Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Nätverksadapter med HDD gränssnitt funnen

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17

    Nätverksadapter med HDD gränssnitt funnen

    Jag har hört att det skall vara näst intill omöjligt att få tag på en nätverksadapter med IDE interface för koppling av intern hdd. Nu är det så att jag sprungit på en sådan och går i funderingar på att köra en HDLoader/Extreme/Advance lösning eller vad det nu heter. Laddningstiderna kommer ju bli avsevärt brutalare än att köra med en ext hdd via usb 1,0. Så vad tycker ni, är det värt en femhundring för en begagnad sådan i fint skick??
    hdd ps2.JPG
    Last edited by Jack_Nepacha; 2011-11-02 at 19:43.
    PSP-1000 EUR, GEN 5.50
    PSP-1000 JAP, GEN 5.50
    XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
    Playstation 1, MultiMode 10.0
    Playstation 2 fet, FMCB
    Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Jag hade pröjsat en femhundring för den om jag verkligen ville ha den, dock bör det väl gå att få tag på en såndär ett par hundringar billigare med lite tur. Men det är ivf ingen total ripoff tycker jag.

    Ett varningens ord dock; sedan ett år eller två finns det kineskopior av de där nätverksadaptrarna på marknaden för ett par hundralappar stycket, och det är väl ingen omöjlighet att det finns folk som köper in ett parti sådana och säljer av.

    Jag har en kinesadapter själv, och visst funkar den alldeles utmärkt om man bara är ute efter hdd-loading. Vill du däremot ha nätverksfunktionaliteten är den knappast särskilt användbar, under den gula etiketten där det finns en ethernetport på originalet är det tomt. Det vore dock dumt att betala en femhundring för en sådan som säljs under förespeglingen att det är originalgrejor :>

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Ok... tack för svar. Då var det kanske inte så märkvärdigt som jag har uppfattat det då. Och någon gul lapp det kan jag inte se på bilderna. Jag slänger in dom bilder jag har på den så kanske någon har lust att kika och verifiera om det är orig el inte.
    Bifogning 1174Bifogning 1175Bifogning 1176
    PSP-1000 EUR, GEN 5.50
    PSP-1000 JAP, GEN 5.50
    XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
    Playstation 1, MultiMode 10.0
    Playstation 2 fet, FMCB
    Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Dina attachments lirar inte.

    Är ingen expert på det där, men på kinesadaptrarna brukar det gå att flytta molex- och/eller IDE-kontakterna i sidled, för att fler diskmodeller ska funka med dem. Recesserna i plåten som kontakterna sitter i är alltså lite bredare på kinesadaptrarna än originalet.

    Det är lite olika delning på de där kontakterna beroende på diskmodell, och originaladaptrarna funkar bara med en handfull olika modeller utan att man moddar disken eller adaptern. Det kommer man runt på kinesadaptrarna.

    Det går säkert att se skillnader på etiketten där också, men det vet jag inget om själv. Det där med kontakterna är något jag lagt märke till själv. Det finns säkert en del att hitta om du googlar runt lite

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Bifogning 1177 Bifogning 1178 Bifogning 1179 Testar via photobucket, kanske går bättre. Skall googla också... tack för svar!! Recesserna ser iofs jäkligt tighta ut.
    Last edited by Jack_Nepacha; 2011-11-02 at 21:50.
    PSP-1000 EUR, GEN 5.50
    PSP-1000 JAP, GEN 5.50
    XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
    Playstation 1, MultiMode 10.0
    Playstation 2 fet, FMCB
    Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Här har du en bild på en kinesadapter att jämföra med i alla fall:

    sku_27138_2.jpg

    Jag har fortfarande bara din bild från trådstarten att gå på. Nästa trave länkar ville inte heller :>


    Några uppenbara skillnader jag ser direkt är:

    * Fästöronen för de två nedre skruvarna som fäster plåten i plasthöljet är olika utformade (sitter i höjd med IDE- och molexkontakterna).

    * Det finns ingen Sonylogga på kinesadapterns etikett (är dock rätt säker på att min har det, kan vara bortredigerat på bilden av juridiska skäl, kolla noga på bilden så ser det ut att kunna vara så)

    * Färgen på skruvarna som håller dataconnectorn till ps2:an är olika (detta är dock säkert olika från batch till batch)

    * Man ser en tydlig skillnad i bredden på molexkontakternas recesser.
    Last edited by kaputnik; 2011-11-02 at 22:54.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    http://i515.photobucket.com/albums/t.../hddps2pkg.jpg Ett sånt här paket fick du väl knappast med din eller?? Hittar inget på nätet om skillnader och recessen/hölet i plåta som du pratar om är den enda skillnaden jag kan se .
    Last edited by Jack_Nepacha; 2011-11-02 at 23:01.
    PSP-1000 EUR, GEN 5.50
    PSP-1000 JAP, GEN 5.50
    XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
    Playstation 1, MultiMode 10.0
    Playstation 2 fet, FMCB
    Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    http://i515.photobucket.com/albums/t.../hddps2pkg.jpg Ett sånt här paket fick du väl knappast med din eller?? Hittar inget på nätet om skillnader och recessen/hölet i plåta som du pratar om är den enda skillnaden jag kan se .
    ser ut att vara the real deal
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ser ut att vara the real deal
    Sweetness. Skall jag slå till då eller?? Ja jag vill ha den här sortens lösning. Men är det någon idé att ens fundera på att använda sig av ftp, läste att hastigheten är skrämmande låg? Och kommer jag springa på några problem med Win 7 i hela HDExtreme/Advance historien?
    PSP-1000 EUR, GEN 5.50
    PSP-1000 JAP, GEN 5.50
    XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
    Playstation 1, MultiMode 10.0
    Playstation 2 fet, FMCB
    Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    http://i515.photobucket.com/albums/t.../hddps2pkg.jpg Ett sånt här paket fick du väl knappast med din eller?? Hittar inget på nätet om skillnader och recessen/hölet i plåta som du pratar om är den enda skillnaden jag kan se .

    Jepp, håller med. Det där är med all sannolikhet äkta vara. Om inte själva adapterns utseende vore nog, så bevisar alla kringprylarna saken.


    Jag tycker du ska slå till, hdloading är sjukt win på alla sätt och vis. Och om du ångrar dig kan jag eventuellt köpa skiten av dig till samma pris, kan vara värt de där extra hundringarna att slippa jaga. Ja, förutsatt förstås att du inte ångrar dig för adaptern är trasig eller överdrivet sliten eller nåt :>
    Last edited by kaputnik; 2011-11-03 at 08:10.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Jepp, håller med. Det där är med all sannolikhet äkta vara. Om inte själva adapterns utseende vore nog, så bevisar alla kringprylarna saken.


    Jag tycker du ska slå till, hdloading är sjukt win på alla sätt och vis. Och om du ångrar dig kan jag eventuellt köpa skiten av dig till samma pris, kan vara värt de där extra hundringarna att slippa jaga. Ja, förutsatt förstås att du inte ångrar dig för adaptern är trasig eller överdrivet sliten eller nåt :>
    Alright then... Ja, jag skall ha dig i åtanke om jag ruttnar och grejerna är i fint skick. Hoppas bara inte Win 7 tänker bråka med mig. Annars får jag väl köra in XP (saknar Quake2 också :P ) på nån burk. Tack för alla svar!
    PSP-1000 EUR, GEN 5.50
    PSP-1000 JAP, GEN 5.50
    XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
    Playstation 1, MultiMode 10.0
    Playstation 2 fet, FMCB
    Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

Liknande diskussioner

  1. PS3 Root Key äntligen funnen!!
    By Krutan in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 08:39
  2. PS2 Nätverksadapter
    By herrfreebie in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 18:16
  3. NÄtverksadapter
    By PS2gubben. in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 12:13
  4. Hansi: Vilket HD-gränssnitt?...
    By bjmbjmbjm in forum Fritt Forum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 11:25
  5. Vilka gränssnitt funkar till xboxen??
    By Wizardspike in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 18:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •