Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Update not found

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Update not found

    Tjena! Var ett tag sen jag lirade nu och verkar ha glömt bort hur man lägger in spelen.
    Har laddat ner några jtag rips och la in dem på usb disken under games, där alla andra spel låg sen tidigare. Men när jag försöker starta alla de nya spelen får jag fram "Update not found, This game requires an update but update could not be found."

    Vad är fel? Spelen är uppackade och jag har tagit bort systemupdate mappen, skulle jag inte ha gjort det? Har för mig att det kunde vara farligt för maskinen om den uppdaterades på det sättet?

    Har jag missat nåt eller måste jag uppdatera jtagen på nåt vis?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    du behöver förmodligen uppdatera freeboot om du inte kört på ett tag, så det är säkert därför. Vilken dashboard-version ligger du på nu?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    freestyle dash v2 om det är det du menar?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    nä, versionen på NXE, new xbox experience, microsofts dashboard. Du kollar genom att:
    tryck på xbox guide knappen
    tryck på return to dashboard
    den frågar om du verkligen vill, håll ner RB och tryck på yes medans du fortsätter hålla ner RB.
    Släpp RB när du ser NXE
    gå till system settings > general > system version (har för mig att dom hette så, du hittar nog)
    kolla vad du har för dash version, t.ex 2.0.12611.0

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Okej tack!

    Hmm, kan det var detta: 2.0.9199.0

    Är den gammal isf?

    Edit: Blev ingen skillnad ifall jag höll nere rb eller inte iaf, hittade fortfarande samma nummer.
    Last edited by Råttan; 2011-11-12 at 16:43.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    japp den är riktigt gammal, så där har du svaret. Rekommenderar att du kikar i dom klistrade trådarna här i forumet om hur man uppdaterar. Swizzy har gjort ett jättebra program för just detta som heter CMD Freebooter

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hehe okej, ja det var nog ett år sen jag lirade sist. Då ska jag kolla in den. Tack för hjälpen

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    cool! Lycka till!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hmm, det sket sig direkt. Då jag bara har hdmi kabel, du vet inte om det går utan?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Råttan Visa Inlägg
    Hmm, det sket sig direkt. Då jag bara har hdmi kabel, du vet inte om det går utan?
    du kan uppdatera till xell-reloaded som stödjer HDMI... eller om du har din CPUKey nedskriven någonstans går det också bra

    *edit:*

    http://dl.dropbox.com/u/43280539/xel...llreloaded.rar <--- där har du allt du behöver färdigt, bara ladda hem och köra... OBS: jag har bara slängt ihop ett pack lite snabbt och du använder det helt på egen risk... (inte testat själv om det funkar som det ska, men det borde det göra)
    Last edited by Swizzy; 2011-11-12 at 17:18.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack! Men ska läsa på mer innan jag gör nåt.

    En (dum) fråga bara, måste jag ha usb minne, eller går det bra att köra från usb hårddisken som jag använder till allt annat?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Råttan Visa Inlägg
    Tack! Men ska läsa på mer innan jag gör nåt.

    En (dum) fråga bara, måste jag ha usb minne, eller går det bra att köra från usb hårddisken som jag använder till allt annat?
    Du kan köra samma hårddisk, inga problem... men du rekomenderas använda ett usb minne
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Det fungerar bra med USB-hårddisk också. Men om du kör från Xell/Xellous och inte Xell-Reloaded så ska du vara medveten om att dom har en bugg med usb-enheter. När du trycker på Eject för att dra igång Xell/Xellous så kör dom en stund och konstaterar att det inte finns någon usb-enhet trots att du har pluggat i en! Detta löser du genom att powercycla (dra ur strömmen på baksidan av maskinen och sätt i den igen) innan du startar den med eject. Du måste powercycla varje gång innan du startar Xell/Xellous för att de ska hitta din usb-enhet.
    Laddar du Xell/Xellous med XellLaunch istället för ejectknappen så funkar det inte alls, inte ens powercycle hjälper. Då bör du köra Xell-Reloaded istället där dom har fixat den här buggen.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Alltså vart kan man hitta info om xell-reloaded? Har googlat men inte hittat mycket jag förstår. Hur ska jag installera det och hur ska xboxen veta att den ska köra det efter man kört flash360?

    Är det cpu key man får fram där? Finns det alltså två olika cpu keys eller blir dom där två raderna likadana? Eftersom man ska använda 3 och 5 eller 4 och 6, bara eftersom typ 32 tecken?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Råttan Visa Inlägg
    Alltså vart kan man hitta info om xell-reloaded? Har googlat men inte hittat mycket jag förstår. Hur ska jag installera det och hur ska xboxen veta att den ska köra det efter man kört flash360?

    Är det cpu key man får fram där? Finns det alltså två olika cpu keys eller blir dom där två raderna likadana? Eftersom man ska använda 3 och 5 eller 4 och 6, bara eftersom typ 32 tecken?
    libxenon.org hittar du info kring xell-reloaded, men det är mer eller mindre en linux bootloader som ger dig möjlighet att se CPUKey

    Flash360 körs från vanliga dashboarden... därefter stänger du av konsollen och startar med eject... då kommer den att starta xell-reloaded... (om det är den du har installerad)

    Fuseset 3 och 4 är identiska och fuseset 5 och 6 är även dom identiska, därav du kan använda antingen eller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Fick låna en kabel av en polare så nu funkade det.

    Men en snabb fråga. Jag hann absolut inte alls se dom där raderna, det gick jättesnabbt att dom flög förbi, men nu längst ner på slutet står det både cpu key och dvd key, kan jag köra med den cpu keyn?

    Hur hinner ni annars se dom andra raderna?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Råttan Visa Inlägg
    Fick låna en kabel av en polare så nu funkade det.

    Men en snabb fråga. Jag hann absolut inte alls se dom där raderna, det gick jättesnabbt att dom flög förbi, men nu längst ner på slutet står det både cpu key och dvd key, kan jag köra med den cpu keyn?

    Hur hinner ni annars se dom andra raderna?
    Ja, du kan använda den CPUKey som står där också, man hinner se dom om man har en annan sorts TV eller spelar in
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack, då har jag kommit ett steg längre iaf

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Man kan köra Xell Updater annars för att skriva bara den delen av NAND:en, så att inte dashboarden påverkas. Men nu ska du ju uppdatera bägge så då kan du ligga gärna bygga en image med Xell-Reloaded och nya Freeboot i samma, sen flashar du in den med Flash360 bara. Eller vad säger du Swizzy?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Nu fick jag både det och spelen att fungera, tack så mycket för hjälpen!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    Man kan köra Xell Updater annars för att skriva bara den delen av NAND:en, så att inte dashboarden påverkas. Men nu ska du ju uppdatera bägge så då kan du ligga gärna bygga en image med Xell-Reloaded och nya Freeboot i samma, sen flashar du in den med Flash360 bara. Eller vad säger du Swizzy?
    Ja... man behöver inte installera Xell-Reloaded med Xell Updater, det finns redan med i senaste versionen av min app, dock är xellous förinställda att användas...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Coolt

Liknande diskussioner

  1. MW3 "Update Couldn't be found" problem
    By P3ddii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 19:38
  2. No dongel found
    By Asshunter in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 17:45
  3. No Xecuter 2 Found.
    By j3ns in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 16:43
  4. No Xecuter 2 Pro Found
    By HiXz in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 17:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •