Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: iPhone 2G, ev trasig gsm-antenn

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    iPhone 2G, ev trasig gsm-antenn

    Jag har en gammal "iPhone 2G" (en sån här) som jag importerade från USA när den släpptes, och använde under ca 1,5 år. Den är upplåst och kör iOS 3.1.2. Jag tappade den i backen och sedan dess fungerar det inte att ringa eller ta emot samtal. Ibland visar mottagnings-pelarna att den hittar nätet (och det står t.ex. Comviq SE), men alltid när man försöker ringa ett samtal händer liksom inget. Jag antar att det är gsm-antennen som på nåt sätt lossnat inuti... Det skramlar lite svagt om den om man skakar på den, dock knappt hörbart.

    Nu har den legat och skräpat ett bra tag, jag funderar på om det är värt att laga den?
    Kan PSXCare göra det och hur mycket skulle det i så fall kosta (t.ex. om det är just gsm-antennen)?
    Hittade en reparatörsbutik i Sthlm som hade erbjudande på reparationer (man får klicka sig vidare till butikens hemsida via länken) men de tar för mycket för lurens värde enligt mig.

    Det är alltså den första modellen som enbart släpptes i USA (första modellen i Sverige var iPhone 3G) men jag antar att det går att ta hem reservdelar utan problem. Går bra att svara via PM men rent generellt kanske infon kan intressera andra användare, så skriv gärna här.
    Last edited by rixxraxx; 2012-01-18 at 13:39.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har för mycket att göra med xbox 360 just precis nu, så jag bollar över frågan till någon av alla iphone-reparatörer som poppat ut :-)

    Vi har väl planer på att komma igång med iphone-reparationer och har tagit in lite reservdelar, men just nu är det rätt låg prio.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har för mycket att göra med xbox 360 just precis nu, så jag bollar över frågan till någon av alla iphone-reparatörer som poppat ut :-)

    Vi har väl planer på att komma igång med iphone-reparationer och har tagit in lite reservdelar, men just nu är det rätt låg prio.
    Ok, jag förstår. Någon iphone-reparatör här som har nån idé?
    Jag hittar inga separata antenner för iPhone2G, åtminstone inte på ifixit, däremot detta "moderkort". Hoppas inte det behöver bytas för det kostade ju en hel del...

Liknande diskussioner

  1. iPhone FAQ
    By Xager in forum iPhone
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 15:54
  2. iPhone
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 19:02
  3. iPhone
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:25
  4. min antenn teve och ps2.
    By dialogue in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-04, 16:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •