Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Installera Dashlaunch 2.25 och disc swapper 1.1 hur gör man? :)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19

    Installera Dashlaunch 2.25 och disc swapper 1.1 hur gör man? :)

    Tja,

    Sugen på multi disc stöd, särskillt som BF3 är släppt

    Hur gör jag för att från scratch installera Dashlaunch 2.25 och Discswapper 1.1 för att få stöd för Multidisc?

    Läst på readme filer etc. men känner mig osäker på förfarandet så att jag inte sabbar min nya fina uppdaterad JTAG box!

    Jag har en del GOD spel och det mesta på en USB disk om det spelar någon roll?

    Kan ni bara ge mig stegen för ovan?

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Ok ,

    Använd Swizzys CMD Freebooter 1.2.6 eller senare där Dashlaunch ingår i byggandet.
    Editera launch.ini som ligger i Freebooter så att det ser ut som tex. plugin1 = hdd:\swap.xex
    Lägg sen in swap.xexoch multi.ini (båda från Disc swapper 1.1) på roten interna disken.

    Editera multi.ini för dom spel du har som multidisc så den pekar ut var dina "skivor" ligger.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    samtliga versioner innehåller dashlaunch
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej,

    PSXCare fixade JTAG på mitt 360 för ett halvår sedan. Sedan dess har jag använt XEX menu för att starta mina spel, vilket har fungerat bra. Dock så har målet varit att ha FSD som autostart dashboard. Nu i veckan tog jag därför och laddade hem Swizzys CMD Freebooter 1.2.6b. Hela processen gick bra och xboxet kör nu senaste 13604. Jag valde även i CMD Freebooter att använda Dash Launch 2.25. Jag ändrade default-genvägen i launch.ini till usb0:\Freestyle\default.xex. Sen fixade jag FSD 2.0-beta från Xbins och packade upp filerna till rooten på min USB-disk. FSD startar bra och laddar hem covers utan problem.

    Problemet är att FSD inte autostartar. Jag har provat att placera launch.ini både i rooten på usb-disken och på xboxens disk (och på båda ställena samtidigt) utan att det händer något. Vad kan jag ha gjort för fel?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ta bort 0:an från usb0:\...

    Dashlaunch har inte specifika inställningar för vilken hårddisk det ska vara på det viset, dashlaunch letar på samtliga hårddiskar som är kopplad till usb efter det du ska starta, du behöver absolut inte flasha om nanden igen, ta bara din fixade launch.ini och lägg på din USB hårddisk:

    x:\launch.ini

    När du fixat problemet ska det autostarta om det inte blivit något fel någonstans, du kan isåfall testa med att köra dashlaunch 2.25 installern...den kommer förmodligen säga att patcharna behöver uppdateras men det är OK
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Nu fungerar det! Problemet var 0:an... Tack så mycket!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Problem med att starta spel?

    Swizzy har lyckligt kunna uppdatera min jtaggade maskin från er..kör nu på kernel 13599. tänkte uppdatera till 136 .med dashlaunch 2.25. har däremot haft problem med att starta extraherade spel från min usb hdd med dashlaunch 2.24 och undrar om det är samma problem med 2.25? skulle jag kunna återgå från kernel 136 till 135 i sådana fall? Tack på förhand!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mirrem Visa Inlägg
    Swizzy har lyckligt kunna uppdatera min jtaggade maskin från er..kör nu på kernel 13599. tänkte uppdatera till 136 .med dashlaunch 2.25. har däremot haft problem med att starta extraherade spel från min usb hdd med dashlaunch 2.24 och undrar om det är samma problem med 2.25? skulle jag kunna återgå från kernel 136 till 135 i sådana fall? Tack på förhand!
    Det går att upp och nedgradera en jtag hur mycket som helst, finns ingen direkt anledning att gå upp till 13604 egentligen, räcker med att du uppdaterar dashlaunch isåfall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok väntar med någon uppdatering. Hörde att det kommer något nytt snart ändå. Men tusen tack för det snabba svaret.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Hej. Har en noob fråga.

    Jag har aldrig uppdaterat dashlaunch förut o tycker det är krångligt.
    Skulle nån kunna förklara från grunden. Hur man gör för en som inte är haj på det här alls.

    Är det bara att ladda ner senaste dashlaunch, lägga mappen på usb o sen köra den i xexmenu?

    Jag har 2.25 som psxcare fixade när jag glitchade den men såg nu att en ny version har släppts o vill gärna hålla den uppdaterad.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
    Hej. Har en noob fråga.

    Jag har aldrig uppdaterat dashlaunch förut o tycker det är krångligt.
    Skulle nån kunna förklara från grunden. Hur man gör för en som inte är haj på det här alls.

    Är det bara att ladda ner senaste dashlaunch, lägga mappen på usb o sen köra den i xexmenu?

    Jag har 2.25 som psxcare fixade när jag glitchade den men såg nu att en ny version har släppts o vill gärna hålla den uppdaterad.
    Japp, ladda hem och kör installern, följ instruktionerna på skärmen du vill INTE ändra settings
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Vart lägger ni dashlaunch någonstans när ni glitchar xboxen? För jag har letat igenom Hdd1 utan att hitta det...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Vart lägger ni dashlaunch någonstans när ni glitchar xboxen? För jag har letat igenom Hdd1 utan att hitta det...
    Dashlaunch ligger ALLTID i nanden... oavsett om det är vi eller du själv som gör installationen kommer det alltid ligga där... det laddas INNAN dashboarden laddas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dashlaunch ligger ALLTID i nanden... oavsett om det är vi eller du själv som gör installationen kommer det alltid ligga där... det laddas INNAN dashboarden laddas
    Okej, det förklarar ju saken! :P Har löst det nu, tack för hjälpen!

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ledsen om ja väcker någonting hära, men ja tyckte frågan passade in.

    När ni installerar Dashlaunch (vilket jag antar att ni gör på alla RGH boxar) blockar ni då xbox live också? eller hur fungerar det? För jag vill ansluta min sproilans RGH 360 ja köpte av er till mitt nät o köra ftp.

    Btw har hört att man kan använda family filter för o blocka xbox live också, men tycker inte det känns riktigt 100, då det är en funktion microsoft har lagt in...

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av IllogicalGhost Visa Inlägg
    Ledsen om ja väcker någonting hära, men ja tyckte frågan passade in.

    När ni installerar Dashlaunch (vilket jag antar att ni gör på alla RGH boxar) blockar ni då xbox live också? eller hur fungerar det? För jag vill ansluta min sproilans RGH 360 ja köpte av er till mitt nät o köra ftp.

    Btw har hört att man kan använda family filter för o blocka xbox live också, men tycker inte det känns riktigt 100, då det är en funktion microsoft har lagt in...
    du kan ju kolla det själv genom att med xexmenu kopiera ut launch.ini till en usb-pinne och kolla på datorn hur inställningarna är confade

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    o.O så enkelt... tack det ska prövas!

Liknande diskussioner

  1. dashlaunch crash
    By Orcman in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 22:51
  2. har intsallerat dashlaunch 2.21
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 12:07
  3. Hjälp, efter Dashlaunch 2.21 så stannar allt efter start.
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 01:16
  4. Ny dashlaunch version som fixar korrupt MU på jasper 256/512
    By anden1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 10:35
  5. Can't find the update disc. Please reinsert the disc.
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 18:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •