Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Är det större risk att bli bannad med dessa nya XPG?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17

    Är det större risk att bli bannad med dessa nya XPG?

    Läste ett forum inlägg på en engelsk hemsida.
    Är det så att det är mer osäkert för online om man gör trunctuate metoden på imgburn?
    Är det mer säkert om man använder Max Burner?


    "NO its not safe to go on live if you use the imgburn trunctuate method to burn ANY game,
    No its not safe on live if the game isnt released yet,
    YES the 13604 update IS working right with lt2.0,
    YES if you want to be safe(as safe as possible) you need to use the max burner method to write the FULL game to a disk,

    EVERY burned game is live unsafe to some degree, so yes burning this can get you banned, doh..."
    Biji Kurd o Kurdistan!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du har som du säkert förstått redan postat svaret på din egen fråga.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507 eller http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1506

    och

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=816

    för att göra det bästa som går att göra av XGD3 backuper just nu!


    Hint:
    C4EVA är den som har mest koll på detta av oss alla.
    C4EVA har gjort iXtreme 2.0 som vi använder för att kunna starta XGD3 och andra backuper på en XBOX 360.
    C4EVA har extremt mycket att göra med alla dessa iXtreme-versioner på alla olika modeller av dvdläsare som finns i XBOX 360 basenheterna.
    C4EVA har gjort "0800" firmware avsedd specifikt för att rippa XGD3 och andra originalspel till ISO-filer

    Och av "någon anledning" har C4EVA lagt ner tid på att utveckla en custom firmware för LITE-On IHAS brännaren för att kunna få med all data från en XGD3-rip ISO till en bränd backup....

    Min analys av detta är att alla XGD3-backuper som INTE är brända med C4E's iXtreme Burner MAX-modifierad brännare kommer att orsaka att konsollen blir bannad från live, och ganska troligt är även att det snart kommer en system update som gör att backuperna inte ens startar / alla spelen bryts efter en viss speltid med något "unauthorized disc" meddelande...

    191MB data kanske inte låter som mycket, men när den saknas så är det ju knappast en lyckad backup man brännt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hint:
    C4EVA är den som har mest koll på detta av oss alla.
    C4EVA har gjort iXtreme 2.0 som vi använder för att kunna starta XGD3 och andra backuper på en XBOX 360.
    C4EVA har extremt mycket att göra med alla dessa iXtreme-versioner på alla olika modeller av dvdläsare som finns i XBOX 360 basenheterna.
    C4EVA har gjort "0800" firmware avsedd specifikt för att rippa XGD3 och andra originalspel till ISO-filer

    Och av "någon anledning" har C4EVA lagt ner tid på att utveckla en custom firmware för LITE-On IHAS brännaren för att kunna få med all data från en XGD3-rip ISO till en bränd backup....

    Min analys av detta är att alla XGD3-backuper som INTE är brända med C4E's iXtreme Burner MAX-modifierad brännare kommer att orsaka att konsollen blir bannad från live, och ganska troligt är även att det snart kommer en system update som gör att backuperna inte ens startar / alla spelen bryts efter en viss speltid med något "unauthorized disc" meddelande...

    191MB data kanske inte låter som mycket, men när den saknas så är det ju knappast en lyckad backup man brännt...
    Det är har jag försökt folk att förstå inte bara här utan även på en del andra forum men det verkar ta mej f*n stört omöjligt. haha
    Hurvida det per automatik kommer leda till ban eller inte får tiden utvisa men de kottar som tror att de verkligen lyckas lura MS blir jag bara så trött på. Fast de som nog ändå tar priset är alla som skryter om att iaf just deras brännare bränner XGD3 perfekt. Alldeles oavsett att de precis berättat att de inte klarade Verify. But how cares? Spelet funkar ju perfekt!...
    Ungefär som att hävda att min vråltrimmade Volvo 850 minsann är minst, om inte snabbare, än din vanliga Ferrari.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Jag är mest rädd att det kommer dröja länge innan abgx uppdaterar med xgd3... jag har liteon brännaren med burner max fw och själva skivorna håller väldigt hög kvalité när man checkar dem efteråt.. men vad hjälper det om materialet man bränner inte är "säkert"... nu har jag inte tänkt lira live med just xgd3 skivorna. Men bara att spela dessa ocheckade spel kanske registreras på något sätt och leder till ban längre fram ändå... vet inte hur säkert 0800 kopiorna är och om man vågar lite på att dessa ska funka...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Alla XGD3 är rippade med senaste 0800 firmware, så det betyder att de faktiskt är säkra allihop. Att något ska ha gått snett i själva rippningen är ytterst tveksamt.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Jag har inte riktigt satt mig in i hur 0800 rippningen fungerar? Varför krävdes det så mycket patchning med tidigare spel då, vad gick fel i rippningen för dem som är annorlunda för 0800? Med andra ord så är det lika stor risk för ban att spela ett 0800 rippat xgd3 spel om man kollar att bränningen gått okej, som att spela ett äldre spel som man kunnat köra igenom abgx databasen? Jag förstår att det alltid finns risk för ban, men är det lika stor/liten risk för ovan alternativ?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Jag har inte riktigt satt mig in i hur 0800 rippningen fungerar? Varför krävdes det så mycket patchning med tidigare spel då, vad gick fel i rippningen för dem som är annorlunda för 0800? Med andra ord så är det lika stor risk för ban att spela ett 0800 rippat xgd3 spel om man kollar att bränningen gått okej, som att spela ett äldre spel som man kunnat köra igenom abgx databasen? Jag förstår att det alltid finns risk för ban, men är det lika stor/liten risk för ovan alternativ?
    AP25 patcharna t.ex. har varit pga ms uppdaterat AP25 tabellerna... äldre spel har man oftast rippat med Kreon och inte 0800
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:26
  2. Urkopplade Live = ändå risk att bli bannad?
    By piruett in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 13:30
  3. RROD -risk?
    By oscqr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 12:28
  4. Sluta med Bannad inte bannad, ååå igen bannad inte bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 18:22
  5. Risk för uppdatering nu lr????
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 17:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •