Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: Disc Swapper 1.1

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Nu har jag lagt spelet som Rage och två undermappar som Disc1 och Disc2. Allt funkar som det ska med pluginet. Dock så får jag upp två stycken Rage i game list i FSD. Förstår att den ena är disc 1 och den andra disc 2 men finns det möjlighet att få det till endast en ikon för Rage? Vill helt enkelt snygga upp det lite

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Prova att flytta cd2 mappen till cd1.
    Kanske hjälper tror det är så man ska göra

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Perfekt. Tack!

    Off Topic men passar på att fråga ändå.
    Finns det något smidigt sätt att skapa en genväg för fsd i nxe på samma sätt som det är för xexmenu i games library?

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Perfekt. Tack!

    Off Topic men passar på att fråga ändå.
    Finns det något smidigt sätt att skapa en genväg för fsd i nxe på samma sätt som det är för xexmenu i games library?
    Du kan använda quickboot. Jag testade med 2.1 och fick den inte att ta en extern enhet som sökväg utan fick lägga fsd på den interna och då funkade det smid.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Perfekt. Tack!

    Off Topic men passar på att fråga ändå.
    Finns det något smidigt sätt att skapa en genväg för fsd i nxe på samma sätt som det är för xexmenu i games library?
    Det kallas för quickboot länkar finns ett program som heter just så också "quickboot" som skapar en sådan länk

    XEXMenu är packad i XEX och LIVE format, LIVE formatet dyker upp under Game Library normalt eftersom det är som ett XBLA spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Väcker denna till liv en stund...

    Så om man hittar Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex så finns Discswapper? Ändrar alltså launch.ini och skapar en multi så ska det funka?

    Ser att man i multi.ini ska lägga exempelvis [4B4E0809] överst. Var kommer detta från och var hittar man?
    Last edited by Pinnen303; 2012-06-11 at 11:32.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pinnen303 Visa Inlägg
    Väcker denna till liv en stund...

    Så om man hittar Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex så finns Discswapper? Ändrar alltså launch.ini och skapar en multi så ska det funka?

    Ser att man i multi.ini ska lägga exempelvis [4B4E0809] överst. Var kommer detta från och var hittar man?
    FSD har ett helt eget plugin, funkar inte på samma sätt som det här... det som står inom [ ] är "Title ID" du får det från xex filen t.ex. jag har gjort ett program för att göra allt det här med multi.ini åt dig

    du hittar det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...0Configurator/

    dashlaunch pluginet hittar du här: http://www.logic-sunrise.com/forums/...k-swapper-v11/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Jag använder senaste FSD

    Jag har ej Discswapper, men det verkar som FSD har denna funktion ändå.

    Jag lägger alltid multidiscspel på följande sätt (i var sin mapp)

    Max Payne 3 (Disc 1)
    Max Payne 3 (Disc 2)

    Det kommer sedan upp en text när man spelar och når den punkt där disc 2 krävs (typ Need to insert disc 2), sen blinkar det till en sekund och sen laddar den vidare.

    Spelar ingen roll ifall du startar upp disc 1 framöver, även om du i spelet kommit en bit in i disc 2 (blir bara samma process som ovan).

    Jag använder favoriter i FSD och vill således inte se båda discarna, därav att jag bootar upp disc 1 hela tiden.

    Har funkat med alla multidiscspel jag testar (och varvat), som t.ex Rage, Max Payne 3 etc.

    // P

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Jag använder senaste FSD

    Jag har ej Discswapper, men det verkar som FSD har denna funktion ändå.

    Jag lägger alltid multidiscspel på följande sätt (i var sin mapp)

    Max Payne 3 (Disc 1)
    Max Payne 3 (Disc 2)

    Det kommer sedan upp en text när man spelar och når den punkt där disc 2 krävs (typ Need to insert disc 2), sen blinkar det till en sekund och sen laddar den vidare.

    Spelar ingen roll ifall du startar upp disc 1 framöver, även om du i spelet kommit en bit in i disc 2 (blir bara samma process som ovan).

    Jag använder favoriter i FSD och vill således inte se båda discarna, därav att jag bootar upp disc 1 hela tiden.

    Har funkat med alla multidiscspel jag testar (och varvat), som t.ex Rage, Max Payne 3 etc.

    // P
    Japp, om man lägger spelen med rätt mappstruktur fixar FSD det där automatiskt... men har man inte det är diskswapper pluginet till dashlaunch riktigt nice, med dom flesta spelen märker du inte äns att den byter skiva när man kör diskswapper =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Ditt program verkar funka bra för att skapa multi.ini i alla fall. Har lagt in pluginet så får vi se om det funkar.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Installera Dashlaunch 2.25 och disc swapper 1.1 hur gör man? :)
    By himi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 17:51
  2. Can't find the update disc. Please reinsert the disc.
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 18:31
  3. Går de bränna disc to disc?
    By Tomainen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:00
  4. Disc vs. HDD?
    By zlazk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-26, 22:59
  5. No Disc
    By nenadiva in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 21:47

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •