Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Problem Xk3y

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Problem Xk3y

    Fick hem en ny xbox 360slim från er här om dagen med Xk3y. (PSXCARE monterat)

    får det inte att funkar. har provat med 2 olika usb diskar.

    Hdd
    game/xxx.iso
    game/dae.bin

    hdd kommer upp i Xk3y när jag går in på den står det att det inte finns någon spelmapp. trycker jag på ejektknappen så står det ogiltig iso. kommer inte äns in i mappen på hddn..

    Vad är det för fel??..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hårddisken kanske inte får tillräckligt med ström om den är driven från USB... kan även vara problem med flatkabeln, kolla så att den sitter i ordentligt, vid leverans monterar vi den inte i porten utan fäster den som den ska sitta på sidan, det kan under färden hem till dig hoppa till lite grann, eller när du själv sedan sätter i den i porten kan flatkabeln rubbas och kanske hamna snett eller liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    xbox 360 slim
    Hdmi
    DVD-läsarens orginal
    dashboard nyaste 13599
    köpt från er , ni har moterat.
    R7-2
    Märke och modell av DVD-läsare ?? vet ej..


    har provat med en samsung disk
    ok en omega ström från usb och med extra nät kabel
    Typ och storlek på enhetens partitioner: Ntfs 320gig / 500gig
    Vilka USB-kablar används? Medföljande eller andra? fick inte med någon! har provat 2 stycken olika

    borde väl inte vara nå problem.. ni prov kör väl dom innan ni skickar dom??..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wallen83 Visa Inlägg
    xbox 360 slim
    Hdmi
    DVD-läsarens orginal
    dashboard nyaste 13599
    köpt från er , ni har moterat.
    R7-2
    Märke och modell av DVD-läsare ?? vet ej..


    har provat med en samsung disk
    ok en omega ström från usb och med extra nät kabel
    Typ och storlek på enhetens partitioner: Ntfs 320gig / 500gig
    Vilka USB-kablar används? Medföljande eller andra? fick inte med någon! har provat 2 stycken olika

    borde väl inte vara nå problem.. ni prov kör väl dom innan ni skickar dom??..
    Ja, vi testar dom innan vi skickar dom... men som sagt vi monterar inte dongel enheten i en USB port när vi skickar dom, vi sätter fast den med tejp bara så den inte ska röra på sig, när du sedan får hem den kan det lätt uppstå problem med att flatkabeln hamnar snett, kika på det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    flat kabeln satt i usb dongeln när den packades upp...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wallen83 Visa Inlägg
    flat kabeln satt i usb dongeln när den packades upp...
    Ja, men kolla så den inte hamnat snett när du satte i USB dongeln??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    ja det har jag kollat.. allt satt i när den kom.. flat kabeln i usbn usben i maskinen...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    God kväll de är ja som köpt denna box av er är min kompis ni skrivit med här ovanför, har kollat flat-kabeln och den sitter rätt... och den var monterad när jag packa upp lådan som ni skickat från er... var ej med usb-kabel mellan usb dongeln till Xk3y`n heller de fick ja åka o köpa en...
    som sagt den hittar hdd på båda diskarna men inga undermappar games/xxx.iso har provat två olika dae.bin för dashboard 13599 på två olika spel som är godkända på abgx360...
    nå bra svar på allt ?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ni skriver nu.
    Viktigt:

    Systemversion 1.06 upplever vi som "ej stabil"

    Om du väljer att göra en uppdatering av en Xk3y som vi monterat så gör du det på egen risk. Uppdateringen KAN låsa sig/misslyckas. Då måste man ta isär xboxen och göra uppdateringen genom att skriva den direkt till SD-minneskortet istället. Vi debiterar 350:- om du vill att vi gör detta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...


    Hur ska man göra om ni lagt in 1.06? nedgradera Till 1.05?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ligger du redan på 1.05 ligg kvar... funkar det så är det ingen fara, funkar det inte får man nedgradera... men i första hand skulle jag rekomendera att man felsöker lite annat först så man vet om felet ligger i mjukvaran eller någon annanstans
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ni har lagt in 1.06 och får bara fram ogiltig iso fil när man försöker gå in på disken. Så det funkar inte. Vad mer ska jag
    Felsöka? Det ända ni säger är att det är fel med flat kabeln, att den inte sitter i rätt..

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Eller så står det att det inte finns någon spelmapp

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    t.ex. formatera om hårddisken, både snabb och "långsam" formatering, testa olika namn på spel mappen (GAMES, games eller Games) när vi testar kör vi med "games" och se till att det verkligen ligger någon iso på hårddisken också... inte bara .dvd filen eller dyligt

    Testa med att ta bort allt annat från hårddisken så du BARA ha spelen på den och inte massa annat som kan ligga och störa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 310
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 16:03
  2. Innan du skriver om ditt problem med XK3Y, LÄS DETTA!
    By Hansi in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 19:43
  3. PC hårddisk på XK3y key
    By JanabiH in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 19:48
  4. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 09:23
  5. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •