Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Installera xk3y med FFC-kablar

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Installera xk3y med FFC-kablar

    Köpte en xk3y hos er idag och är lite konfunderad över hur jag ska koppla ihop den med FFC-kablarna (jag har alltså fått de tunna vita usb-kablarna). Nu har jag kopplat ena änden av FCC-kabeln till xk3y-moderkortet och den andra änden till den lilla usb-dongeln enligt instruktioner jag hittade på nätet, men hur kommer remoten in i handlingen? I många guider jag läst kopplas usb-kabeln från xky3-moderkortet till micro-usb-kontakten på remoten istället för till usb-dongeln, men eftersom jag har en FFC-kontakt på xk3y-moderkortet skulle jag alltså behöva en kabel med FFC i ena ändan och micro-usb i andra? Hur ska jag få tag på en sådan?

    Så här ser det ut i nuläget: http://i.imgur.com/Xq4iK.jpg

    1. Var ska jag koppla in min externa hårddisk?
    2. Var/hur ska jag koppla in remoten?
    Last edited by Oddish; 2011-11-10 at 16:37.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Googlade fram följande:

    They have removed the Micro USB connector on this version and replaced it with a FFC (Flexible Flat Cable) connector. This will make installation much easier and also usage of the product. The FFCable will connect to the included FFCUSB dongle that you connect to the outside USB ports.

    The female USB port can then connect directly to a powered USB hub or HDD using the new isoMenu interface. The xk3y remote can still be used in conjunction with the isoMenu system. To connect to the remote, a USB to Micro USB cable is needed (which is not supplied at this moment)
    Följdfråga: det står ju "powered UDB hub or HDD", betyder det att min WD Passport som tar ström direkt från usb-sladden inte kommer att fungera? Måste jag ha en extern HDD med egen strömförsörjning?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det handlar om att man inte bör använda sig av diskar med extern ström, eller usb hubbar med extern ström..

    Du kan koppla disken till delen du sätter FFC'n i, och en MicroUSB -> USB kabel för att koppla in din dosa om du vill använda den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem Xk3y
    By wallen83 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 16:26
  2. PC hårddisk på XK3y key
    By JanabiH in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 19:48
  3. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  4. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 09:23
  5. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •