit galet skönt så slipper man koppla ur hdd för att dra över ett nytt spel. Även om det inte är så jobbigt, skulle det underlätta något trots allt...

    Jag kör med usbsticka annars, vågar inte ha den uppkopplad på nätverket när den frågar om uppdatering vid varje inloggning av profilen, när tanten använder boxen lite sporadiskt ibland. Funkar prima det med.

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Jag kör med usbsticka annars, vågar inte ha den uppkopplad på nätverket när den frågar om uppdatering vid varje inloggning av profilen, när tanten använder boxen lite sporadiskt ibland. Funkar prima det med.
    Frågar den om update vid inloggning även om man är bannad från xbox live? Annars kanske man kan begränsa xboxen genom routern så den inte får tillgång till externa nätet utan bara är i det lokala?

    Hur får man igång spel med flera skivor på en jtag? Hörde förut att freestyledash skulle stödja detta i framtiden men hur ligger det till egentligen? Vill helst slippa göra den där grejen med att bränna på en skiva för att sedan kopiera till externa hdd. Men det kanske inte går...

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Frågar den om update vid inloggning även om man är bannad från xbox live? Annars kanske man kan begränsa xboxen genom routern så den inte får tillgång till externa nätet utan bara är i det lokala?

    Hur får man igång spel med flera skivor på en jtag? Hörde förut att freestyledash skulle stödja detta i framtiden men hur ligger det till egentligen? Vill helst slippa göra den där grejen med att bränna på en skiva för att sedan kopiera till externa hdd. Men det kanske inte går...
    Det ska funka med senaste FSD, annars har du dashlaunch pluginet "Disk Swapper"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #90
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ska funka med senaste FSD, annars har du dashlaunch pluginet "Disk Swapper"
    Trevligt! Ska testa när jag får lite tid över. För övrigt så blir mina extractade spel i princip lika stora som image filen. Hört på flera ställen i forumet att de ska bli betydligt mindre. Har jag gjort nåt fel? Testat med båda Exiso och Xbox Image Browser.

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •