Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Tre år gammal flashning

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Tre år gammal flashning

    Hej!

    För ca tre år sedan flashade jag mitt Xbox360, kommer inte alls ihåg vilket flash det var eller vilken version. Hur som helst så brände jag ut 10 spel och lirade lite, sedan lade jag av och har knappt spelat något sedan dess.

    Nu till min fråga: om jag vill börja spela "säkert" igen, utan flash, kan jag köpa spel som vanligt då och spela utan att jag blir bannad? Kan jag spela online? Om inte, går det att ta bort flashet och sedan börja spela "säkert" som jag beskrev?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sätter du i något av de nyare spelen (original!) så bör dvdläsaren flashas om till original helt automatiskt av uppdateringen.

    VISSA dvdläsare kan göra att proceduren krashar, isåfall måste du lämna in boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Är det säkert? Så, om jag köper senaste CoD på Xbox Live så kommer flashet att försvinna? Då kommer jag inte kunna spela spelen jag bränt ut tidigare? Kan jag köpa gamla spel sen och spela som om jag aldrig flashat?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mojojojo Visa Inlägg
    Är det säkert? Så, om jag köper senaste CoD på Xbox Live så kommer flashet att försvinna? Då kommer jag inte kunna spela spelen jag bränt ut tidigare? Kan jag köpa gamla spel sen och spela som om jag aldrig flashat?
    Du får samma uppdatering om du loggar in på live

    Det finns alltid en risk att du blir bannad dock, men den är minimal när du återgår till original den här vägen (risken då är om du redan blivit flaggad för ban...) Men ja, du kan då inte köra brända spel på maskinen, du kan däremot kör ALLA original spel du får tag på som är av rätt region
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okej, nice att det fungerar så!

    Jag har redan ett livekonto, men jag har inte uppdaterat Xbox:en sedan jag flashade. Bör jag nollställa (om det går?) Xbox:et och skapa ett nytt konto, och sedan uppdatera? Sista frågan!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mojojojo Visa Inlägg
    Okej, nice att det fungerar så!

    Jag har redan ett livekonto, men jag har inte uppdaterat Xbox:en sedan jag flashade. Bör jag nollställa (om det går?) Xbox:et och skapa ett nytt konto, och sedan uppdatera? Sista frågan!
    Du gör som du vill, det är "säkrare" att börja om från scratch eftersom du då inte har någon form av information kvar på hårddisken som kan knytas till att maskinen varit moddad, du blir då av med alla framgångar och allt... men risken för ban minskar (again, risken för ban är i princip bara om dom flaggat dig för att ha kört backuper)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag lånar tråden lite.

    Jag sitter med iXtreme 1.6, lite-on läsaren. Jag har bara spelat checkade backuper. Så anta att konsolen inte är flaggad. Är det då exakt samma sak att köra en update från ett nytt orginalspel, som att lämna in boxen och få det flashad tillbaka till orginal firmware som jag fick på en cd skiva när jag lämnade in den på flashning för första gången? Alltså... risken för att bli bannad om jag går online är lika stor oavsett vilket jag väljer att göra?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chris_kadaver Visa Inlägg
    Jag lånar tråden lite.

    Jag sitter med iXtreme 1.6, lite-on läsaren. Jag har bara spelat checkade backuper. Så anta att konsolen inte är flaggad. Är det då exakt samma sak att köra en update från ett nytt orginalspel, som att lämna in boxen och få det flashad tillbaka till orginal firmware som jag fick på en cd skiva när jag lämnade in den på flashning för första gången? Alltså... risken för att bli bannad om jag går online är lika stor oavsett vilket jag väljer att göra?
    Det ska vara ungefär lika säkert, att flasha om manuellt är bättre än att låta konsollen flasha om den åt dig eftersom du då inte riskerar att MS gör ngn form av check mot konsollen i samband med omflashningen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    iXtreme 1.6 tror jag microsoft kan detektera, men jag är inte säker.
    Isåfall spelar det ingen roll hur noga man varit med backuperna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    iXtreme 1.6 tror jag microsoft kan detektera, men jag är inte säker.
    Isåfall spelar det ingen roll hur noga man varit med backuperna.
    Hum okey... vad kostar det att flasha tillbaka till orginalfirmware? (Jag har tjocka modellen med lite-on läsaren)

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Chris_kadaver Visa Inlägg
    Hum okey... vad kostar det att flasha tillbaka till orginalfirmware? (Jag har tjocka modellen med lite-on läsaren)
    Är boxen flashad av oss tidigare 350:-
    Första gången vi flashar boxen 500:-

    Spelar ingen roll om du vill flasha till original eller ixtreme
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Spela orginal FF13 på xbox med gammal flashning?!
    By Chris_kadaver in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 09:25
  2. Spela nyare spel på gammal flashning?
    By Theclan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 11:03
  3. gammal dator vid flashning
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 11:49
  4. RGB på en 4~6 år gammal TV
    By merlo in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 20:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •