Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Uppdatera fw med kamikaze-mod

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Uppdatera fw med kamikaze-mod

    Om man lämnar in sin slim xbox360 för kamikaze-mod hos er för 795:-, när det senare kommer en ny fw uppdatering kan man själv flasha den som vanligt eller hur fungerar det?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av monster666 Visa Inlägg
    Om man lämnar in sin slim xbox360 för kamikaze-mod hos er för 795:-, när det senare kommer en ny fw uppdatering kan man själv flasha den som vanligt eller hur fungerar det?
    Man måste låsa upp chippet man kamikazat, finns ett olika sätt att göra det varav minst ett omfattar lite eld och lågor :-) Men man slipper iaf borra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    dragonslayer Guest
    det behöver ju inte vara gas i grilltändaren... så det räcker med att det slår gnistor

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Finns det några direkt nackdelar med att köra med softlock (vilket jag antar att ni inte gör när ni börjar snacka om piezotändare för att låsa upp driven igen) eller nåt? Mest bara nyfiken


    Är förresten impad över att ni vågar er på att hålla på med kamikazetjohejet professionellt, det är ju liksom ingen slump att det kallas just kamikaze Har förvisso bara utfört det en gång, och visst, borrningen är väl inte supersvår bara man tar det lugnt (inget dremelkörande för min del, jag svarvade till en liten specialhållare för borret som ser ut ungefär som en tunn, kort blyertspenna storleks- och formmässigt, med ett centrumhål och en stoppskruv att nypa fast borret med, och tryckte på lite lätt med pekfingret ovanpå "pennan" samtidigt som jag roterade den mellan andra handens tumme och pekfinger), men det känns ändå som att det är mycket som kan gå åt helvete.

    Det kanske är som man säger, "ingen minns en fegis"?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Finns det några direkt nackdelar med att köra med softlock (vilket jag antar att ni inte gör när ni börjar snacka om piezotändare för att låsa upp driven igen) eller nåt? Mest bara nyfiken


    Är förresten impad över att ni vågar er på att hålla på med kamikazetjohejet professionellt, det är ju liksom ingen slump att det kallas just kamikaze Har förvisso bara utfört det en gång, och visst, borrningen är väl inte supersvår bara man tar det lugnt (inget dremelkörande för min del, jag svarvade till en liten specialhållare för borret som ser ut ungefär som en tunn, kort blyertspenna storleks- och formmässigt, med ett centrumhål och en stoppskruv att nypa fast borret med, och tryckte på lite lätt med pekfingret ovanpå "pennan" samtidigt som jag roterade den mellan andra handens tumme och pekfinger), men det känns ändå som att det är mycket som kan gå åt helvete.

    Det kanske är som man säger, "ingen minns en fegis"?
    Vi har c:a 200st styrkretsar i reserv...kunden märker aldrig om vi misslyckas.

    Och oftast har vi gjort som tv-kocken och har färdiga kamikazemoddade (eller omlödda) kretskort färdiga och byter rakt av till ett som redan är upplåst. Sedan kör vi kamikaze i lugn och ro när vi har lite tid över.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Worst case scenario är att du sabbat eject funktionen som lätt fixas med ett motstånd och lite tråd

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Worst case scenario är att du sabbat eject funktionen som lätt fixas med ett motstånd och lite tråd
    Nah, det är inte worst case scenario, det är om du har tur... har du otur sabbar du mer än så du kan t.ex. göra så att den inte kan läsa spel trots att du flashat den, du kan även få kretsen att bli bra mycket känsligare mot värme, vi hade en kund som fick problem med att läsa skivor när läsaren vart varm, lösningen vart att vi bytte PCB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera
    By Azerate in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-31, 17:47
  2. Kamikaze Hacket
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 19:22
  3. Uppdatera
    By pezmannen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 19:52
  4. Uppdatera WII:n
    By guchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 08:19
  5. nån idé att uppdatera evo?
    By Henric in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 14:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •