Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Bannad, gammal flash, spela nytt spel?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Bannad, gammal flash, spela nytt spel?

    Hej!
    Det var nu ett tag sen jag blev bannad, mer exakt när modern warfare waven kom. Efter det var jag tvungen att sätta i en aktiveringsskiva innan de nya spelen för att de skulle starta.

    Efter detta har xboxet legat i en låda i källaren men nu när Skyrim kom dammade jag genast av den för att kunna lira igen. Gjorde som jag gjorde innan men det kommer upp en ruta om att jag måste uppdatera vad jag antar är själva dashboarden.

    Vad ska jag göra? Behöver jag en ny flash eller finns det uppdaterade aktiveringsskivor? Alternativt, kan jag köpa spelet original och spela eller kommer jag fastna vid uppdateringsrutan ändå? Jag är som sagt bannad och då kan jag väl inte uppdatera dashboardet?

    Många frågor men är tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av martin303 Visa Inlägg
    Hej!
    Det var nu ett tag sen jag blev bannad, mer exakt när modern warfare waven kom. Efter det var jag tvungen att sätta i en aktiveringsskiva innan de nya spelen för att de skulle starta.

    Efter detta har xboxet legat i en låda i källaren men nu när Skyrim kom dammade jag genast av den för att kunna lira igen. Gjorde som jag gjorde innan men det kommer upp en ruta om att jag måste uppdatera vad jag antar är själva dashboarden.

    Vad ska jag göra? Behöver jag en ny flash eller finns det uppdaterade aktiveringsskivor? Alternativt, kan jag köpa spelet original och spela eller kommer jag fastna vid uppdateringsrutan ändå? Jag är som sagt bannad och då kan jag väl inte uppdatera dashboardet?

    Många frågor men är tacksam för svar
    Du behöver både dashboard och flash updatering att du är bannad påverkar inte offline updates, det är bara att du inte kan logga in på Xbox Live...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok då förstår jag, nästan! Vad menar du med offline updates?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok jag ger upp med flashningen.. Men kommer jag kunna spela spelet original? Behöver en bekräftelse så att jag inte köper det i onödan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Du kommer kunna spela det orginal ja, Det Swizzy menar med offline updates är att med spelskivan inkluderas även uppdateringar som kommer uppdatera din dashboard och i samma veva kommer din flash tas bort, nu när du skriver Activate.iso skiva så antar jag att du menar att din bannade box har Iextreme 1.6 på sig, så för att du ska kunna lira dina övriga redan brända backup spel så krävs det att du flashar om till LT+2.0 beroende på vilken Dvd läsare du har om denna nu existerar för just din DVD läsare. Men som svar på din fråga ja du kommer kunna spela skyrim på din box (orginal) men var bara medveten om att din nuvarande flash kommer tas bort i form av Dashboard upgraden som Skyrim och andra nyare spel kräver.

Liknande diskussioner

  1. Spela brända spel på en bannad gammal låda
    By Eroish in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 19:56
  2. Spela nyare spel på gammal flashning?
    By Theclan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 10:03
  3. Köpa spel och spela över live med flash
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 22:02
  4. nytt xbox 360, brännare och flash
    By hockeyliran in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:39
  5. bannad för att spela spel för tidigt
    By Frotti in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 16:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •