Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Metldr exploit läckt!

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17

    Metldr exploit läckt!

    Det vi alla väntat på kan äntligen vara här.

    http://www.ps3crunch.net/forum/threa...it-been-leaked

    Mathieulh som säger sig vara den som ligger bakom det hela förklarar mer här

    http://lan.st/showthread.php?p=22446



    VARNING!
    DETTA ÄR INGET FÖR VANLIGA ANVÄNDARE, UTAN VÄNTA OCH SE VAD KUNNIGA MÄNNISKOR KAN ÅSTADKOMMA MED HJÄLP AV DETTA!!!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Minst sagt intressant om detta leder till någon ny public CFW det borde det förhoppningsvis göra ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Rykten och åter rykten men vi hoppas så klart :-)

    Jag har gjort en egen CFW men vill inte släppa för då kommer kanske Sony bli arga.
    Men den funkar super, jag är ute på online spel hela tiden allt funkar super.

    Men vill inte säga hur så sorry.....

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Rykten och åter rykten men vi hoppas så klart :-)

    Jag har gjort en egen CFW men vill inte släppa för då kommer kanske Sony bli arga.
    Men den funkar super, jag är ute på online spel hela tiden allt funkar super.

    Men vill inte säga hur så sorry.....
    Du kanske inte vill säga hur men du får gärna skicka ditt CFW till mig så länge det är 3.72+

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    3.8 jättebra! :-)

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Intressant hur folk försöker få sin e-penis att växa
    *Jag har en stor men ni får inte titta*
    *skratt*

    Sorry, jag var bara tvungen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Intressant hur folk försöker få sin e-penis att växa
    *Jag har en stor men ni får inte titta*
    *skratt*

    Sorry, jag var bara tvungen
    Det är väl det internet är till för?

  8. #8
    Låter som DEX !
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Hahaha!

    Jag ville bara säga samma sak som pendragon! Alla dessa rykten, låt oss se varan så att säga! :-)

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det märks ju vilka av er som skriver som förstår vad det här handlar om, och vilka som inte förstår vad det här handlar om...

    Kanske är så att det som publicerats nu är "huvudnyckeln" som gjorde att den nyckel som gjorde att allt upp till firmware 3.55 gick att låsa upp/signera blev släppt till allmänheten. Normalt håller man sådana "huvudnycklar" hemliga så länge som möjligt inom en så liten grupp som möjligt, för när den "huvudnyckeln" eller metoden blir känd och täpps till så måste man hitta en helt ny väg in i systemet. Innan dess använder man "huvudnyckeln" för att lättare hitta andra vägar in i systemet, vilka publicerad en i taget för att hålla systemet öppet under en längre tid.

    Jämför med hur man knäckte lite-on dvdläsarna på xbox 360, man höll den grundläggande svagheten på dvdläsaren hemlig in i det sista, så länge man med hjälp av den lätt kunde dumpa biosarna och i dessa hitta odokumenterade anrop som i sin tur gick att använda för att dumpa bios för "vanliga dödliga"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hen exploit!
    By chabbe11 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 01:08
  2. PS3.Exploit.Run.BluRay.Backups.via.Swap.PS3-H3R3T1C
    By razor1394 in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 02:48
  3. Wii Exploit - Kör hembryggt via en bugg.
    By Pendragon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 20:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •