Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Vilket skulle bli smidigast, lämna in boxen hos er eller glitcha den själv?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17

    Vilket skulle bli smidigast, lämna in boxen hos er eller glitcha den själv?

    Hej
    Så som jag förstått det så behöver jag en Matrix Glitcher och NAND programmerare samt en LPT-kabel för att glitcha själv. Hur svårt är det att bygga kabeln själv eller finns den att köpa färdig någonstans? Och mitt moderkort har ingen parallell port, hur gör jag då? (m4a89gtd pro/usb3)

    Om jag skulle lämna in den hos er för att få arbetet utfört, vad behöver jag köpa till för att kunna uppdatera mjukvaran?

    Om jag glitchar den själv så kommer inte jag att löda fast chippen, fast jag kommer att utföra mjukvaruarbetet själv. Är det någon större skillnad gentemot att bara uppdatera mjukvaran?

    Tack på förhand. Har försökt söka svar men inte kommit mycket längre än såhär, tyvärr.
    Heenok

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Smidigast är väl att lämna in den till oss

    Har du något annat än Jasper/Xenon är det inga problem, Jasper har strulat en hel del med det senaste hacket

    Du behöver ingenting extra för att uppgradera själv, bara ett USB minne, precis som med det "gamla" JTAG hacket
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Smidigast är väl att lämna in den till oss

    Har du något annat än Jasper/Xenon är det inga problem, Jasper har strulat en hel del med det senaste hacket

    Du behöver ingenting extra för att uppgradera själv, bara ett USB minne, precis som med det "gamla" JTAG hacket
    Aha, så om jag lämnar in boxen hos er så behöver jag inte öppna den någon gång, utan endast dra över uppdateringarna på ett usb-minne? Det låter ju som om det skulle bespara mig en massa värdefull tid i så fall. Har en falcon btw. Kommer ihåg också att jag läste någonstans att boxar som blivit lagade för RROD kanske inte går att glitcha. Stämmer det?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Aha, så om jag lämnar in boxen hos er så behöver jag inte öppna den någon gång, utan endast dra över uppdateringarna på ett usb-minne? Det låter ju som om det skulle bespara mig en massa värdefull tid i så fall. Har en falcon btw. Kommer ihåg också att jag läste någonstans att boxar som blivit lagade för RROD kanske inte går att glitcha. Stämmer det?
    Inte något jag hört, men jag tvivlar starkt på att det skulle kunna stämma :S
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy
    Inte något jag hört, men jag tvivlar starkt på att det skulle kunna stämma :S
    Ok skönt att höra. När skulle det i så fall vara aktuellt med att behöva öppna upp boxen för att pilla med NAND? Skulle det vara ifall man råkade uppdatera dashboarden så att glitchen skrivs över?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Ok skönt att höra. När skulle det i så fall vara aktuellt med att behöva öppna upp boxen för att pilla med NAND? Skulle det vara ifall man råkade uppdatera dashboarden så att glitchen skrivs över?
    Exakt, ända tillfället du behöver gå in på djupet är om något blir fel under uppdateringen eller att du råkar uppdatera dashbaorden och skriva över nanden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Exakt, ända tillfället du behöver gå in på djupet är om något blir fel under uppdateringen eller att du råkar uppdatera dashbaorden och skriva över nanden
    Det låter ju utmärkt! Ungefär hur länge skulle man få vänta då om man kommer in med boxen under helgen?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Det låter ju utmärkt! Ungefär hur länge skulle man få vänta då om man kommer in med boxen under helgen?
    Den bör vara färdig inom en vecka ungefär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har en Jasper tror jag (en xbox köpt från er i slutet av 2008 med HDMI) och undrar vad det är som har strulat med Jasper moderkorten och det nya hacket, har tänkt skicka in boxen till er när jag kommer hem från semestern.
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  2. Boxen tar bort spelen av sig själv
    By Robbah in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 21:03
  3. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 02:35
  4. Boxen stänger av sej själv!
    By Dr.Gonzo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 18:45
  5. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 15:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •