Efter att ha kollat temperaturerna i Freestyle dash, har jag blivit lite orolig för min kära xbox. Förmodligen har den alltid kört på i dessa temperaturerna, men de verkar väldigt höga.
CPU: 62 - GPU: 68 - MEM: 75
Detta är temperaturerna när jag bara är i menyerna och varit igång några timmar, så det borde inte vara alltför hög belastning. Kanske drar de iväg ännu mer när man sitter och spelar, eller är det så dåligt anpassat att allt går i max även om man inte gör nåt speciellt.
Fläktarna är inställda på auto, men dom snurrar inte särskillt mycke alls då. Borde jag kanske ställa in hastigheten manullt? Det tråkiga är ju att de låter väldigt mycket när dom körs fullt.
Läste om någon som tog bort sin DVD-enhet, och ersatte GPU-flänsen med CPU-fläns från en annan xbox, och sänkte temperaturerna på GPU med 30 grader. Tyvärr har jag ingen gammal xbox som skräpar. Undrar kan det vara värt att köpa någon, och vart kan man få tag på det? Kanske kan man köpa en RROD-konsoll billigt på *******? Eller kan man köpa någon som är gjort för att sitta i en PC? Eventuellt kanske det finns några andra tips någon annan här har för att få bättre kylning. Allt uppskattas.
Bookmarks