Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Köpa ps3 / flash

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14

    Köpa ps3 / flash

    Hej, jag har ett par frågor som jag vill ställa. Köper jag en vanlig ps3 slim i el giganten, kan jag ta den till er och flasha den?
    http://www.elgiganten.se/product/spe...tation-3-160gb

    Vad är det bästa sättet att kunna spela homebrews, och nedladdade spel på? Är det PS3key, Custom firmware eller PS3jailbreak? Skulle vilja ha lite argument också!
    Och min sista fråga är, ifall jag har garanti på konsolen och flashar/jailbreakar eller använder mig av ps3key, förvinner garantin då?
    Tack för hjälpen!
    Last edited by ajmal2; 2011-10-29 at 11:29.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Hej, jag har ett par frågor som jag vill ställa. Köper jag en vanlig ps3 slim i el giganten, kan jag ta den till er och flasha den?
    http://www.elgiganten.se/product/spe...tation-3-160gb

    Vad är det bästa sättet att kunna spela homebrews, och nedladdade spel på? Är det PS3key, Custom firmware eller PS3jailbreak? Skulle vilja ha lite argument också!
    Och min sista fråga är, ifall jag har garanti på konsolen och flashar/jailbreakar eller använder mig av ps3key, förvinner garantin då?
    Tack för hjälpen!
    Om konsollen har 3.55 eller lägre som system version kan vi installera CFW på den utan problem, har den 3.41 kan du använda PS3Key, PSJailbreak etc. etc.

    CFW är att rekomendera då du slipper krångla med att starta konsollen på ett speciellt sätt, och du kan titta på Blu-Ray filmer utan att behöva starta om konsollen i "normalt" läge, dessutom ligger du då på 3.55 istället för 3.41 vilket gör att du inte behöver patcha lika många spel för att få dom att fungera

    Ja, du förlorar garantin OM sony upptäcker att du har modifierat mjukvaran på den, eller kört med en jailbreak dongel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Okej, tack för hjälpen.
    Skulle vilja ha något som inte krånglar sig så mycket. Om jag kör på CFW nu, och efter ett tag får min konsol något problem, kan jag inte gå t.ex. till elgiganten för att få den att bli reparerad? Eller tittar de om jag har flashat, och då gäller inte min garanti längre? För det är väl till de man lämnar då man har garanti och inte till SONY?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Okej, tack för hjälpen.
    Skulle vilja ha något som inte krånglar sig så mycket. Om jag kör på CFW nu, och efter ett tag får min konsol något problem, kan jag inte gå t.ex. till elgiganten för att få den att bli reparerad? Eller tittar de om jag har flashat, och då gäller inte min garanti längre? För det är väl till de man lämnar då man har garanti och inte till SONY?
    Du lämnar den till dom, dom skickar den sedan till Sony som i sin tur säger tilll Elgiganten att någon varit och gjort saker med maskinen som man inte "får" göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du lämnar den till dom, dom skickar den sedan till Sony som i sin tur säger tilll Elgiganten att någon varit och gjort saker med maskinen som man inte "får" göra
    Jaha okej, så fort man flashar, så försvinner garantin.. men gäller det även ps3key? Kan de märka att man har gjort saker som man inte "får" göra?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Jaha okej, så fort man flashar, så försvinner garantin.. men gäller det även ps3key? Kan de märka att man har gjort saker som man inte "får" göra?
    Jao, det finns jue inga spel som heter t.ex. "Multiman" eller liknande, sen kan man se genom filsystemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    ligger det kvar filer fortfarande om man i samband med att man börjar använda cfw/dongel även byter hdd?
    Om den skulle rasa så stoppar man tillbaka original hdd, flashar in ofw och lämnar den igen på garantin...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    ligger det kvar filer fortfarande om man i samband med att man börjar använda cfw/dongel även byter hdd?
    Om den skulle rasa så stoppar man tillbaka original hdd, flashar in ofw och lämnar den igen på garantin...
    Så kan man iofs göra men det kan ändå finnas spår kvar i flash på moderkortet...

    Sen kanske dom gräver djupare om dom ser att hårddisken typ inte är använd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jo, men elgiganten är ju kända för att ta tillbaks maskiner på öppet köp och sen sälja dem igen utan att kolla nåt nämvärt, så de e väl bara att säga VA!?!?, vad menar du??, flashat, vad är det??? Näää, det var inte jag.
    Bytte faktiskt in en gammal 40 gb fat PS3 på Gamestore nu för nån vecka sedan mot en 360 slim. De frågade om den var flashad med CFW. Jag tänkte säga att då hade jag sålt den på ******* för 3ggr mer än vad ni ger för skiten =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jo, men elgiganten är ju kända för att ta tillbaks maskiner på öppet köp och sen sälja dem igen utan att kolla nåt nämvärt, så de e väl bara att säga VA!?!?, vad menar du??, flashat, vad är det??? Näää, det var inte jag.
    Bytte faktiskt in en gammal 40 gb fat PS3 på Gamestore nu för nån vecka sedan mot en 360 slim. De frågade om den var flashad med CFW. Jag tänkte säga att då hade jag sålt den på ******* för 3ggr mer än vad ni ger för skiten =)
    Så du menar att jag kan ta ut orginal hårddisken, lägga in annan, flasha den, spela med den.. och när jag väl får något problem, så kan jag stoppa in min orginala hårddisk och lämna den till affären?
    Vad skulle hända om de fick reda på att jag har flashat den? De skulle väl bara strunta i att fixa den och skicka tillbaka? Eller? ;P
    Tack för hjälpen guys

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Vad skulle hända om de fick reda på att jag har flashat den? De skulle väl bara strunta i att fixa den och skicka tillbaka? Eller? ;P
    Pretty much
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Köpa spel och spela över live med flash
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 22:02
  2. Flash Problem "Unkown Flash Type"
    By farsight in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 21:25
  3. tänkte köpa ett flash set..
    By Akademos in forum Gameboy hårdvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 08:20
  4. Köpa Inte Köpa
    By Jetlimaster in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-14, 23:16
  5. GBA Flash Link + 128MB Flash Card
    By palten2000 in forum Gameboy hårdvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-16, 15:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •