Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: vad rekommenderas???

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19

vad rekommenderas???

Hejsan! längesen jag var här inne.

Har en xbox360 köpt på psxcare 2008. Har för mig att den är spoofad till samsung läsare ifrån liteOn!
    firmwire i är iextreme 1.4.

det är nu så att jag vill kunna spela nyare spel igen har inte kunnat göra det sen kinect firmwiren kom!

min tanke är att jag ska skicka upp den till psxcare så dem kan eventuellt byta läsaren till orginal och uppdatera firmwiren.

men så såg jag att det fanns en massa nytt roligt som Jtag etc.

så jag bara undras vad av allt detta som rekommenderas för en person som inte själv kan flasha och slippa skicka iväg sin 360 var gång det kommer en ny firmwire?

tack på förhand.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Xk3y eller JTAG

JTAG har många fördelar mot Xk3y, men även några nackdelar, du kör inte på live vad jag kan döma av att du fortfarande sitter med iXtreme 1.4 så jag skulle säga JTAG är nog det du vill ha
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Håller med Swizzy, JTAG eller RGH är the shit.

Den enda egentliga fördelen med x3key är väl att den har potential att kräva mindre underhåll, om inte MS kommer på något sätt att detecta den och det krävs en massa uppdaterande av den och väntan på uppdateringar för att kunna slänga på senaste dashen och därmed kunna spela de senaste spelen. Det är lite mer meck med att uppdatera en JTAG/RGH-maskin, och det blir väl en viss fördröjning från att en ny dash släpps och att det går att bygga en JTAG/RGH-image med den, men det är ju långt från något oöverstigligt hinder.

Detta förutsätter att du lejer bort all initial installation. Ska du ge dig på det själv, så är RGH/JTAG bra mkt mer avancerat än att installera en x3key, och det kunde ju göra x3key mer attraktivt kanske.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    jag tackar för svaren

det kanske är så till och med att jag inte behöver byta min spoofade samsung läsare då om man väljer jtag eller xk3y???

hur är xk3y att uppdatera då när det väl behövs? det är kanske så pass enkelt att man bara kan plugga i ett usb-minne?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av PivvE Visa Inlägg
    jag tackar för svaren

det kanske är så till och med att jag inte behöver byta min spoofade samsung läsare då om man väljer jtag eller xk3y???

hur är xk3y att uppdatera då när det väl behövs? det är kanske så pass enkelt att man bara kan plugga i ett usb-minne?
    Väljer du XK3y måste du i vilket fall som byta tillbaka till vad det nu satt i från början pga dashboard updates, du har troligen haft en liteon från början, isåfall kommer det inte funka för fem öre att köra med en spoofad samsung för passthru mode, det vill säga där konsollen är "normal" och kör från skivor...

med JTAG kan du ta bort den informationen på moderkortet (du kan alltså se till att den skiter i vad det sitter för läsare i maskinen)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Behöver en ny 360, vilken modell rekommenderas?
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 23:41
  2. Vilket flashprogram rekommenderas
    By mobo in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 10:42
  3. REKOMMENDERAS!!! Köp den här...
    By -=Kramer=- in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 17:30
  4. vad rekommenderas?
    By mcsarwe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 16:25
  5. Vilket chip rekommenderas för importspel?
    By Stefan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-14, 22:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner