Funkar det att köra PS1 och 2 spel på kmeaw cfw 3.55? OCH jag är bara glad att slippa skivor! Jag använder Gaia i skrivande stund.
Funkar det att köra PS1 och 2 spel på kmeaw cfw 3.55? OCH jag är bara glad att slippa skivor! Jag använder Gaia i skrivande stund.
Ja, om konsollen du har klarar av det, 60GB modellen är den ända som klarar PS2 spel utav dom europeiska modellerna...
PS1 funkar på ALLA...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Yepp! Har en 60Gb Fet. Men hur och vart lägger jag in ps1 resp ps2 spelen på hdd/extern.. Jag vill gärna köra mina gamla backups/rippar utan skiva och om jag skulle byta hdd till ex 1Tb gör det någon skillnad då??
Tack för svar!
Jag vet inte hur det är med att köra dom från hårddisk... vet bara att cobra klarar av det, dock kräver det att du har deras dongel och använder deras manager...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Jag tittade igenom filträdet på Gaia installationen i filezilla igår och i någon av (kommer inte ihåg vilken nu) flash mapparna fanns det några mappar som hette PS1emu och PS2emu..hmmm. Vad kan det betyda, låter ju intressant, eh? Har varken kunskap eller mod att fippla vidare med detta.
Google is your friend!
http://psx-scene.com/forums/f118/can...-3-55-a-79047/
Kanske kan hjälpa fler som undrar över detta
Har själv inte läst något om ps3 på flera månader och vill nu kunna lira ps2 spel på ps3:an. Kanske hänt något sen sist.. är det möjligt på en slim? med kmeaw 3.55? och multiman?
Ja, multiman klarar både ps1 o ps2 isos nu har jag för mig, men inte gaia som trådstartaren använder sig av.
Google is your friend!
Bookmarks