Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Xk3y usb-dongeln

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Xk3y usb-dongeln

    Fick min nya xk3y igår och stötte problem ganska direkt. När jag kopplat in allt så får jag E64, men en sak som jag inte förstår är att usb-dongeln inte startar upp. Det känns som att det kan vara en ledtråd till mitt problem, borde inte den starta upp oavsett om det är fel på minneskortet eller inte?

    Jag tog ur allt igen och gjorde en "recovery" på minneskortet i USB Image Tool. Men det gör ingen skillnad. Det är möjligt att jag har en felaktig firmware, eftersom jag inte läst ut den själv, utan fick den på skiva senast den flashades till iXtreme 1.91.

    Men är det någon som har en aning om varför dongeln inte startar upp?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för xbox modell och dvdläsare?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har en tjock Xbox och läsaren är en Lite-On, DG-16D2S.

    Edit:
    Så här ser det ut om jag väljer den filen som jag fick från den som flashade min xbox senast.

    dump.JPG
    Last edited by MrViffer; 2011-11-05 at 10:00.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrViffer Visa Inlägg
    Jag har en tjock Xbox och läsaren är en Lite-On, DG-16D2S.

    Edit:
    Så här ser det ut om jag väljer den filen som jag fick från den som flashade min xbox senast.

    dump.JPG
    Du måste skapa en hel firmware, ladda iXtreme LT+ 2.0 eller någon annan NY liteon firmware som target och tryck på spoof source to target, därefter väljer du save to file och sparar filen som firmware.bin, den lägger du sedan på minneskortet... anledningen till att din dosa inte funkar kan vara att du har dålig USB -> Micro USB kabel t.ex. eller att det är glapp i den, kan även vara fel på lilla USB dongeln man sätter flatkabeln i...

    Sen skulle jag även rekomendera att du lägga in 01.05 mjukvaran på minneskortet och INTE 01.06... många som haft problem med 01.06
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste skapa en hel firmware, ladda iXtreme LT+ 2.0 eller någon annan NY liteon firmware som target och tryck på spoof source to target, därefter väljer du save to file och sparar filen som firmware.bin, den lägger du sedan på minneskortet... anledningen till att din dosa inte funkar kan vara att du har dålig USB -> Micro USB kabel t.ex. eller att det är glapp i den, kan även vara fel på lilla USB dongeln man sätter flatkabeln i...

    Sen skulle jag även rekomendera att du lägga in 01.05 mjukvaran på minneskortet och INTE 01.06... många som haft problem med 01.06
    Det där hjälpte faktiskt, nu går den in på Dashboard iaf. Om jag trycker på A så verkar den emulera att trayen öppnas och sen att den stängs (men den fysiska gör inte det). Dock så verkar något vara fel utanför, den får ingen kontakt med hårddisken. Eller usb-dongeln för den delen. Jag testade att byta till den längre kabeln som går från moderkortet. Jag har testat att koppla in usb-dongeln (med det menar jag den som har skärm), jag har även testat att koppla in hårddisken utan den. Men inget hjälper. Så det känns som att det är den som man sätter i den flata kabeln i som är problemet, eftersom man inte kan göra något utan den. Finns det något sätt att testa om den fungerar?

    EDIT: Jag tog den och satte den i min dator och ett usb-minne på andra sidan, datorn känner inte av usb-minnet, så det kanske tyder på att den är felaktig?
    Last edited by MrViffer; 2011-11-05 at 12:01.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrViffer Visa Inlägg
    Det där hjälpte faktiskt, nu går den in på Dashboard iaf. Om jag trycker på A så verkar den emulera att trayen öppnas och sen att den stängs (men den fysiska gör inte det). Dock så verkar något vara fel utanför, den får ingen kontakt med hårddisken. Eller usb-dongeln för den delen. Jag testade att byta till den längre kabeln som går från moderkortet. Jag har testat att koppla in usb-dongeln (med det menar jag den som har skärm), jag har även testat att koppla in hårddisken utan den. Men inget hjälper. Så det känns som att det är den som man sätter i den flata kabeln i som är problemet, eftersom man inte kan göra något utan den. Finns det något sätt att testa om den fungerar?

    EDIT: Jag tog den och satte den i min dator och ett usb-minne på andra sidan, datorn känner inte av usb-minnet, så det kanske tyder på att den är felaktig?
    Då är den modulen trasig ja... du får helt enkelt reklamera den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Då är den modulen trasig ja... du får helt enkelt reklamera den
    Ja, det var ju tråkigt, men sånt som händer. Jag har dragit iväg ett mail, så förhoppningsvis får man en ny nästa vecka iaf.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag lyckades "fixa" problemet, det var inget fel på hårdvaran verkar det som, utan på mig.

    Jag hade helt enkelt missat att sätta i den i en usb-port på xboxen, får skylla på att jag läst guider som var för en tidigare revision, då flatkabeln inte var med.

    På tal om flatkabeln, hur drar man ut den på baksidan på bästa sätt? Hur jag än gör så räcker den inte fram till usb-porten..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrViffer Visa Inlägg
    Jag lyckades "fixa" problemet, det var inget fel på hårdvaran verkar det som, utan på mig.

    Jag hade helt enkelt missat att sätta i den i en usb-port på xboxen, får skylla på att jag läst guider som var för en tidigare revision, då flatkabeln inte var med.

    På tal om flatkabeln, hur drar man ut den på baksidan på bästa sätt? Hur jag än gör så räcker den inte fram till usb-porten..
    mellan moderkortet och metallburen där porten sitter?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mellan moderkortet och metallburen där porten sitter?
    Tack för tipset.

    Ska prova det när jag kommer hem.

Liknande diskussioner

  1. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 310
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 16:03
  2. JTAG eller xk3y?
    By central in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 20:48
  3. Xk3y utan DVD-spelare?
    By guzzard in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 19:12
  4. xk3y - vad ska ligga på SD-kortet?
    By StaffanM in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 23:49
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 12:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •