Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 360 slim som inte läser skivor alls?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22

    360 slim som inte läser skivor alls?

    Okej, vi börjar med att säga att jag inte spelar ofta, alls. Så ni inte svimmar över min historia nu.

    För någon månad sen, så tog jag isär min 360 slim för att försöka flasha den, men då det inte gick utan man var tvungen att använda någon kamikazze-metod, så satt jag ihop konsolen igen. Det enda vi försökte med var att läsa ur nyckeln, men inte ens det lyckades vi med. :P

    Sen dess har den, faktiskt, bara stått. Idag blev jag dock sugen att plinka lite guitar hero.
    Men till min stora förvåning så läser den inte skivorna alls, den känner av att släden är ute eller inne, men stoppar jag in ett spel, så låter de som om den försöker läsa, men gör ingenting, och på skärmen står bara "open tray".

    Kom även en uppdatering, som jag försökte installera, men fick error code xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-0000C-0000E (tror jag det var), googlade iaf, och betydde att den skulle in på reparation. Men jag har ingen garanti kvar, så det är ett no no.

    Någon som har någon idé vad som kan ha hänt, och hur jag åtgärdar det?

    MVH
    yabbah
    //yabbah

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla SATA kabeln så att den sitter i ordentligt... jag var med om samma sak tidigare vad gäller uppdateringen, läs mer här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Om inte, du lyckades inte dra ett intro med glömde köra outro sen? Det ska väl också förhindra att läsaren funkar om jag fattat det rät.t..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan också vara en orsak till problemet, men kolla i första hand SATA kabeln
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Vad innebär intro/outro? :OSka kolla sata-kabeln i helgen.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yabbah Visa Inlägg
    Vad innebär intro/outro? :OSka kolla sata-kabeln i helgen.
    Intro/Outro är kommandon som vendors använder (tillverkaren) för att få den i läs/skrivbart läge, samt för att gå ut ur det läget normalt ska läsarna "tappa minnet" om det var i vendor mode eller ej... men i vissa fall kommer den ihåg ändå :O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Läser inga skivor alls längre
    By AnnaM in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 08:35
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 22:56
  3. Läser inte skivor, varför?
    By matzito in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 14:33
  4. Den läser inte dvd skivor?
    By Robson in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 20:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •