Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Glitchen på min slim är klar - vad gör jag sen?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20

    Glitchen på min slim är klar - vad gör jag sen?

    Tjänna grabbar. Nu har jag kommit en bit på vägen och känns dumt att stanna här, men jag kommer inte loss.

    Jag har en 360 Slim och har lyckats läsa ur nandenn, sedan har jag med hjälp av matrix fåt igång XeLL och även cpukey, Sedan så använde jag 360_Multi_Builder_v0.2 för att skapa en "glitchad nand" som jag senare skrev tillbaka till min xbox360.

    Jag trodde först att när jag skulle starta xboxen så skulle jag få en annan dash, och till min förvåning så såg den exakt lika dan ut, först blev jag förvirrad, skall det vara så? Sedan så upptäckte jag att jag även kan starta XeLL om jag startar xboxen med Eject.

    Men hur gör jag för att kunna läsa spel från Hårdisken? Hur installerar jag exempelviss xexmenu, eller andra program?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Tjänna grabbar. Nu har jag kommit en bit på vägen och känns dumt att stanna här, men jag kommer inte loss.

    Jag har en 360 Slim och har lyckats läsa ur nandenn, sedan har jag med hjälp av matrix fåt igång XeLL och även cpukey, Sedan så använde jag 360_Multi_Builder_v0.2 för att skapa en "glitchad nand" som jag senare skrev tillbaka till min xbox360.

    Jag trodde först att när jag skulle starta xboxen så skulle jag få en annan dash, och till min förvåning så såg den exakt lika dan ut, först blev jag förvirrad, skall det vara så? Sedan så upptäckte jag att jag även kan starta XeLL om jag startar xboxen med Eject.

    Men hur gör jag för att kunna läsa spel från Hårdisken? Hur installerar jag exempelviss xexmenu, eller andra program?
    Den ska vara så, du installerar XEXMenu etc. genom att köra det från en skiva och kopiera in allting på hårddisken, eller så kopplar du in hårddisken i datorn och med program där fixar in det...

    Jag tycker dock inte Rogero's program är speciellt bra, mitt program som jag utvecklar själv har samma funktion som hans har där med att bygga glitch image (alltså, en ggBuild image) det programmet finner du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...MD%20GGBooter/

    Utöver glitch image byggs även dashlaunch in i nanden vid build time, vilket gör att du slipper göra det i efterhand, mitt program låter dig även ställa in olika settings själv... och kan även ladda hem avatar uppdateringen och packa upp den åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Ahh..Så du menar att jag inte har dashlaunch inbyggt i min nand nu när jag använde 360_Multi_Builder_v0.2 ?

    Nu har jag ingen hårdisk installerad i min Slim utan endast 4Gig internminne, Kan jag installera något på det? hur får jag reda på om dashlaunch är inbyggt i mitt nand just nu?

    Skall ladda ner ditt program med en gång.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    39
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Ahh..Så du menar att jag inte har dashlaunch inbyggt i min nand nu när jag använde 360_Multi_Builder_v0.2 ?

    Nu har jag ingen hårdisk installerad i min Slim utan endast 4Gig internminne, Kan jag installera något på det? hur får jag reda på om dashlaunch är inbyggt i mitt nand just nu?

    Skall ladda ner ditt program med en gång.
    Nej multi builder har skeppas inte med någon dashlaunch, eller någonting alls faktiskt. Rekommenderar dig att prova swizzys program

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Jag tror du kan lägga in saker på det interna minnet ja. Men troligen inte med XEXMenu, så dra igång XEXMenu från en skiva och sen kör du igång FSD2 från ett USB minne via XEXMenu. Jag skulle gissa att FSD's filhanterare kan hantera ditt interna minne (den kan iaf hantera Jaspers med inbyggt 256/512MB minne har jag för mig). Så med hjälp av FSD kan du nog kopiera över filerna dit, och sedan använda Dash Launch för att auto boota in i FSD. Tänk även på att du kommer åt xboxen via FTP när du har XEXMenu eller FSD igång, så kan du lägga in saker den vägen

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Jag fick med swizzys hjälp att få igång så att xexmenu bootar från USB, så nu kan jag starta program från xexmenu.

    Nu försöker jag lista ut hur jag får programmen att synas under Game Library ? så att jag startar xboxen som vanligt och sedan väljer appen därifrån ?

    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    Jag tror du kan lägga in saker på det interna minnet ja. Men troligen inte med XEXMenu, så dra igång XEXMenu från en skiva och sen kör du igång FSD2 från ett USB minne via XEXMenu. Jag skulle gissa att FSD's filhanterare kan hantera ditt interna minne (den kan iaf hantera Jaspers med inbyggt 256/512MB minne har jag för mig). Så med hjälp av FSD kan du nog kopiera över filerna dit, och sedan använda Dash Launch för att auto boota in i FSD. Tänk även på att du kommer åt xboxen via FTP när du har XEXMenu eller FSD igång, så kan du lägga in saker den vägen
    Jag testade FDS2 men kunde inte komma åt det interna minnet på min slim.

    Någon annan som vet hur jag kan lägga in appen på interna minnet ?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Ivrig som jag är hinner inte utförska saker ordentligt, xexmenu kan jo komma åt mitt flashminne.

    Den innehåller en massa xex filer, kan det hända något om jag raderar dem ?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Mycket märkligt, jag kan inte radera filerna från xexmenu, men vissa kan jag flytta därifrån, och kan absolut inte skriva till minnet. Bara en observation

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Ivrig som jag är hinner inte utförska saker ordentligt, xexmenu kan jo komma åt mitt flashminne.

    Den innehåller en massa xex filer, kan det hända något om jag raderar dem ?
    Flash minnet ska du absolut INTE röra någonting i, gör du det slutar konsollen funka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Swizzy, tack för tippset ännu en gång, jag lyckades flytta ut några filer från flashminnet, får hoppas att allting funkar ändå =)

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    alltså jag tror ju att jag har gjort något kollosalt idiotiskt.

    jag bootade xell. sen gjorde jag en image med ditt program swizzy. sen så installerade jag den med rawflash v3. nu får jag e78 fel när jag startar den. är jag helt körd, eller kan jag flasha min image_0000000.ecc? och måste jag löda bort matrix chippet innan jag flashar om nand med image_00000.ecc?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ubbe_p Visa Inlägg
    alltså jag tror ju att jag har gjort något kollosalt idiotiskt.

    jag bootade xell. sen gjorde jag en image med ditt program swizzy. sen så installerade jag den med rawflash v3. nu får jag e78 fel när jag startar den. är jag helt körd, eller kan jag flasha min image_0000000.ecc? och måste jag löda bort matrix chippet innan jag flashar om nand med image_00000.ecc?
    Helt magiskt har patcharna bytts ut... är relativt säker på att jag la in rätt patchar pre release, men tydligen inte... http://dl.dropbox.com/u/43280539/current.zip <--- patcharna där kan du lägga under files\13xxx\bin\

    det är samma patchar för 13599 och 13604, gör du detta borde nästa image bli korrekt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok, tackar. så för att klargöra.

    1. jag flashar nand igen med min image_000000.ecc
    2. bootar xell
    3. Gör en image med ditt program.
    4. stoppar in en usb med rawflash samt din image.
    5. allt kommer funka?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag gjorde som jag skrev ovan. Nu funkar det, tack så mycket

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ubbe_p Visa Inlägg
    Ok, tackar. så för att klargöra.

    1. jag flashar nand igen med min image_000000.ecc
    2. bootar xell
    3. Gör en image med ditt program.
    4. stoppar in en usb med rawflash samt din image.
    5. allt kommer funka?
    Du kan på samma sätt som du skriver image_00000.ecc skriva output filen från mitt program också, men med en annan nandpro "switch" det vill säga:

    nandpro usb: -w16 ggboot.bin

    eller om du kör LPT:

    nandpro lpt: -w16 ggboot.bin

    för att minimera strul kan du först skriva:

    nandpro usb: -e16
    eller lpt:
    nandpru lpt: -e16

    har du en så kallad "big block" jasper (256/512mb minne) ska du använda 64 istället för 16
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    swizzy, du skriver att jag ska skriva nandpro usb: -w16 ggboot.bin när jag vill skriva din image direkt till nand.

    på alla tutorials jag läst skriver man +w16 när man ska skriva till nand.

    ska jag ändå skriva -w16?

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ubbe_p Visa Inlägg
    swizzy, du skriver att jag ska skriva nandpro usb: -w16 ggboot.bin när jag vill skriva din image direkt till nand.

    på alla tutorials jag läst skriver man +w16 när man ska skriva till nand.

    ska jag ändå skriva -w16?
    Kör med -w16

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ubbe_p Visa Inlägg
    swizzy, du skriver att jag ska skriva nandpro usb: -w16 ggboot.bin när jag vill skriva din image direkt till nand.

    på alla tutorials jag läst skriver man +w16 när man ska skriva till nand.

    ska jag ändå skriva -w16?
    +w16 används bara till .ecc filen, ggboot ska skriva med -w16
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Team M33 PSP v.3.71 CFW klar men..
    By Mevvan in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 02:10
  2. Ps3 testad och klar.
    By Doktorn in forum Playstation 3
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 09:08
  3. Blir den klar snart?
    By erpa in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 16:15
  4. superdisc klar?
    By Postal in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-01, 20:03
  5. Installationen klar
    By GungHo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 21:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •