Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 40

Diskussion: Disc Swapper 1.1

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Post Disc Swapper 1.1

    Behöver lite hjälp av nån som är med erfaren än mej.

    Jag försöker fixa Disc Swapper för att kunna köra spel med fler skivor (multi discs), men vet inte riktigt hur jag ska göra.
    Själva JTAG (Glitch Hack) är installerad på min Xbox 360 Slim´s interna Hårddisk, & jag vet inte hur jag ska kunna komma åt att få in filer där.
    Men jag kan om det går, sätta in den på den externa hårddisken (HD:n), dock är jag osäker på installations processen och kan därför behöva hjälp från er.

    Jag kommer citera "Readme":n för att få hjälp med de punkter jag än så länge inte riktigt förstår.

    disk swapper v1.1
    =================
    Multidisk game switcher

    If you have games with more than one disk installed on your machine,
    this plugin takes care of switching from one disk to the other (once
    you set up the multi.ini file, the plugin, and dash launch of course)
    ingame.

    install
    =======
    -add to dash launch plugins
    ie:
    [Plugins]
    plugin1 = Usb:\swap.xex

    -place swap.xex on the path you specified above
    -edit and place multi.ini on the root of a usb/hdd/memory unit
    content partition (just like launch.ini)
    -in some cases it seems the plugins were only enabled after running
    the dash launch installer again, you may want to give this a try

    __________________________________________________ ______

    Så nu har jag flera frågor.
    (once you set up the multi.ini file, the plugin, and dash launch of course)
    Hur ställer jag in multi.ini, plugin och dash launch?

    När det gäller installationsprocessen, kan jag lägga in swap.xex på min externa HD var som hels eller måste det vara på nåt speciellt sätt?
    Och vad menas med detta: (är det var jag ska placera filen eller vad jag ska skriva in nån plugin, & hur?
    -add to dash launch plugins
    ie:
    [Plugins]
    plugin1 = Usb:\swap.xex


    Sen hur gör jag här?
    -place swap.xex on the path you specified above
    -edit and place multi.ini on the root of a usb/hdd/memory unit
    content partition (just like launch.ini)


    Hur editerar jag multi.ini & vad ska jag skriva, samt vad ska jag placera den?


    Jag är nybörjare och dålig med alla dessa referenser till program och sånt, samt interna förkortningar eller (bransch) termer för dom mer erfarna.

    Jag vill lära mej grunden så jag vet till sen när nåt nytt spel kommer.
    Vet nån vilken partition den externa HD:n har när man kopplar in den till Xboxen, är det "C:\"?


    Skulle vara i behov av en god detaljerad beskrivning, gärna av nån som gjort detta förut.
    Jag hoppas det går att fixa allt på den externa HD, även fast den interna har JTAG.
    Last edited by Agent87; 2011-11-03 at 15:59.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Jag kör med FreestyleDash som sköter det där automatiskt(mer eller mindre). Om du behöver hjälp med det så hojta till.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Jag kör åxå med senaste Freestyle Dash och när jag spelade Rage så verkar den byta disc automatiskt.

    Jag har Rage som 2 separata mappar under Games-mappen.

    Hann se 'insert disc 2' flimra förbi som hastigast på skärmen.

    // P

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok.

    Hur fungerar det?

    Ni får gärna hjälpa mej, då det strular lite med Rage. Fungerar för det mesta.
    Men med Battlefield 3 är det bara strul. Får inte igång det alls.

    Jag har det installerat (ingick tydligen i JTAG), men jag har inte använt det och vet inte riktigt hur det fungerar.
    Har hittils bara använt xex menu.

    Jag behöver nånting som fungerar, när man ska spela spel med flera skivor.
    Jag har testat att både ha alla skivor i separata mappar eller tillsammans i samma mapp, men det strular iallafall med vissa spel.

    Sen om det är Disc Swapper, Freestyledash eller nånting annat gör inte så mycket.
    Så länge det är enkelt för en nybörjare och det fungerar (helst automatiskt utan massa jobb) med flera skivor är jag nöjd.
    Last edited by Agent87; 2011-11-03 at 17:27.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Jag vet inte tekniskt hur det fungerar, bara ATT det fungerar via FreestyleDash när jag har spelens diskar i enskilda mappar (ej undermappar).

    Tror dessutom hittills att det endast är Dead Space 2 som strulat när det gäller multidisc (därav att diskswapper-progget uppstod).

    Jag safe:ade och spelade igenom DS2 från skiva(or).

    // P

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, så du har inte 3 undermappar utan 3 separata mappar med dvd-filerna i?
    Jag antar att det är individuelt mellan olika spel vad som fungerar...

    EDIT: Jag har testat mej fram med antingen att lägga undermappar (Disc 1, Disc 2 & Disc 3) i spelmappen "Rage", och det fungerade inte automatiskt iallafall.
    Då hittar inte xex menu eller freestyle dash spelet, däremot kan man via xex menu gå manuellt igenom filerna och köra igång rätt disc. Men om den sen byter automatisk eller hur man gör det manuellt i spelet vet jag inte.
    Jag har än så länge inte använt nåt av programen tillräckligt för att få svar på det.

    Det som fungerade var att lägga alla 3 skivor på en och samma plats (skriva över varandra), då hittades spelen av båda program, därremot startade den upp fel skiva och när den försökte byta skiva automatiskt startade den upp samma igen. Via xex menu kan man manuellt söka bland filerna, men om den sen byter automatisk eller hur man gör det manuellt i spelet vet jag inte. Därremot går det inte att söka manuellt med freestyle dash.

    Jag vet iallafall att Battlefield 3 inte fungerade med dom 2 ovanstående sätten.

    Har inte provat med 3 olika mappar som inte var undermappar, med nåt spel än så länge.
    Kommer försöka med det sen om jag inte får Freestyle Dash eller Disc Swapper att fungera.
    Last edited by Agent87; 2011-11-04 at 01:00.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Direkt i GAMES-mappen lägger jag i enskilda mappar (antingen i GOD eller uppackat format) :

    Rage (Disc 1)
    Rage (Disc 2)

    osv

    // P

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Om du redan har dashen installerad så underlättar det en del. Personligen kör jag alla spelen ifrån en usb disk men det spelar egentligen ingen roll.
    Själv startar jag upp freestyledashen via xexmenu men du kanska har startpluginen under games.
    Du måste dock ha en swapplugin installerad för att det ska funka med diskbyten. Jag vet att den ska ingå men det gjorde det inte i min freedash som jag drog ner.
    Enklast att se detta är i xexmenu. Kolla katalogstrukturen och se om du hittar följande Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex.
    Om det finns det så behöver du bara skapa en katalogstruktur liknande denna under t.ex games:

    games/Final.Fantasy.XIII.Disc1/
    games/Final.Fantasy.XIII.Disc2/

    (verkar vara så att ordet DiscX är väldigt viktigt för att den ska fatta)
    För att Freestyledashen ska hitta din spel så måste du sätta game pathen, detta gör du i själva FSD när du har startat den under inställningar.
    (kommer inte ihåg exakt just nu men kan kolla upp det vid problem.)
    Sen är det bara att starta spelet via Freestyledashen och dra in någon save som du vet är på disc2 för att testa.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, men hur konverterar du till GOD på den externa.
    När jag gör det genom att starta programmet i "game library" så konverteras endast de spel som är installerade på den interna HD:n.
    Allt jag lägger in hamnar på den externa HD:n.

    Har försökt göra om det men då hittar den inget, när allt på den interna är konverterat.

    Allt jag hittils har lagt in har varit upppackat format.
    Last edited by Agent87; 2011-11-04 at 01:01.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Om du redan har dashen installerad så underlättar det en del. Personligen kör jag alla spelen ifrån en usb disk men det spelar egentligen ingen roll.
    Själv startar jag upp freestyledashen via xexmenu men du kanska har startpluginen under games.
    Du måste dock ha en swapplugin installerad för att det ska funka med diskbyten. Jag vet att den ska ingå men det gjorde det inte i min freedash som jag drog ner.
    Enklast att se detta är i xexmenu. Kolla katalogstrukturen och se om du hittar följande Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex.
    Om det finns det så behöver du bara skapa en katalogstruktur liknande denna under t.ex games:

    games/Final.Fantasy.XIII.Disc1/
    games/Final.Fantasy.XIII.Disc2/

    (verkar vara så att ordet DiscX är väldigt viktigt för att den ska fatta)
    För att Freestyledashen ska hitta din spel så måste du sätta game pathen, detta gör du i själva FSD när du har startat den under inställningar.
    (kommer inte ihåg exakt just nu men kan kolla upp det vid problem.)
    Sen är det bara att starta spelet via Freestyledashen och dra in någon save som du vet är på disc2 för att testa.
    Jag kör på en extern USB HD.
    Jag har allt med JTAG installerat på den interna HD:n, men det kommer jag endast åt om jag kopplar ur det externa.
    För att den annars bara visar innehållet i den externa.

    På den interna har jag 2 Freestyle mappar "Freestyle" & "Freestyle 2.0". Ingen av dessa innehåller nån plugin. Jag hittar heller ingen på den interna, och jag har ingen på den externa.

    Pluginen har jag på "Game Library", men kopplar jag ur den externa kan jag även hitta dessa på den interna. Har dock kopierat till den externa också.

    Nu verkar jag inte ha nån diskswapp plugin och vet inte riktigt hur jag ska fixa detta, därför bad jag om hjälp i tråden med detta.

    När det gäller game path verkar både Freestyle Dash & XEX Menu hitta om jag inte använder undermappar utan har allt i samma map, har dock inte provat med separata mappar, utan bara undermappar.

    Kan även tillägga att jag inte kommer åt några filer eller att ändra nåt på den interna via datorn. Har ingen sån kabel.
    Jag kan tyvärr bara visa den interna genom att koppla bort den externa, vilket försvårar om man ska kopiera eller flytta filer mellan dessa 2.
    Last edited by Agent87; 2011-11-03 at 19:17.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Ok. om du inte hittar pluginen så är det inte så konstigt swappingen inte funkar. jag drar en länk priv till dig så kan du hämta ner den.
    Sen så kör jag xex installerat på interna hårddisken och allt annat på usb(arcade, uppackat osv. Kör dock inga GOD förtf.). Min katalogstruktur är som jag skrev i tidigare post.
    I FSD så kan du ställa in hur många underkataloger den skall läsa in.

    edit: du kan alltid FTP:a till boxen om du har xexmenu igång för att lägga till filer.
    edit: sen borde du kunna hoppa mellan diskarna med LB i xexmenu utan att dra ut dom för kolla filsystemet.
    Last edited by groover_; 2011-11-03 at 20:02.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nu ska jag hämta hem filen du skicka. TACK för det!!!

    Men hur gör jag sen?

    Bara att lägga in filen på den externa HD:n?
    Ska jag bara fixa samma mappstruktur som du har och göra lite inställningar i Freestyle Dash eller XEX Menu?
    Eller hur ska jag göra

    EDIT: Är osäker på hur jag FTP:ar

    sen så kan jag via LB gå i menyn men bara den externa hårddisken visas när den är inkopplad.
    Vet inte om det ställer till nåt. Kan jag ha pluginen på den externa eller måste det vara den interna för att det ska fungera?
    Last edited by Agent87; 2011-11-03 at 20:14.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Lägg in den där din freedash ligger . i mitt fall blev det på den externa:
    usb0:/Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex

    Tror att namnet är case sensitiv på Plugins.
    Enklast är väll att du börjar testa med ett flerdelatspel och använder samma struktur som jag har bara för att se om det fungerar, sen kan du alltid knåpa till det som du själv vill.

    Angående xexmenu så borde du kunna trycka Y eller X för att få fram en diskenhetsrad där dina andra enheter dyker upp(när du t.ex bara ser usb'n).

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, ska prova.
    Har ju allt på den interna.
    Dock har jag ingen "plugins" mapp...
    Men det är väl bara att skapa.

    Jag ska försöka, TACK!!!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För att aktivera pluginet Disk Swapper ändrar du i din launch.ini fil så att det står som i readme, vart du lagrar swap.xex (som är pluginet) multi.ini ställer du sedan in manuellt för varje enskilt spel, jag håller på utvecklar en GUI att göra den processen lätt, har lite jobb kvar på den... men vill du beta testa den hör av dig den är i stort sätt färdig, bara några minor tweaks kvar att fixa, samt några failsafes så att den tvingar dig att göra rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Agent87 Visa Inlägg
    Ok, ska prova.
    Har ju allt på den interna.
    Dock har jag ingen "plugins" mapp...
    Men det är väl bara att skapa.

    Jag ska försöka, TACK!!!
    precis. Den skapar du manuellt. Tog en stund innan jag fattade det eftersom alla förutsatte att den var med i paketeringen.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, Tack!!!

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    För att aktivera pluginet Disk Swapper ändrar du i din launch.ini fil så att det står som i readme, vart du lagrar swap.xex (som är pluginet) multi.ini ställer du sedan in manuellt för varje enskilt spel, jag håller på utvecklar en GUI att göra den processen lätt, har lite jobb kvar på den... men vill du beta testa den hör av dig den är i stort sätt färdig, bara några minor tweaks kvar att fixa, samt några failsafes så att den tvingar dig att göra rätt
    ABSOLUT, jag skickar PM. Tack!!!

    Dock är jag helt grön och kanske inte den bästa att testa då jag inte är så säker på installering och placering, men jag är villig att försöka.


    EDIT: Dum fråga kanske, men hur ändrar man launch.ini & var hittar man den?
    Hur ställer man in swap.xex & multi.ini? samt var hittar man multi.ini?
    Det är detta jag är dålig på, samt var man ska placera dom sen... Var ska dom placeras? Launch.ini (som jag inte hittar) & Multi.ini?
    Swap.xex ska jag försöka lägga under plugins, men hur man redigerar den vet jag inte.
    Last edited by Agent87; 2011-11-04 at 13:49.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Har senaste Freestyle Dash 2.0. Lagt in spelet som följande på min externa usb:

    LA Noire (Disc 1)
    LA Noire (Disc 2)
    LA Noire (Disc 3)

    I FSD 2.0 dyker spelet upp som:

    LA Noire
    LA Noire
    LA Noire

    Startar upp LA Noire (den första) och trycker resume för att starta min save som börjar precis innan ett byte till disc 3. Det blir bara black screen...

    Behöver jag disc swapper 1.1?
    Last edited by Bungalow; 2011-11-04 at 23:28.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Det blir svart för du inte har deras inbyggda diskswapplugin. Du behöver Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Var har du lagt launch.ini, multi.ini & plugin?

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Det blir svart för du inte har deras inbyggda diskswapplugin. Du behöver Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex.
    Har sökt runt men hittar inte vart man kan ladda ner den plugin. Ska tydligen ingå i den senaste freestyle dash versionen men nu såg jag att inte har den senaste FSD av någon anledning utan FSD 2.0a Rev1044. Trodde det var den senaste då jag fick den jtagad av psxcare precis. Hur går jag vidare?

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Har sökt runt men hittar inte vart man kan ladda ner den plugin. Ska tydligen ingå i den senaste freestyle dash versionen men nu såg jag att inte har den senaste FSD av någon anledning utan FSD 2.0a Rev1044. Trodde det var den senaste då jag fick den jtagad av psxcare precis. Hur går jag vidare?
    Du har pm.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Du har pm.
    Tack! För att lägga till Plugins mappen och xex filen försöker jag nu connecta till min interna hdd via ftp men det går inget vidare. I XEX Menu står det att jag har ip 192.168.1.10 men det händer inget när jag trycker på anslut i filezilla. Testat även username: xbox password: xbox. Men det blir bara timed out.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Tack! För att lägga till Plugins mappen och xex filen försöker jag nu connecta till min interna hdd via ftp men det går inget vidare. I XEX Menu står det att jag har ip 192.168.1.10 men det händer inget när jag trycker på anslut i filezilla. Testat även username: xbox password: xbox. Men det blir bara timed out.
    Sitter både datorn och konsollen i samma nätverk? om du sitter med windows öppna cmd/Kommando tolken och skriv: ipconfig
    Du bör nu få en lista med alla datorns nätverksenheter, leta upp den som heter "Lokal anslutning" eller liknande, där borde de står "IPv4 Adress . . . . . . : 192.168.x.xxx"

    Om dom sitter i samman ätverk, kolla subnet mask... den bör vara "255.255.255.0" och kolla samma sak på konsollen i vanliga dashboarden så att det står samma som på datorn, har du så att både datorn och konsollen ställer in det automatiskt (använder sig av DHCP) ska det inte vara några problem med detta... Då får du kolla dina inställningar i Filezilla, prova med Aktiv anslutning, funkar inte det testa Passiv...

    Användarnamn/Password är alltid xbox/xbox och porten du ska ansluta mot är 21
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Det är sånt här jag har svårt för.

    Behöver jag nåt program för att FTP:a mellan dator & Xbox?
    Samt var hittar man lauch.ini & måste man redigera den?
    När man redigerat multi.ini var lägger man den då? (Samt var finns den?)
    Och måste man redigera om den för varje flerskivs-spel?

    Om man lägger in pluginen swap.xex i pulgins under freestyle, måste man redigera den på nåt sätt då?
    Eller ska den bara fungera?

    Detta är vad jag behöver hjälp med, och det var därför jag starta tråden.
    jag kan inget om termer, eller hänvisningar till olika program...

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Sitter både datorn och konsollen i samma nätverk? om du sitter med windows öppna cmd/Kommando tolken och skriv: ipconfig
    Du bör nu få en lista med alla datorns nätverksenheter, leta upp den som heter "Lokal anslutning" eller liknande, där borde de står "IPv4 Adress . . . . . . : 192.168.x.xxx"

    Om dom sitter i samman ätverk, kolla subnet mask... den bör vara "255.255.255.0" och kolla samma sak på konsollen i vanliga dashboarden så att det står samma som på datorn, har du så att både datorn och konsollen ställer in det automatiskt (använder sig av DHCP) ska det inte vara några problem med detta... Då får du kolla dina inställningar i Filezilla, prova med Aktiv anslutning, funkar inte det testa Passiv...

    Användarnamn/Password är alltid xbox/xbox och porten du ska ansluta mot är 21
    Japp är i samma nätverk, har samma subnet mask (255.255.255.0). Det är automatiskt inställt.

    Så här ser min logg ut i filezilla:

    Status: Ansluter till 192.168.1.10:21...
    Status: Anslutningen etablerad, väntar på välkomstmeddelande...
    Svar: 220-XeXMenu FTPD 0.1, by XeDev
    Svar: 220-You are connecting from 192.168.1.7:62051.
    Svar: 220 Proceed with login.
    Kommando: USER xbox
    Svar: 331 Need password for user "xbox".
    Kommando: PASS ****
    Svar: 230 User "xbox" logged in.
    Status: Ansluten
    Status: Hämtar kataloglistning...
    Kommando: PWD
    Svar: 257 "/" is current directory.
    Kommando: TYPE I
    Svar: 200 TYPE command successful.
    Kommando: PASV
    Svar: 227 Entering Passive Mode (0,0,0,0,4,12)
    Kommando: LIST
    Svar: 150 Opening passive mode data connection for listing of "/".
    Svar: 425 Can't open data connection.
    Fel: Misslyckades med att hämta kataloglistning



    Verkar som att den connectar trots allt men att den inte kan hitta mapparna...

    EDIT:

    nu märkte jag en skum grej. Testade köra ftp://192.168.1.10 via chrome och nu kom jag in...frågan är hur man överför filer via webben och varför det inte funkar på filezilla och cyberduck?
    Last edited by Bungalow; 2011-11-05 at 19:11.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Japp är i samma nätverk, har samma subnet mask (255.255.255.0). Det är automatiskt inställt.

    Så här ser min logg ut i filezilla:

    Status: Ansluter till 192.168.1.10:21...
    Status: Anslutningen etablerad, väntar på välkomstmeddelande...
    Svar: 220-XeXMenu FTPD 0.1, by XeDev
    Svar: 220-You are connecting from 192.168.1.7:62051.
    Svar: 220 Proceed with login.
    Kommando: USER xbox
    Svar: 331 Need password for user "xbox".
    Kommando: PASS ****
    Svar: 230 User "xbox" logged in.
    Status: Ansluten
    Status: Hämtar kataloglistning...
    Kommando: PWD
    Svar: 257 "/" is current directory.
    Kommando: TYPE I
    Svar: 200 TYPE command successful.
    Kommando: PASV
    Svar: 227 Entering Passive Mode (0,0,0,0,4,12)
    Kommando: LIST
    Svar: 150 Opening passive mode data connection for listing of "/".
    Svar: 425 Can't open data connection.
    Fel: Misslyckades med att hämta kataloglistning



    Verkar som att den connectar trots allt men att den inte kan hitta mapparna...

    EDIT:

    nu märkte jag en skum grej. Testade köra ftp://192.168.1.10 via chrome och nu kom jag in...frågan är hur man överför filer via webben och varför det inte funkar på filezilla och cyberduck?
    Testa med att köra active mode?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Testa med att köra active mode?
    haha tack swizzy

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen!!
    Last edited by Agent87; 2011-11-07 at 01:23.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Installera Dashlaunch 2.25 och disc swapper 1.1 hur gör man? :)
    By himi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 17:51
  2. Can't find the update disc. Please reinsert the disc.
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 18:31
  3. Går de bränna disc to disc?
    By Tomainen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:00
  4. Disc vs. HDD?
    By zlazk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-26, 22:59
  5. No Disc
    By nenadiva in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 21:47

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •