Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: hjälp med flash av liteon 7k

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    hjälp med flash av liteon 7k

    Tjo, kände att det var dags att uppgradera mitt firmware. Var dock ca 1½ år sedan jag gjorde det sist och nu sitter jag här med en uppskruvad box och kliar mig lite i huvet.

    innan var den flashad med ixtreme lt 1.0 (alltså den gamla. inte plus). Kopplade upp mig på live och uppdaterade till senaste dashen så nu är driven 0251.
    Jag har kvar dummy filen sen tidigare (ixtreme 1.5).

    När jag laddar den som source och låter jungleflasher autoloada firmware så väljer den lt+ 1.1. Gissar på att man manuellt måste tvinga den att använda firmware för 0251 men hittar ingen info om det.

    Hur använder jag nyckeln från min gamla dummy fil för att bygga lt+ 2.0 till min läsare? mvh
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du gissar helt rätt. Ladda in 0251 (025.bin) manuellt och tryck på "Spoof to target". Välj sedan att spara din custom firmware så behöver du inte göra om det nästa gång utan då kommer JF autoladda rätt firmware åt dig.

    Och ja det alltså exakt samma DVD-nyckel som du alltid haft. Den har inte blivet bytt.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Tack! Blir en massa meck utan sånna där connectivity kits, klarar mig förhoppningsvis nu med 2.0 ett bra tag framöver.

    Två frågor.

    1. ap25. har förstått att mycket måste brännas om. Är det upp till mig att ta reda på det eller är det bara att slänga in mina gamla backups och se om dom funkar?
    2. xgd3. Har ju kommit ut firmwares för några liteon bärnnare. Dock sett att man kan bränna dom flesta med en vanlig brännare genom att "bränna över" (overburn). Någon direkt nackdel med att göra så? instant ban?

    tack för svaret, hjälpte mig enormt
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Sök på forumet, finns skriver lite överallt det är bara 6st spel...

    2. Det blir bättre resultat på bränningen med liteon brännaren med rätt firmware då...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Liteon Flash med CK3 Connectivity Kit Lite
    By RzrB in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 23:35
  2. LiteON 7485c hjälp !!
    By Manator_666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 09:16
  3. Jungle flash liteon hjälp.
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 08:41
  4. flash hjälp plz
    By acke1 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 08:39
  5. Flash FXP hjälp
    By nutte in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 18:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •