Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: xexmeny detektar inte diskarna

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    21

    xexmeny detektar inte diskarna

    Okej, jag har installerat xexmeny och den hittar mitt usbminne där xexmeny ligger på(360 formatterad)usb0 samt min interna xbox360 disk(hdd1).
    Men mina fat32 formaterad usb diskar hittar den inte. Jag har provat två st olika och ingen verkar detektas.
    Vet inte om kalatlogstrukturen måste vara på nåt visst sätt för att ens enheten skall visas. Som det ser ut nu är som följande:

    Applications
    Games
    Content/0*16
    Emulators

    Några idéer?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Okej, jag har installerat xexmeny och den hittar mitt usbminne där xexmeny ligger på(360 formatterad)usb0 samt min interna xbox360 disk(hdd1).
    Men mina fat32 formaterad usb diskar hittar den inte. Jag har provat två st olika och ingen verkar detektas.
    Vet inte om kalatlogstrukturen måste vara på nåt visst sätt för att ens enheten skall visas. Som det ser ut nu är som följande:

    Applications
    Games
    Content/0*16
    Emulators

    Några idéer?
    Funkar enheterna i vanliga 360 dashboarden? (kolla under video, music eller picture library)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Kollar jag under memory så ja. USB disken som är formaterad som fat vill den configurera om.
    Kollar jag under video etc så får jag bara upp portabel device och inget mer.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Okej, fått den nu att hitta disken. Men har problem och få den detekta spelen. Går det bara att köra GOD ifrån den interna hårddisken? Så man måste isf köra exiso på iso och ladda dom ifrån usb:games/<spelkat>?

    edit: fått igång det nu när jag exiso och kör under games. Verkar som GOD måste ligga på primära.
    Last edited by groover_; 2011-10-25 at 22:06.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Okej, fått den nu att hitta disken. Men har problem och få den detekta spelen. Går det bara att köra GOD ifrån den interna hårddisken? Så man måste isf köra exiso på iso och ladda dom ifrån usb:games/<spelkat>?

    edit: fått igång det nu när jag exiso och kör under games. Verkar som GOD måste ligga på primära.
    GOD kan ligga på extern disk, men kan då bara startas genom FSD
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Diskarna fungerar ej längre
    By awaw in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 17:27
  2. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 22:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •