Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Samsung m25

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Cool Samsung m25

    Hej alla det var länge sen man uppgradera sin xbox.....nu är dax då ny spel kräver nya uppdatering....Jag har en gammal xbox med samsung m25 och den är flaskad med xtrem50a.... jag har försökt flasha med den nya LTPlus-025-v2.0 men det gick inte...... jag undrar vilket bios är rätt till min xbox360? Jag har uppdatera dashboard till den senaste. tack...obs jag spelar inte online.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jumbo65 Visa Inlägg
    Hej alla det var länge sen man uppgradera sin xbox.....nu är dax då ny spel kräver nya uppdatering....Jag har en gammal xbox med samsung m25 och den är flaskad med xtrem50a.... jag har försökt flasha med den nya LTPlus-025-v2.0 men det gick inte...... jag undrar vilket bios är rätt till min xbox360? Jag har uppdatera dashboard till den senaste. tack...obs jag spelar inte online.
    Det där är liteon mjukvaran... klart det inte går att skriva liteon till en samsung du ska ha Sammy firmwaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fixat nu ,men nu är nåt annat problem.....svårt att ta ut skiva eller ladda skiva....den öppnas inte..man hör motor men inget händer.....dax och byta dvdläsare.........men jag undrar, måste jag har en samsung ms25 eller jag kan sätta dit vilket dvd som helst om man använder samma key som jag hade på den andra? Tack

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    49
    Respekt
    13
    du behöver en likadan läsare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jumbo65 Visa Inlägg
    Fixat nu ,men nu är nåt annat problem.....svårt att ta ut skiva eller ladda skiva....den öppnas inte..man hör motor men inget händer.....dax och byta dvdläsare.........men jag undrar, måste jag har en samsung ms25 eller jag kan sätta dit vilket dvd som helst om man använder samma key som jag hade på den andra? Tack
    Du kan ta vilken Samsung som helst, spelar ingen roll om det är MS25 eller MS28... men du kan inte ta en annan modell tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Om du skruvar isär dvd-driven och drar ut släden manuellt så ser du en gummirem runt 2 plasthjul, plocka loss den och gör sedan rent den med tvål och vatten så funkar driven galant att öppna och stänga. Sen förstår jag inte varför alla säger att man inte kan spoofa en annan drive med nya LT? går alldeles utmärkt. Har en lite-on spoofad till samsung MS28 + en lite-on spoofad till hitachi 79. Båda spelas det Gears Of War 3 på.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av piggen05 Visa Inlägg
    Om du skruvar isär dvd-driven och drar ut släden manuellt så ser du en gummirem runt 2 plasthjul, plocka loss den och gör sedan rent den med tvål och vatten så funkar driven galant att öppna och stänga. Sen förstår jag inte varför alla säger att man inte kan spoofa en annan drive med nya LT? går alldeles utmärkt. Har en lite-on spoofad till samsung MS28 + en lite-on spoofad till hitachi 79. Båda spelas det Gears Of War 3 på.
    Det är mer åt andra hållet som det stora problemet uppstår där MS har flashat om helt och hållet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    dragonslayer Guest
    dessutom många av de äldre konsollerna har ingen osig data i nand

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Visst jag håller med dig till viss del för alla som är live beroende, men för den som redan är bannad eller inte bryr sig om live spelar det ju ingen roll med en spoofad drive då MS har hittat ett sätt att implementera firmware i uppdateringarna. Så har man en orginaldrive i boxen och uppdaterar så blir driven stock firmware återigen och man är tvungen att flasha om enheten för att spela sina backupper. Orginal driven sparar man ifall en uppdatering misslyckas/hänger sig i dashboard (samsung).
    Har jag fel?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Cool

    Ja nu är den fixat låter lite när man öppnar den men den fungerar ändå....nu är så att ny format av spel är större i själva skiva...nu man ska ha en speciellt brännare med en patchad firmware som jag förstått...så den kan över bränna utan fel.....har jag rätt? Jag har testat med min samsung dvd brännare med troncate och det gick utan problem...fråga är räcker så .....eller måste man överburn den? De backup spel fungerar ändå......

Liknande diskussioner

  1. Samsung och LT+
    By weman74 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-31, 15:10
  2. E66 på Samsung MS-28
    By Dixxad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 09:34
  3. Samsung Xtreme 4.2 vs Samsung Xtreme version 4.1
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 13:35
  4. samsung med dvd+r
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 23:32
  5. Samsung DVD-811
    By Micke E in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-08-17, 22:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •