Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Burner Max problem

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Burner Max problem

    Hej!


    Problemet jag har jag inte ännu lyckats hittat nåt riktigt svar till
    Jag ska även notera att jag brännt XGD3 spel fram till igår utan att misslyckas. Där bland annat MW3 som är nytt

    Köpte den nya Lite-On Intern ihas SATA Svart med iXtreme Burner MAX härifrån och monterade in den i min dator.

    Jag googlade runt lite direkt efteråt ifall det var nåt speciellt sätt man skulle bränna på i Imgburn men tydligen behövdes inte det
    så jag provade bränna Saints row 3

    Bränningen gick bra utan något fel och jag verifierade även efteråt för att se att de blev en blev lyckad och även där visade den "complete".
    Spelet startade oxå utan problem MEN efter ca 30min spelande hänger sig spelet,(den hänger sig på exakt samma ställe varje gång)


    testade även att installera spelet till HDD och då märker jag den vägrar installera, den stannar alltid på 34%, sen kommer en ruta fram "This disc may be damage or dirty" bla bla
    Provade bränna om spelet igen, samma resultat igen på exakt samma % när jag försöker installera



    Tänkte först det var en nuke release av spelet så jag provade ett annat spel
    Assassin's Creed: Revelations. Där blev bränningen oxå godkänd men där vägrar spelet helt att starta, Xboxen kan inte läsa skivan som ett "spel"

    Efter en hel eftermiddags/kväll sökande igår men utan lösning hittade jag att EN annan person råkad ut för likanade problem med Assassin's Creed: Revelations och även han var ute efter ett svar

    Nu sitter man här utan varesig spel och skivorna är slut:P

    Så min fråga är: Är det nåt inställning i Imgburn som ska ändrar när man använder burner Max?
    Dom flesta guider jag sett på nätet är verkar vara för folk som inte har burner max

    MVH

    //Astrou

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Läs min guide.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Provade så andra gången jag brände Saints row 3 men ingen skillnad

    Som jag fattat det så har bara OPC betydelse om du ska bränna 4x och inte 2.4x

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    För mig har varje XGD3 bränning funkat hittills Jag kör på Lite On iHas124, Burner Max fw, Verbatim mkm-003 skivor, x4 hastighet, OPC och calculate optimal lb i imgburn, samt kollar bränningen med kprobe2 istället för att verifiera i imgburn.

    Du borde tanka Kprobe2, tydligen så är verifikationen på lyckad bränning värdelös i imgburn. Kprobe kollar lyckade bränningar med lite-on läsare.
    http://www.k-probe.com/download-kprobe-k-probe.php

    De olika värdena i bränningen får inte överskrida vissa gränser enligt team-executer.

    PI max: 100
    PI avg: 5
    PIF max: 4
    PIF avg: 0.20

    Mitt tips är att gå o laga mat eller nånting under tiden du bränner o stäng av alla andra program, iHas är riktigt känslig för andra processer i bakgrunden när den bränner XGD3 har jag märkt, beror på hur fräsig din burk är förstås också.
    Last edited by thefinnishflash; 2011-11-11 at 14:05.
    Kaljaa koneeseen ja Ukkometsoon!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av thefinnishflash Visa Inlägg
    Du borde tanka Kprobe2, tydligen så är verifikationen på lyckad bränning värdelös i imgburn. Kprobe kollar lyckade bränningar med lite-on läsare.
    http://www.k-probe.com/download-kprobe-k-probe.php
    Nu kanske jag tänker överdrivet logiskt, men om inte imgburn får en 100% korrekt verifiering så kan det ju inte vara en korrekt bränd skiva...

    Använder k-probe imagefilen för att verifiera skivan eller görs bara en kontroll av hur hårt felkorrigeringen i brännaren får jobba?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu kanske jag tänker överdrivet logiskt, men om inte imgburn får en 100% korrekt verifiering så kan det ju inte vara en korrekt bränd skiva...

    Använder k-probe imagefilen för att verifiera skivan eller görs bara en kontroll av hur hårt felkorrigeringen i brännaren får jobba?
    Tror nog att han menar att ImgBurn verifiering inte hittar något men att det ändå inte betyder att den är perfekt.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Tror nog att han menar att ImgBurn verifiering inte hittar något men att det ändå inte betyder att den är perfekt.
    Jag står tillrättavisad :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tycker endå det är ugglor i mossen då det innan funkat bränna XGD3 utan problem :/
    Eller om det är nya Assassins creed som har nån ny otrevlig security check inom sig som förstör det roliga

    Fast det kan ju såklart bara vara jag som råkat klicka eller kryssa i nåt i imgburn som man inte ska?

    Ska prova koppla in den gamla brännaren och använda truncate och se om det blir bättre

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Börja med att gör det som tipsades om ovan, kolla att du får bra testdata med kprobe.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Har två kunder som just nu är på mig som inte heller får det att funka. Men då handlar det om Battlefield 3 och Skyrim.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Här är min logg från K-Probe. Bränd i 4x med OPC.

    Date : 2011-11-11 21:10:20
    Model : 0-0-1-0 E:ATAPI iHAS124 B AL0S
    Disc : DVD+R DL , MKM003 [Mitsubishi Chemical Corporation]
    Speed : Max
    ECC blocks sum (PI/PIF) : 8/1
    Scanned range : 0 - 4267017
    Sampling count : 246704
    Errors : 0
    PI Max : 69
    PI Average : 1,99
    PI Total : 62179
    PIF Max : 4
    PIF Average : 0,25
    PIF Total : 7652

    Den funkar perfekt trots att PIF Av. ligger över 0,20. Men det kanske också kan bero på läsare. Själv har jag LiteOn och de är ju erkänt bäst.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Har två kunder som just nu är på mig som inte heller får det att funka. Men då handlar det om Battlefield 3 och Skyrim.
    inte funka=inte startar? eller låser sig?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    inte funka=inte startar? eller låser sig?
    Minns inte om både fick Dirty Disc direkt. Men iaf en av dem. Så han kan inte få igång spelen alls. Den andre fick iaf skiva två på Battlefield att fungera.

    Jag tror att mycket av problemen bottnar i att de har för dålig dator när skivan ska brännas och att läsaren i Xbox:en inte är tipp topp. Men förhoppningsvis får vi på sikt även bättre skivor. För det är ju en fruktansvärt stor skillnad på kvalité i slutet på första och andra lagret än mitt på skivan.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Har ingen ny DVD brännare men när jag brände med truncate låste sig spelet pa samma ställe hela tiden men med overburn funkade det bra

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    Har ingen ny DVD brännare men när jag brände med truncate låste sig spelet pa samma ställe hela tiden men med overburn funkade det bra
    det beror på att du med truncate skiter i 3% av skivan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Efter att ha lustläst tråden på Team Xecuters forum så verkar det iaf som de två enskilt största osakerna till en dålig bränning är antingen A) Man har inte låtit datorn jobba i fred vid bränning. B) Verbatim DVD+R DL skivorna är inte tillverkade i fabriken i Singapore (dessa är tydligen betydligt bättre än några andra).

  17. #17
    dragonslayer Guest
    dum fråga kanske... men har ni testat skivorna i abgx360 ?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    dum fråga kanske... men har ni testat skivorna i abgx360 ?
    Dumt svar kanske; men vart får du tag på en ABGX360 version som i huvudtaget vill checka en XGD3 iso????
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    dragonslayer Guest
    SKIVORNA ...inte ison

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    SKIVORNA ...inte ison
    och skillnaden blir vad? brännner du full size (hela skivan) kommer ABGX360 troligen säga exakt samma sak som när du försöker checka iso'n?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja givetvis kommer det inte att funka att kolla skivorna med abgx360. Men K-Probe är verkligen ett bra program för att se om ens bränningar blir bra eller inte. Så har man problem gör man klokt i att kolla sina skivor i det. Dock ska man också verifiera sina skivor med ImgBurn. För K-Probe skiter fullständigt om iso-filen är felbränd eller inte, det kollar bara kvalitén på själva bränningen.

  22. #22
    dragonslayer Guest
    att det är skillnad på filformatet i ison visste jag.. men inte att den brända skivan skulle bli oläslig visste jag inte.... jag får väl skaffa en xgd3 iso och labba med...

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    att det är skillnad på filformatet i ison visste jag.. men inte att den brända skivan skulle bli oläslig visste jag inte.... jag får väl skaffa en xgd3 iso och labba med...
    Nuvarande version av abgx360 vägrar bara hantera ISO-filen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    att det är skillnad på filformatet i ison visste jag.. men inte att den brända skivan skulle bli oläslig visste jag inte.... jag får väl skaffa en xgd3 iso och labba med...
    det är inget annat än logiskt... om programmet inte kan hantera iso'n, hur ska den då hantera skivan som innehåller samma data?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hittade följande tråd som var till mycket stor hjälp för mig:
    http://www.ixtreme.net/open-forum/17...probe-2-a.html

    Har inte kunnat installera AC Rev och GoW3 på hd:n till mer än 45% men de är spelbara från skiva.
    Har inte testat inställningarna i tråden ovan men det blir när jag införskaffat en ny bunt MKM 003.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Fixade en lyckad bränning på AC Rev. med inställningarna i länken i föregående post. Hade en ny bunt skivor oxå, men vet ej vad det var som gjorde att jag lyckades installera skivan på hd:n denna gång. Vid 48-50 % gick dvd-läsaren ner i varv och upp igen några ggr för att därefter obehindrat nå 100 %. I pc:n kopplade jag ur sata-kablar till mina andra brännare och använde WINXP, stängde av virusprogram , Zonelab och skärmsläckare och petade inte ens på musen under bränningen.
    Hoppas det hjälper nån med liknande strul.

Liknande diskussioner

  1. IMG Burner
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 16:22

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •