Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Programmera matrix glitcher

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14

    Programmera matrix glitcher

    Jag har byggt ihop en lpt-kabel för programmeringen av chippet, har inte testat den än men den borde fungera.
    Läste att man ska ha 3.3v och gnd anslutna också, gick tydligen att få 3.3v från J2C1.8(?) Det jag undrar är om xboxen måste vara på eller ligger det 3.3v där ändå konstant om sladden sitter i?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Jag har byggt ihop en lpt-kabel för programmeringen av chippet, har inte testat den än men den borde fungera.
    Läste att man ska ha 3.3v och gnd anslutna också, gick tydligen att få 3.3v från J2C1.8(?) Det jag undrar är om xboxen måste vara på eller ligger det 3.3v där ändå konstant om sladden sitter i?
    Punkterna som finns på diagrammen för Matrix Glitcher/Diligent C-Mod är standby voltage, det ligger alltså ALLTID 3.3v på dom punkterna bara det finns ström in från nätdelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    aha, bra att veta
    Men det finns ju 2st Vcc och gnd, en för programmerings-delen och en på delen som ska lödas till xboxen, ska båda vara inkopplade under programmering alltså?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    aha, bra att veta
    Men det finns ju 2st Vcc och gnd, en för programmerings-delen och en på delen som ska lödas till xboxen, ska båda vara inkopplade under programmering alltså?
    Du bör koppla in dig på GND för programmerings biten, VCC behövs inte där om du tar ström från konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Men om jag kör med lpt-kabeln och kopplar alla punkter från den behövs ingen ström från konsolen? eller missuppfattar jag då?
    trodde man kopplade in lpt-kabeln till vcc, gnd, tck, tdo, tdi och tms, sen även från J2C1.8 från 360 till vcc på andra delen
    Är lite trög när det gäller sånt här :P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    39
    Respekt
    13
    Du behöver ju inte ta strömmen från kekslådan. Jag tog min ström från datorn. Bara att rispa upp kablarna som går från nätagget lite, sedan tejpa när det är klart. Det är orange kabel för 3.3v och svart för ground.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Men om jag kör med lpt-kabeln och kopplar alla punkter från den behövs ingen ström från konsolen? eller missuppfattar jag då?
    trodde man kopplade in lpt-kabeln till vcc, gnd, tck, tdo, tdi och tms, sen även från J2C1.8 från 360 till vcc på andra delen
    Är lite trög när det gäller sånt här :P
    LPT kabeln i sig ger inte fullt den ström du behöver... du kan installera chippet i maskinen sedan koppla in ström enheten och köra hårt... GND bör du koppla även till LPT kabeln så att du inte av misstag bränner datorns moderkort/konsollens moderkort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Tack för svaren
    Då installar jag helt enkelt chippet i 360 först o sen proggar den.. tolkar ditt tidigare svar som att jag inte behöver koppla vcc från lpt till chippet om jag har den kopplad till 360.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Tack för svaren
    Då installar jag helt enkelt chippet i 360 först o sen proggar den.. tolkar ditt tidigare svar som att jag inte behöver koppla vcc från lpt till chippet om jag har den kopplad till 360.
    Exakt, men som sagt, du bör koppla GND mellan chippet och LPT...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vissa Aladdin Advance går ej att programmera.
    By MisterX in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 01:27
  2. Aladdin Live Programmera
    By ted.hallberg in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 14:30
  3. Programmera för xbox?
    By durus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 22:55
  4. programmera matrix bios
    By avskedsfest in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 15:23
  5. Kan någon här "programmera" program till PSX?
    By [} Andreas {] in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-15, 21:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •