Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 43 av 43

Diskussion: Uncharted 3 funkar nu på KMEAW!

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Använd den här gjord av Mote: lätt att patcha o gör att du slipper få över 7000 uppackade filer. Nu patchar den endast 4 filer o detta funkar kanon. Fick många frysningar med dom tidigare patcharna men med denna har det inte fryst en gång. Instruktioner medföljer.

    http://www.megaupload.com/?d=54AI7KJ1
    Stort tack för svaret.
    Testade först med "Uncharted3FixRepackv5.zip" och fick error på xdelta3 och hittade inget om felet.
    Ny uppackning och testade sedan med "UC3.AllVersion.PSARC.Patch.and.Rebuild.FINAL. rar" och fick samma error även där. Dock fortsatte den ändå, så jag vet inte om den har fixat felet, men känns osäkert.
    Vet ju inte vad som är felet, men har du testat med denna så bör ju den fungera i alla fall.
    Får packa upp igen och testa med denna.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Tack för den. Ser att den innehåller ersättare för param.sfo som jag hade problem med.

    En annan fråga, skall man radera mappen PS3_UPDATE ? (det kanske tom är standard på ps3-rellar men jag har aldrig gjort det tidigare).

    // P - som mest lirar 360

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Använd den här gjord av Mote: lätt att patcha o gör att du slipper få över 7000 uppackade filer. Nu patchar den endast 4 filer o detta funkar kanon. Fick många frysningar med dom tidigare patcharna men med denna har det inte fryst en gång. Instruktioner medföljer.

    http://www.megaupload.com/?d=54AI7KJ1
    tankade:

    Uncharted.3.PS3-DUPLEX

    packade upp och körde UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild. Ftpade över och startade med mm 02.09.00. Då frågar den om jag vill uppdatera till 1.01, tog nej. Då börjar bara någon ring snurra, händer inget. Gjorde om o tog yes till 1.01 men verkar inte installeras för den frågar samma sak när jag startat om.

    Någon input?
    One piece at a time.

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Nu när jag bytte ut param.sfo som fanns i fixen listad ovan, så fick jag igång spelet klockrent.

    // P

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av ZaiLH Visa Inlägg
    tankade:

    Uncharted.3.PS3-DUPLEX

    packade upp och körde UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild. Ftpade över och startade med mm 02.09.00. Då frågar den om jag vill uppdatera till 1.01, tog nej. Då börjar bara någon ring snurra, händer inget. Gjorde om o tog yes till 1.01 men verkar inte installeras för den frågar samma sak när jag startat om.

    Någon input?
    Bara o packa upp duplex releasen, sedan göra det som står i readme filen från fixen. Sedan ftp:ar du över spelet. Rekommenderar att dra ut nätverksladden så den inte ansluter o letar efter uppdateringar till spelet. Fixen funkar ej med 1.01 nämligen.

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Har testat med 3 olika fixar nu.

    Först den första(uc3fix355) med update 1.01, där journalproblemet skulle vara löst.
    Allt funkade prima, fast spelet frös när jag öppnade journal. FAIL.


    Sen testade jag UC3-355FULLFiX enligt readmefilen:

    1. Extact Uncharted 3 to your PC.
    2. Copy extract.bat ,psarc.exe and zlib.net.dll from the UC3-355FiX.rar to PS3_GAME\USRDIR\BUILD\MAIN.
    2. Run the extract.bat (this will extract the required psarc files and delete them when finished). Här slutade det funka, fick felmeddelande: The application failed to initialize properly (0xc0000135). Click on ok to terminate the application.


    Sen testade jag UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild.
    Följde dessa instruktioner:
    - Copy USRDIR and PARAM.SFO from this archive to PS3_GAME\ and overwrite.
    - Run fix.bat in USRDIR, make sure you have at least 15GB of free space.

    Att köra .batfilen gick inge vidare, den hittade inte psarc filerna (som förmodligen skrevs över i steg 1)
    The system cannot find the file specified
    xdelta3: file open failed: read: backup\actor33.psarc: The system cannot find the file specified


    Har inte försökt patcha samma flera gånger, utan använder fräscha orörda kataloger varje gång...
    Någon som har något förslag på vad jag kan göra eller missar jag något?

    Edit:
    Försökte 3 ggr igen nu. Gick åt helvete igen... det jobbiga är att det tar en timma att kopiera eller extrahera spelet varje gång...
    Last edited by ndrangheta; 2011-11-14 at 18:33.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Låter som om du inte packat upp fixen i rätt katalog.
    Packa upp UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild för sig.
    Kopiera sedan USRDIR och PARAM.SFO från den katalogen.
    Ta dig fram till "duplex-uncharted3\BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception]\PS3_GAME\" och klistra in "USRDIR och PARAM.SFO"
    När du gör detta blir du tillfrågad om du vill skriva över befintliga filerna.
    kommer frågan så är du rätt, om inte så är du i fel katalog...

    Jag förmodar att du skall ta bort PS3_UPDATE-katalogen helt också.
    Det bör man göra på alla spel och om det kommer en fix för updates kör man dem då istället under kontrollerade former.
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-11-14 at 19:47.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    jag använde

    Uncharted 3 BCES PROPER Fix for CFW (REPACK v5)

    och då fungerade det tillslut.

    Vissa fixer jag tankade fungerade inte i admin, använd inte det.
    One piece at a time.

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Låter som om du inte packat upp fixen i rätt katalog.
    Packa upp UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild för sig.
    Kopiera sedan USRDIR och PARAM.SFO från den katalogen.
    Ta dig fram till "duplex-uncharted3\BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception]\PS3_GAME\" och klistra in "USRDIR och PARAM.SFO"
    När du gör detta blir du tillfrågad om du vill skriva över befintliga filerna.
    kommer frågan så är du rätt, om inte så är du i fel katalog...

    Jag förmodar att du skall ta bort PS3_UPDATE-katalogen helt också.
    Det bör man göra på alla spel och om det kommer en fix för updates kör man dem då istället under kontrollerade former.
    Har gjort precis så, enda skillnaden var att jag lagt BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception] på en annan plats och inte i duplex-uncharted mappen.

    Nu la jag den där och har startat fixen, inga felmeddelanden, men det är helt svart. Ingen progress eller liknande, har stått i 5 min utan att något händer.
    Ska det vara så?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Japp, det står inget förren det är klart. Kunde lagt in lite info vad batch-filen gör så att man inte tror att den hängt sig.
    Tog ca 20 minuter för mig...
    4 timmar sedan du skrev så jag antar att mitt svar är ganska sent och du fått veta redan, men ändå...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Japp, det står inget förren det är klart. Kunde lagt in lite info vad batch-filen gör så att man inte tror att den hängt sig.
    Tog ca 20 minuter för mig...
    4 timmar sedan du skrev så jag antar att mitt svar är ganska sent och du fått veta redan, men ändå...

    Lämnade datorn ifred i en timma, sen när jag tittade till den så var det klart.
    Överfört via ftp till intern hårddisk och spelet funkar bra, journal också.

    Tack för hjälpen

    För att sammanfatta lösningen för andra användare:
    Jag placerade mappen BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception] i Uncharted.3.PS3-DUPLEX mappen och körde sedan fixen.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  12. #42
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vilken fix använde du ?

    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Lämnade datorn ifred i en timma, sen när jag tittade till den så var det klart.
    Överfört via ftp till intern hårddisk och spelet funkar bra, journal också.

    Tack för hjälpen

    För att sammanfatta lösningen för andra användare:
    Jag placerade mappen BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception] i Uncharted.3.PS3-DUPLEX mappen och körde sedan fixen.

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pa80 Visa Inlägg
    Vilken fix använde du ?
    Jag använde UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. guide till kmeaw cfw
    By spenne in forum Playstation 3
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 17:40
  2. Frågor om kmeaw's CFW
    By radical2005 in forum Playstation 3
    Inlägg: 164
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 11:07
  3. Kmeaw's CFW och Gt5
    By doo in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 08:29
  4. kmeaw's CFW
    By Cryton in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 20:12
  5. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •