Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Extern hårddisk problem till Wii

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0

Extern hårddisk problem till Wii

Jag softmoddade mitt Wii i början på året, allt gick bra och jag började spela igenom en One Technologies extern hårddisk, så allt bra. Men så satt pappskallen och skulle göra en Fat-32 partition till filmer på samma disk och tänkte inte riktigt på vad jag gjorde. Jag ändrade storlek på WBFS partitionen vilket medförde att den blev formaterad, hmm förbannad jag blev på mig själv. Men sedan skulle jag fixa problemet och Formaterade partitionen till formatet WBFS igen med WBFS Manager. Jag laddade över de spelen jag hade förut på disken, också med WBFS Manager och nu vill inte spelen spelas upp och det trots nada förändringar i softmoddningen utan bara det med hårddisken. Så samma hårddisk med en ny partition och får då medelandet: Booting Wii game, please wait......
    IOS(249)

Skulle bli skitglad över lite hjälp!!!
    Reine

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    WBFS partitionen är Primär och active och ligger först?

Man kan ha hela partitionen i FAT32 och ha spel, filmer mm på. Bara man har en cIOS249 på minst ver 19
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    Ahhh Skall testa det så får vi se sedan! För jag fattade inte va i helvete, jag har ju en WBFS, en Fat-32 och NTFS partion på den hårddisken nu. Förut så var det bara WBFS och NTFS och den fungerade galant. Är det så då att det blir någon form av konflikt när man har både WBFS och en Fat-32 partition på samma disk då eller?
    Förresten hur och i vilket format skall jag lägga in spelen i Fat-32 partitionen för att spela dem??? Själv har jag ingen aning!
    Tackar för svaret förresten, skall testa idag!
    Last edited by Rafnatyr; 2011-11-04 at 09:49.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Nej, det blir ingen konflikt. bara, som jag skrev ovan, WBFS ska ligga först, vara primär och aktiv.

Använd Wii Backup Manager för att kopiera över spelen. Den delar upp filerna i lagom stora bitar (ställ in den på 1 eller 2 gig)
    Ställ också in att den endast ska ta "game partitionen"
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    0
    Tack igen Riger! Läste en annan Guide på Wiihacks och fick där tipset att tömma disken på all information och deleta alla partioner så disken blir helt ren. Efter det la jag upp en ny partition i NTFS, sedan till WBFS i WBFS Manager. Lade sen in ett spel och testade och vips så funka det galant igen. Så om andra får problem så testa detta, funkade för mig i alla fall. Tackar igen Riger för att du tog dig tid att svara på mina frågor. Jag upptäckte sedan själv innan jag fick ditt sista svar att man kör in spelen som vanligt, även i formatet Fat-32, så ingen skillnad i spelformatet så. Men fick i alla fall till en lösning till slut

Liknande diskussioner

1. Problem med extern till jtag
    By Aleda in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 00:01
  2. kan jag koppla USB Extern hårddisk till Wiit?
    By Toxich in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 16:51
  3. Extern hårddisk?
    By Liquid__ in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 16:45
  4. Extern Hårddisk till xbox 360???
    By freestyle mx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 00:24
  5. extern hårddisk?`
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 10:28

Bookmarks