Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: orimliga priser?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question orimliga priser?

    Hej!

    Jag har precis köpt en Xbox och kollar nu runt på vilka som säljer chip osv.

    Det jag undrar är vad det är för mervärde av att beställa ett Xecuter2 Lite av er för 850:- exkl. frakt när jag kan beställa samma chip för ca 460:- inkl. frakt (3-7 dagar) från England?

    Jag förstår att psxcare måste ha marginal på det ni säljer med mer än dubbla priset känns orimligt. I och med EU konkurrerar ni med hela europa och därav är jag lite förvånad över det höga priset.

    I övrigt är detta en bra site

    Mvh:

    Björn AKA Lefty

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    I England har dom halva vår moms, lägre omkostnader för att driva företag, samt i de flesta fall så drivs "företagen" som säljer chip inte så seriöst att dom betalar skatt över huvud taget. Vi är inte något renodlat internetföretag, utan har t.ex. två fysiska butiker. Så våra priser är högre än i England, högre än företag som bara säljer på nätet och kanske bara går att nå via email, högre än hempulare som säljer chip utan att betala skatt osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Kanske psxcare skulle flytta till england och sälja över nätet till sverige? Bara en tanke.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Skulle inte överleva. För äcklig mat och för god öl.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Men det finns ju kilkenny?

Liknande diskussioner

  1. Priser
    By Stefan in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 00:32
  2. Nya priser på xbox snart?
    By pekn2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-18, 14:16
  3. Olika priser, vad gäller ??
    By bisterfinnen in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-06, 14:46
  4. NEO2 priser
    By SyntaX-Error in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-14, 23:05
  5. PlayStation 2 Priser
    By dsss in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-01-30, 22:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •