Hej
har skaffat en begagnad xbox, har flashat om den till 2.0 LT för benq, det är en tjock xbox360, men nu får jag inte igång den, blinkar 3 röda lampor och front skalet är borttaget, vad är problemet, hur återställer jag och fixar?
Hej
har skaffat en begagnad xbox, har flashat om den till 2.0 LT för benq, det är en tjock xbox360, men nu får jag inte igång den, blinkar 3 röda lampor och front skalet är borttaget, vad är problemet, hur återställer jag och fixar?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
kan man inte fixa det själv? har köpt xboxen för 100 spänn, så jag vill försöka fixa det själv, poolaren jag köpte xboxen av hade lämnat in den tidigare på psxcare för flashning, för massa år ser men det va inga problem och uppdatera läsaren, men hur löser jag RROD, för märker att kylflänsen blir extremt varm samt att ena fläkten har gett upp också... bara en fläkt som snurrar
http://www.youtube.com/watch?v=fuIl0kGf7dM
har hittat en bra guide, då är det bara ut o köpa kylpasta
Det låter som den RROD:ar direkt när du försöker starta den. Jag skulle tippa på att det är en "lödning" under GPU:n som spruckit, något som förmodligen påskyndats av de i sammanhanget extrema temperaturskillnaderna när din polare kört/stängt av boxen en massa med bara en fungerande fläkt, även om jag förstås inte kan vara hundra procent säker. Börja med att få fram en felkod så kanske det går lättare att ställa diagnos, kolla under "secondary error codes" här: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726
Det är med största sannolikhet inte så enkelt som att smälla på ny kylpasta, och om du skulle få igång den med det så beror det förmodligen på att du lyckats få kontakt i en sprucken lödning när du macklat runt ned kylflänsar och X-clamps. Den kommer dö igen inom kort.
Allmänt om det hela: det finns inga enkla lösningar på de flesta RROD:s. De lösningar som finns är rätt meckiga för den som är ovan, och många av dem är tämligen temporära. Tyvärr är det nog så att krångligheten är direkt proportionell mot varaktigheten, ju enklare fix, desto osäkrare resultat. Det enda som egentligen ger ett i längden ganska pålitligt resultat när det är frågan om trasiga "lödningar" är en reballing med för en för ändamålet bättre lämpad tennlegering, gärna kombinerat med att man gör Xboxens kylning effektivare. Att göra det skulle dock kosta mer än en flång ny Xbox, om man inte råkar sitta på utrustningen för det själv, så enda gången det kunde varit värt pengarna var väl om det var en jtagbar box, fram tills dess att rgh kom.
Med största sannolikhet är det bästa/mest effektiva kontra kostnaden du kan göra någon form av fulreflowing och hoppas på att det tar skruv, antingen med varmluftspistol eller i ugnen där hemma. Men som sagt, det första steget är att få fram en felkod. Har du en jävla tur så går det att lösa på nåt lättare sätt. Givetvis måste du skaffa en ny fläkt hur du än vrider och vänder på det.
Last edited by kaputnik; 2011-10-29 at 16:38.
Bookmarks