Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Installation utav RGH + Cygnos 360

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13

    Installation utav RGH + Cygnos 360

    Hej jag vill köpa RGH chipet: Matrix Glitcher 360 från er och sedan även Cygnos 360 v2 för att kunna få Dual boot på min Xbox 360 Phat Jasper.
    Det jag undrar nu är hur skulle detta behöva kopplas för att funka?
    Jag hittar guider över hur man installerar RGH chipet men inte i samband med Cygnos.
    Jag funderar på om det är värt att vänta på Coolrunners RGH chip eller om man ska Matrix chipet? Kommer det vara någon större skillnad på dessa chip eller går det bra med Matrix chipet?
    Sen vad är bästa sättet att proggramera RGH chipet? Är Matrix NAND Programmer nått att ha ?
    Tacksam för svar
    Last edited by jonthe838; 2011-10-25 at 19:50.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    "coolrunners rgh chip" = Xecuter Coolrunner?

    Det som skiljer chippen som finns utanonserade just nu är mestadels vem som tillverkat dom, samt hur dom ser ut...

    Hur du monterar ihop cygnos360v2 och Matrix glitcher får du googla på, det finns väl någon form av tutorial tror jag på hur du ska göra, men då är det för c-moden typ, isåfall får du bara ta och lista ut vilken punkt som är vilken på c-moden i motsvarighet till matrix glitchern och tänk lite själv

    Bästa sättet att progga RGH chippet... hembyggd LPT kabel är typ billigaste alternativet, det finns olika USB programmerare ute som kan användas också... sen finns det alla möjliga olika lösningar, men alla funkar ungefär lika bra

    med tanke på att du installerar Cygnos360 v2 är en Matrix NAND Programmer onödig, Cygnosen har redan den möjligheten att programmera om nanden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    Payam har gjort flera RGH / Cygnos installationer.. tror han har bilder på siten oxo

    jag skulle tippa på att du löder in cygnos som vanligt men skippar SMC/JTAG kopplingarna

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Payam har gjort flera RGH / Cygnos installationer.. tror han har bilder på siten oxo

    jag skulle tippa på att du löder in cygnos som vanligt men skippar SMC/JTAG kopplingarna
    Ja, det är så du gör, men vill du ha det livesäkert måste du göra extra lödningar men kan vara så att man måste stänga av någon del av chippet så det funkar även utan SMC kopplingarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Jag har bestämt mig att köra det här hacket på min ena Xbox 360, men undrar fortfarande hur man kan göra det själv. Förmodligen lämnar jag in boxen till PSX Care, men vill ändå utvärdera om jag ska göra det själv. Lödpunkterna ser ju enorma ut.

    EDIT: Jag har bara en väldigt viktig fråga angående detta. Familjens profiler ligger som det är nu på ett minneskort. Om barnen kör dessa profiler från det JTAGgade Xboxet och sen kör det i det omodifierade, kan Microsoft då lägga in någonting som låser den JTAGgade när man stoppar tillbaka minneskortet i den?
    Last edited by CompuTerror; 2011-10-26 at 19:37.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av CompuTerror Visa Inlägg
    Jag har bestämt mig att köra det här hacket på min ena Xbox 360, men undrar fortfarande hur man kan göra det själv. Förmodligen lämnar jag in boxen till PSX Care, men vill ändå utvärdera om jag ska göra det själv. Lödpunkterna ser ju enorma ut.

    EDIT: Jag har bara en väldigt viktig fråga angående detta. Familjens profiler ligger som det är nu på ett minneskort. Om barnen kör dessa profiler från det JTAGgade Xboxet och sen kör det i det omodifierade, kan Microsoft då lägga in någonting som låser den JTAGgade när man stoppar tillbaka minneskortet i den?
    Om du ser till att aldrig acceptera en uppdatering när du sätter i minneskortet i JTAG'en är det inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du ser till att aldrig acceptera en uppdatering när du sätter i minneskortet i JTAG'en är det inga problem
    Hmmmm... Med mig är det ingen fara. Men såna där grejer lägger sig på minussidan direkt när man har en sju- och en nioåring...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av CompuTerror Visa Inlägg
    Hmmmm... Med mig är det ingen fara. Men såna där grejer lägger sig på minussidan direkt när man har en sju- och en nioåring...
    Well, den bör aldrig fråga heller eftersom man ändrar vart den söker efter updates
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Payam har gjort flera RGH / Cygnos installationer.. tror han har bilder på siten oxo

    jag skulle tippa på att du löder in cygnos som vanligt men skippar SMC/JTAG kopplingarna
    kan du länka för jag vet inte vem Payam är ^^

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    kan du länka för jag vet inte vem Payam är ^^
    Nix, går ej att länka till payam's hemsida då han har en konkurrerande butik...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    dragonslayer Guest
    annars är här en ikkekonkurerande länk ?? till cygnos tillverkarens forum http://www.cygnos360.com/forum/index.php?topic=3147.0
    Last edited by Hansi; 2011-10-31 at 16:33.

Liknande diskussioner

  1. Cygnos 360 v2
    By dabro in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 23:59
  2. Frågor ang. onlinereparation utav RROD
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 15:47
  3. Installation utav hårddisk på ps2 samt nätverksadapter
    By Jonteee in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 20:54
  4. Fel vid överföring utav filmer,musik?
    By MartialX in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 14:31
  5. Garanti vid montering utav modchip?
    By Sci-Fi in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •