Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Flashning

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0

Flashning

Hej.

Jag skickade ett mail till er i psxcare men fick aldrig något svar.

Jag köpte en xbox360 av er för många herrans år sedan, och tänkte denna gång försöka flasha den själv då jag nu mera är student och har det knapert. så jag har ett par frågor.

1. Jag har förstått att jag måste ha min originalnyckel till dvd´n för att flasha tillbaka till stock innan 2.0 läggs in, är det något ni har sparat eller kommer dvd läsaren ihåg det själv?

2. När jag öppnade boxen nu så har ni från dvd läsaren dragit ut 4par á 3 i varje sladdar som sedan är tejpade i toppen? vad är detta till? är inget jag känner igen från bilderna på nätet? är detta något jag måste använda mig av nu när det är ditsatt?
    (läsaren är Hitachi 79 ifall det påverkar anledningen till de extra sladdarna)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. DVD'n innehåller nyckeln fortfarande, vi har nyckeln kvar i databasen också (borde ha det i alla fall)

2. Är det bara kablar som sitter där? isåfall har det setat ett chip på DVD läsaren som vi av någon anledning tagit bort...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. DVD'n innehåller nyckeln fortfarande, vi har nyckeln kvar i databasen också (borde ha det i alla fall)

2. Är det bara kablar som sitter där? isåfall har det setat ett chip på DVD läsaren som vi av någon anledning tagit bort...
    Japp bara kablar. är avsaknaden av chipp något som påverkar?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lemmyrock Visa Inlägg
    Japp bara kablar. är avsaknaden av chipp något som påverkar?
    Det gör bara att du MÅSTE använda dig av 79unlock skivan för att låsa upp den (om det verkligen är hitachi 79)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det gör bara att du MÅSTE använda dig av 79unlock skivan för att låsa upp den (om det verkligen är hitachi 79)
    Japp det är jag nästan säker på, står att det är en hitachi på läsaren även, "rom version 0079FL" står på.
    Hmm ok, en unlock skiva, antar det är något som finns ute på nätet att ladda hem? eller är det något särskilt man måste köpa?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lemmyrock Visa Inlägg
    Japp det är jag nästan säker på, står att det är en hitachi på läsaren även, "rom version 0079FL" står på.
    Hmm ok, en unlock skiva, antar det är något som finns ute på nätet att ladda hem? eller är det något särskilt man måste köpa?
    Att det står hitachi 79 på den betyder inte automatiskt att det är en hitachi 79... man kan byta styrkortet, då blir det helt plötsligt något annat

unlock skivan kan du ladda hem och bränna på en CD-R skiva... kollar du i JF under hitachi taben finns det en länk till den annars hittar du den även här
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    tog ett par bilder också
    http://laddauppbilder.se/?di=313205906818 här är numret

och här är kablarna
    http://laddauppbilder.se/?di=313205906810

Och verkligen TACK för att du tar dig tid

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det borde vara en 79:a men det är som sagt ingen garanti, kolla vad JF tycker också
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. flashning
    By bobthehob in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 23:01
  2. Flashning
    By voffsi in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 20:17
  3. Fel vid flashning
    By mange1976 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-02-20, 18:00
  4. Flashning.