Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Skillnad jtag och Jtag RGH ?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20

    Skillnad jtag och Jtag RGH ?

    Hejsan.

    Förlåt om det verkar som jag inte redan sökt på forumet efter mitt svar. men jag hittar inget konkret nånstans.
    Jag har förstått att rgh'n tar längre tid att starta upp, vad innebär detta mer detaljerat? Startar den inte alls vissa gånger eller vad menas?

    Sedan undrar jag om allt går att göra i rgh'n som det gick i gamla jtaggen. Köra backups från intern/extern hd, låsa upp dlc osv ?

    Finns det nackdelar och välja en Slim RGH istället för en gammal Phat Jtaggad ?

    Mvh Magnus

  2. #2
    dragonslayer Guest
    Jag skulle vilja påstå att enda skillnaden är att RGH kräver ett chipp...

    angående längre uppstarter med RGH... vi skall påminnas om att RGH fortfarande är i sin barnoms linda... även JTAG konsoller drabbades tidigare av random RROD under uppstart

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fördelarna med RGH är enorma, du sitter generellt på bättre hårdvara, det är garanterat att starta (tar bara olika lång tid på just slim) du kan nästan inte göra fel vid uppdateringar vid senare tillfälle, det finns liksom bara 1 sätt hacket funkar på då du behöver inte välja vilken version av hacket du har (som med gamla JTAG finns det olika SMC patchar att välja mellan)

    Det ända du måste välja är vilket moderkort du har... sen sköter den resten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 10:06
  2. Jtag dlc / xbla
    By Wrekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 19:25
  3. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  4. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •