Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: system error e64

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question system error e64

    Har inskaffat en xk3y den nya modellen med de platta kabeln men när ja koppla in det och start så kommer system error e64 upp vad ska ja göra?




    har den feta modellen med en lite on dg-16d2s-09c läsare som chippades juni 2009 med iXtreme 1.6 tror ja det var...
    har även kollat i det kortet man får med men jag har bara 2 filer i det men det verkar som om man ska ha en firmwere.bin fil också men vart får man tag i den?


    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du monterat den själv?

    firmware.bin får du från DVD läsaren, du måste dumpa den och sedan spoofa en firmware för liteon med din nyckel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    japp.. okej hur får jag den för ja fick inte med nått efter ja länade in den

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Hmm

    Kanske kan svara igen då?

    Har sökt på forumet men hittar inte ett skvatt som gör mig klokare! Är ingen höjdare på partitioner och liknande, skulle behöva utförlig beskrivning på
    enkel svenska på lågstadienivå Finns det inte någonstans att få den här nyckeln ifrån förutom från min egen dvd läsare?
    Måste ju finnas ett enklare sätt att få denna x3keyn att funka utan att vara någon MIT student!

    Så det måste ju finnas någon vänlig själ på detta forum som kan hjälpa en som är helt inkompetent på detta område?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manne1991 Visa Inlägg
    japp.. okej hur får jag den för ja fick inte med nått efter ja länade in den
    Du läser en guide för hur du flashar din 360, när man säger att du ska köra liteon erase eller på något sätt radera mjukvaran på läsaren för att kunna skriva kan du sluta läsa guiden och gå kopiera den färdiga filen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manne1991 Visa Inlägg
    Kanske kan svara igen då?

    Har sökt på forumet men hittar inte ett skvatt som gör mig klokare! Är ingen höjdare på partitioner och liknande, skulle behöva utförlig beskrivning på
    enkel svenska på lågstadienivå Finns det inte någonstans att få den här nyckeln ifrån förutom från min egen dvd läsare?
    Måste ju finnas ett enklare sätt att få denna x3keyn att funka utan att vara någon MIT student!

    Så det måste ju finnas någon vänlig själ på detta forum som kan hjälpa en som är helt inkompetent på detta område?
    Det är inte på något sätt enkelt, du måste veta hur du jobbar med läsaren, förstår du inte instruktionerna för hur du läser ut nyckeln och skit från dvd'n lämnar du in den till någon som vet vad dom håller på med och får allting fixat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kontakta den som hjälpte dig flasha dvdläsaren, ange din xbox serienummer och/eller din dvdläsares serienummer. Har du tur så finns nyckeln sparad med någon av dessa som referens. Vi sparar våra kunders dvd-nycklar med dvdläsarens serienummer som referens.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    E64

    Nu har jag fått DVD nyckeln från företaget som flashade mitt xbox, men får fortfarande e64 Vad gör jag för fel?
    Snälla någon hjälp mig

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manne1991 Visa Inlägg
    Nu har jag fått DVD nyckeln från företaget som flashade mitt xbox, men får fortfarande e64 Vad gör jag för fel?
    Snälla någon hjälp mig
    Vad la du in för fil på minneskortet? en "dummy.bin" som du döpte om till "firmware.bin"? om du laddar den med Jungleflasher, vilken version av läsare står det att det är? 02510C ska det stå för att vara rätt... om inte får du ladda hem LT+ 2.0 och kopiera nyckeln till den sedan spara den som firmware.bin

    och tog du dummy.bin måste du göra samma sak, kopiera nyckeln till LT+ 2.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    okej var får man tag på jungleflasher? har försökt att ladda ner det men får det inte att fungera dock! ja det var en dummy.bin som jag döpte om till firmware.bin sedan kopierade jag den till minneskortet.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manne1991 Visa Inlägg
    okej var får man tag på jungleflasher? har försökt att ladda ner det men får det inte att fungera dock! ja det var en dummy.bin som jag döpte om till firmware.bin sedan kopierade jag den till minneskortet.
    www.jungleflasher.net <--- där hittar du jungleflasher, vart du hittar iXtreme LT+ 2.0... google
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Prövade de du sa men får inte jungleflasher att fungera de säger att de inte kan installera portio64.sys..tänkte höra om ja skickar min fil så kan du köra den i programet sen skicka tbx den?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manne1991 Visa Inlägg
    Prövade de du sa men får inte jungleflasher att fungera de säger att de inte kan installera portio64.sys..tänkte höra om ja skickar min fil så kan du köra den i programet sen skicka tbx den?
    skicka din dump till admin@swizzy.se så fixar jag det åt dig ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. System date error! Please check NDS system date
    By Undenius in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 11:59
  2. System Error E79
    By matt908 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 19:42
  3. System error can't add a bios
    By lumber_jack in forum Spiderchip
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 03:30
  4. System Error 16
    By Tracer in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-19, 14:37
  5. System Error 16
    By Tracer in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 09:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •