Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Stänger av sig själv

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Stänger av sig själv

    Hej Hansi&Co! Min PS3 har börjat stänga av sig själv efter fem till 15 minuter från start ca. Ej pga värme, gäller alla typer av spel. BR eller nedladdat från Sony Online. Surfat runt lite och flera har drabbats av det. Ingen lampa som blinkar eller nåt utan jag måste dra ut elsladden och koppla i den igen så funkar den x minuter till.

    Känt problem hos någon? Det är en Slim 120GB som är två år gammal och jag tvivlar på att jag kan reklamera den mha konsumentköpslagen....

    Vad kan det kosta att fixa den om det nu är bekant, Hansi?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av frpi Visa Inlägg
    Hej Hansi&Co! Min PS3 har börjat stänga av sig själv efter fem till 15 minuter från start ca. Ej pga värme, gäller alla typer av spel. BR eller nedladdat från Sony Online. Surfat runt lite och flera har drabbats av det. Ingen lampa som blinkar eller nåt utan jag måste dra ut elsladden och koppla i den igen så funkar den x minuter till.

    Känt problem hos någon? Det är en Slim 120GB som är två år gammal och jag tvivlar på att jag kan reklamera den mha konsumentköpslagen....

    Vad kan det kosta att fixa den om det nu är bekant, Hansi?
    Jag har nog aldrig sett en ps3:a med just dom symptomen. Reklamera kan du alltid göra, frågan är om du får reklamationen godkänd.
    Vi kan ju prova vår vanliga "YLOD" genomgång av moderkortet med ny kylpasta, uppvärmning osv. Men det kostar 1.500:- om det lyckas, 500:- om det inte lyckas.
    En ny ps3 kostar inte mycket mer numera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tackar för snabbt svar. Hittade denna film och det verkar vara PSUn. Har du nån nyare över tro? Jag köpte också min Slim i sep 2009, men jag antar att jag ska kolla med stället där jag köpte den först ändå. Annars kan jag ju lika gärna öppna den och skruva lite, kan ju inte bli värre. Eller vill du byta in den här som funkar perfekt i övrigt plus mellanskillnad mot en ny för old times sake ;-)

Liknande diskussioner

  1. NDS stänger av sig själv.
    By PsyCor in forum Nintendo DS
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 12:18
  2. ps2 stänger av sig själv
    By ¤Thomas¤ in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 13:34
  3. Xlink Kai StÄnger Sig SjÄlv
    By alfred55 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 08:10
  4. Boxen stänger av sej själv!
    By Dr.Gonzo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 18:45
  5. xboxen stänger av sig själv
    By rallle in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 13:07

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •