Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Ingen bild - alls ...!? * löst ...? *

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Ingen bild!? -> löst ! -> E64 ..!?!

    Hej,
    Var och fick min xbox fixad idag på Söder och kommer hem och börjar skicka in iso'sar.
    Fick igång allt på första försöket och provade att dra igång ett av spelen - fungerade perfekt.
    Glad i hågen stolpade jag på och skulle starta ett helt (mycket) nytt Assassins Creed ... men fick det inte till att fungera.
    Läste mig igenom ett par kilo inlägg/frågor/råd här i forumet och kom fram till att spelet var så nytt så jag borde lägga in den dae.bin som Swizzy länkade till.
    Sagt och gjort - in med den under \game och förväntansfullt tillbaka till boxen. In med hårddisken (inte via den lilla xk3y-lådan) och trycker på start - och absolut ingen bild dyker upp. Allt är bara svart ...
    Ljudet fungerar men bild blir det inte.

    Testade via den lilla xk3y-lådan, och den startar upp likadant utan bild och när jag väljer open game eller hur nu första alternativet lyder så säger den 0 hdd - hittar ingen hd??

    Har formaterat om hd'n (som är en LaCie, strömförsörjd via usb) men utan att något blir bättre.
    Har också startat allt i by-pass/pass through men inte heller det vill sig - rutan är svart men ljudet spelar.
    Jo, jag har kollat att alla sladdar sitter i också...

    Börjar misströsta ... någon som har ett förslag till lösning?


    *EDIT*
    pjahapp, om det nu kan ha berott på att den fick vila sig i form eller vad det kan ha varit, men efter att skrivit ovanstående inlägg så provade jag igen - och nu fungerar det ... Happy!! Om än något konfunderad ... aja, bara att le och vara glad att det lirar!
    Last edited by Woops; 2011-11-13 at 09:36.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Testa gärna med USB minne om du har och se om det blir samma sak där, är det bara när du ska starta spelet som det blir svart bild och bara ljud? kanske blivit något fel vid rippningen av skivan eller överföringen till dig...

    Testa gärna att installera till hårddisken som du gör med skivor normalt, det kanske kan lösa problemet (om hårddisken är för långsam)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jo, jag provade att sätta i en usb-sticka, men det ville helt enkelt inte bli någon bild i samband med uppstart av boxen. Alltså inte när jag ska starta ett spel, utan själva boxen.

    Och att installera till hårddisken ... nu har ju jag en tokgammal låda med nära nog obefintlig hårddisk som tidigare var försedd med ett NME-chip (som jag lyckades grilla i natt), så det där med att installera till hd är en helt okänd värld för mig
    Får nog googla lite, eller har du någon länk till en guide som du tycker passar för en rookie?

    Håller nu på att fylla hd'n igen efter omformatteringen - håller en tumme för att det funkar den här gången.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du inte får bild när du ska starta boxen kan det vara fel på video kabeln eller fel på grafik processorn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Ingen bild!? -> löst ! -> E64 ..!?!

    Ny update.
    Spelade lite i går kväll och allt mådde bara bra.
    Stänger av, sover lite, ska starta igen och *pang* - E64!
    Går att starta i pass through men inga försök att starta den med xk3y aktivt fungerar.
    Har testat med/utan hd/USB minne, med/utan lilla kontrollboxen - nada!
    Så vad nu...? Om jag förstått x360key-forumet rätt är sd-kortet korrupt och måste lämnas in för formatering/omladdning med firmware osv?
    Hoppas att jag inte förstått rätt utan att det finns en enklare lösning ...
    Last edited by Woops; 2011-11-13 at 09:46.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Är nåt liknande som hände mig. Hade kopplat ur xkey'n så den bara matade DVD läsaren strömmässigt. Sata var inkopplad direkt i spelaren(behövde göra en manöver med eject utan xkeyn la sig i). Sen när jag kopplade in allt(allt avstängt naturligtvis) så fick jag bara e64. Visades sig att skriva över dummy igen på SD kortet löste problemet. Fattar fortfarande inte idag hur den skulle kunnat bli korrupt under den här manövern.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hmm, den verkar inte helt stabil den här xkey ... Men å andra sidan ska man kanske inte förvänta sig att diverse hack/crack/mods och annat knäckeri ska funka 100%
    Får hoppas att det var engångsföreteelse och att det räcker med att lämna in lådan en gång för fixning ...

Liknande diskussioner

  1. Ingen Bild
    By Queen_Piss in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 10:07
  2. Ingen bild på tv:n
    By shaggy67 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 17:27
  3. ingen bild ...
    By Tweety99 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 22:54
  4. Ingen bild
    By nitti in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-19, 17:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •