Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Xbox hdd sata till extern usb docka, xk3y usb hdd

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Xbox hdd sata till extern usb docka, xk3y usb hdd

    Tja

    Tänkte skaffa mej en xk3y men saknar en usb hårddisk. Funtar på om de skulle fungera att rycka SATAn från en xbox fet HDD och sätta i en extern usb SATA docknings pryl och använda som extern usb HDD?

    nått i stil med länken

    http://www.dustinhome.se/usb-docknin...uct/5010120124

    Någon som har koll på om det är möjligt?
    Last edited by upgraayd; 2011-11-03 at 19:43.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Det skulle funka alldeles prima att göra, förutsatt att xk3y är kompatibel med sata-usb-bryggan i kabinettet. Det verkar som vissa varianter strular. Förmodligen en mjukvarufråga som kan åtgärdas med en uppdatering, men det vore ju ändå fånigt att köpa något som inte lirar direkt.

    Ett generellt tips om du vill gå den vägen är att du förmodligen kan få samma eller ett likvärdigt 2.5"-kabinett till en tredjedel av det där priset om du beställer från någon hongkongsite istället. Deltaco är rebrandade kinagrejer.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för svaret. Vill gå smartaste vägen, men tänkte mest slippa lägga flis på en usb hdd när de sitter 250gb på gamla boxen. Nån kabinett som är troligare att fungera en någon annan?
    Last edited by upgraayd; 2011-11-03 at 20:54.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Vet inget om vilka bryggor som funkar bättre/sämre, jag bara misstänker att det är vissa bryggor som är problemet, inte hårddiskarna som sådana. E-satafunktion bör inte påverka i den meningen.

    Men ärligt talat, varför inte glitcha någon av boxarna istället, och köra spelen från intern disk istället? Så kan du göra mer med boxen, samtidigt som du slipper fundera på vilket kabinett du ska köpa. Åsså blir det ju en ful burk mindre på tv-hyllan Det blir väl dessutom billigare till och med om du lämnar in den och får det gjort åt dig.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vill ha live, med glitch hack är risk för banning rätt stor lr? Har iofs läst att jtag, rgh är cool live så länge man laddar spel utan nå homebrew inblandad i profilen men vetefan.
    Över lag verkar dom flesta säga att xk3y är säkrare, det har o andra sidan inte funnits speciellt länge så vem vet.
    Ena boxen är en live bannad elite 250gb (perf för usb hdd) och andra är en slim 4 gb.
    Är sugen på Xk3y till slim för att slippa flasha dvdn lr bränna skivor och kunna lira live, är det billigaste och bekvämaste alt ja hittar.

    dockor med smidigare design finns ju
    http://www.dustinhome.se/icy-box-250...uct/5010129621
    Last edited by upgraayd; 2011-11-03 at 23:17.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av upgraayd Visa Inlägg
    Vill ha live, med glitch hack är risk för banning rätt stor lr? Ena boxen är en live bannad elite (ta hdd från) och andra är en slim 4 gb som ja vill köra backups och live på. Ja är sugen på Xk3y för att slippa flasha dvdn, bränna skivor och kunna lira live.

    dockor med smidigare design finns ju
    http://www.dustinhome.se/icy-box-250...uct/5010129621
    Stämmer bra att det inte går att köra live med en glitchad/JTAG:ad maskin, dessa blir bannade inom 24h vilket är bra... annars förstörs hela upplevelsen av att spela online eftersom alla då får tillgång till att fuska hur mycket dom vill
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    kan det fungera med något sånt här?
    SATA/IDE till USB 2.0 Adapter
    http://www.cableworld.se/pc-kablar/s...FcFAzQodbnyPBw
    Last edited by upgraayd; 2011-11-03 at 23:20.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    postat på fel ställe, ska ligga nånstans under Xbox 360

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Köpte en xbopx 360 med xk3y deltcato 500 Gb hårddisk som efter ca två veckor började pippa bipp bipp bipp och höll på tills den la av. man kunde inte hitta den varken i xboxen eller på datorn. Det måste vara någon slaggs hårdisk krash. men vet inte vad och jag vet inte vad det är för fel. och vad för hårddisk som sitter i. om det är seagate så läste jag att deras hårdiskar krashar är rätt vanliga.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Snakes Visa Inlägg
    Köpte en xbopx 360 med xk3y deltcato 500 Gb hårddisk som efter ca två veckor började pippa bipp bipp bipp och höll på tills den la av. man kunde inte hitta den varken i xboxen eller på datorn. Det måste vara någon slaggs hårdisk krash. men vet inte vad och jag vet inte vad det är för fel. och vad för hårddisk som sitter i. om det är seagate så läste jag att deras hårdiskar krashar är rätt vanliga.
    Vad är det du vill tillföra denna diskussion som handlar om USB till SATA adapter? Har du köpt en hårddisk som gått sönder så kontakta säljaren och reklamera så du får en ny. Hårddiskar går sönder ibland :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Snakes Visa Inlägg
    Köpte en xbopx 360 med xk3y deltcato 500 Gb hårddisk som efter ca två veckor började pippa bipp bipp bipp och höll på tills den la av. man kunde inte hitta den varken i xboxen eller på datorn. Det måste vara någon slaggs hårdisk krash. men vet inte vad och jag vet inte vad det är för fel. och vad för hårddisk som sitter i. om det är seagate så läste jag att deras hårdiskar krashar är rätt vanliga.
    Är det själva disken som låter som du beskriver, så är det du hör nästan garanterat läshuvudet som försöker kalibrera om sig, och misslyckas gång på gång. Förmodligen är det någon skada i diskens mekanik, och det är inget du kan göra något åt. Det är så otroligt små toleranser i en hdd att det är att betrakta som omöjligt att reparera den.

    Har disken gått extremt varm i det där kabinettet kan det vara frågan om plastisk deformation på grund av temperaturväxlingar (jo, så små är toleranserna), kan vara bra att lägga på minnet så inte samma sak händer nästa disk. Har du någon polare som är vass på det där med datorer kan du be honom ta en kik på SMART-datan så ni kan lista ut om du borde lämna igen kabinettet också, med lite tur så är det en diskmodell där lifetime_max_temp (eller vad det värdet nu heter) överlever en powercycle.

    Men som sagt, se till att få den utbytt i vilket fall som helst.
    Last edited by kaputnik; 2011-11-15 at 07:24.

Liknande diskussioner

  1. DVD-kabinett till 111d
    By Lamron in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 01:01
  2. XBOX 360+extern hårddisk?
    By Marquardt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 15:22
  3. Extern Hårddisk till xbox 360???
    By freestyle mx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 23:24
  4. Extern Hårddisk på Xbox?
    By XeoN_ in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 21:46
  5. xbox extern hårddisk
    By lill_teddy_91 in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-25, 15:47

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •