Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Får inte igång xbox 1 spel

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18

    Får inte igång xbox 1 spel

    Sitter och försöker få igång GTA San Andreas men det går inget vidare. Har lagt in spelet i en xbox1 mapp på externa hdd. Spelet hittas av FSD och allt verkar som det ska vara. När jag försöker starta spelet får jag meddelandet "This game has been updated to an incompatible version". Någon som vet vad det beror på?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    har du installerat den hackade xbox1 v5829 emulatorn?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Testade med den och nu kommer jag lite längre. Kommer förbi introt och till "Press Start" men där fastnar spelet och man blir tvungen att reboota.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    hm konstigt.. Kör du samma spel fortfarande? Den hackade emulatorn försöker nämligen starta alla spel, även de som inte stöds så du kan mycke väl komma en liten bit med ett spel som inte går att köra helt och hållet. Isf är det som händer normalt.

    Är det däremot san andreas du försöker med fortfarande så ska det inte krångla på det viset, det enda jag kan tänka mig isåfall är att du behöver uppdatera dash launch, kanske att nån/några av filerna i san andreas är korrupta eller att det blev något fel när du la in den hackade emulatorn.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Japp är fortfarande San Andreas. Har läst runt lite om liknande problem och det verkar vara som du säger att jag behöver uppdatera Dash Launch. Hur gör man det? Testar även att dra ner filerna till spelet och emulatorn igen.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Japp är fortfarande San Andreas. Har läst runt lite om liknande problem och det verkar vara som du säger att jag behöver uppdatera Dash Launch. Hur gör man det? Testar även att dra ner filerna till spelet och emulatorn igen.
    ladda hem dashlaunch och kör installern
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Hade Dash Launch 2.25, nu har jag fixat 2.26 som släpptes igår. Samma problem fortfarande. Blir att dra ner spelet och emulatorn igen.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    alright hoppas det hjälper.
    Hur överför du san andreas till din maskin?
    Hur gjorde du för att installera emulatorn?
    Har du möjlighet att prova något annat xbox-1 spel för ytterligare felsökning?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    För över via FTP till extern hdd. Installerar emulatorn genom att skriva över hela Compatibility mappen på den HDDX foldern. Testar med Vice City och GTA 3 också. Får se hur det går...
    Last edited by Bungalow; 2011-11-12 at 20:13.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kopiera genom usb istället, att köra genom FTP kan orsaka korruption pga brandvägg, antivirus och/eller router...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kopiera genom usb istället, att köra genom FTP kan orsaka korruption pga brandvägg, antivirus och/eller router...
    Ska testa det! Nu blev jag osäker på vilken de menar med "Y-drive"? Är det HDDX eller HDD1? Finns nämligen Compatibility mapp på båda platser...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Ska testa det! Nu blev jag osäker på vilken de menar med "Y-drive"? Är det HDDX eller HDD1? Finns nämligen Compatibility mapp på båda platser...
    HDDX är där emulatorn ska ligga, spelen ska troligen ligga på HDD1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    HDDX är där emulatorn ska ligga, spelen ska troligen ligga på HDD1
    Yep, eller på en USB-disk... eller något annat lagringsmedium. Jag har alla mina Xbox-1 spel på en USB disk iallafall. Det finns en Compatibility-mapp på Hdd1:\ också, där ligger alla savegames och sådant till Xbox-1 spelen. Själva emulatorn däremot ska bara vara på HddX:\

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Får igång GTA 3 och Vice City utan problem. Dock signas min profil ut när spelet laddas. Antar att det ska vara så. San Andreas funkar fortfarande inte men den här gången kommer jag inte ens fram till en "Press Start" utan det blir svart sen får jag felmeddelande som lyder:

    The original xbox game has encountered a problem and cant continue. For more info, go to www.xbox.com/support

    X: 5829.0 B: 5829.0

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Får igång GTA 3 och Vice City utan problem. Dock signas min profil ut när spelet laddas. Antar att det ska vara så. San Andreas funkar fortfarande inte men den här gången kommer jag inte ens fram till en "Press Start" utan det blir svart sen får jag felmeddelande som lyder:

    The original xbox game has encountered a problem and cant continue. For more info, go to www.xbox.com/support

    X: 5829.0 B: 5829.0
    vilket tyder på korrupt data
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Tack båda! Nu funkar GTA SA!

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Härligt!
    Btw så är det fullt normalt att du signas ut när du kör xbox-1 spel.

Liknande diskussioner

  1. Får inte igång AP25 spel med LT+ 1.2
    By macke_c in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 16:02
  2. Får inte igång spel från hårddisken på xbox.
    By carlsen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 10:23
  3. Får inte igång ett spel!
    By Fox_One in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 11:50
  4. hjälp!!!!!!!!!!får inte igång alla spel
    By rtard in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:23
  5. Spel går inte igång
    By elviss in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-25, 16:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •