Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Är Flashkort till 3DS på G för 3DS spel ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Är Flashkort till 3DS på G för 3DS spel ?

    Hej då bästa spelet på 3DS hittills kommer ut på Fredag 18e nov Super Mario 3D Land , undrar jag om ni vet om det är något Flash kort som är på väg till 3DS runt hörnet ?

    Jag har inte velat haft 3DS förrän nu då bästa spelen kommer Super mario 3D Land 18e nov och Mario kart 7 2a Dec, det enda vettiga på hela konsollen.

    Jag funderar på att köpa 3DS ändå och dom 2 spelen då det är bara dom jag vill ha och jag har inte hört ett skit om flashkort och det tog endast mindre än 6 månader för Vanliga DS att bli hackad, vad har hänt varför tar det så lång tid med Sur 3DS att bli hackad/ få flashkort som fungerar med 3DS spel ?

    Tack på förhand om ni kan svara om det är ett flashkort till 3DS för 3DS spel på g runt hörnet, jag blir förbannad om jag köper spel också kommer det flashkort 1-4 veckor senare

    /Mvh Boz

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Och vad är fel på att köpa spel och stödja utvecklarna?

    Det finns ingen info om något hack som är runt hörnet, men det finns folk som arbetar på det... det e jag rätt säker på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Inget fel att stödja Nintendo, men 400 kr för ett single player spel till en bärbar konsol som är typ svagare än commodore 64 känns tungt
    speciellt om det vore 99% av alla andra skitspelen till 3ds som också kostar 400 kronor.

    Om pc spel kostar 400 kr och x360 och ps3 500-600 kr är det inte lite sjukt med ett spel till bärbara då som är bra mycket svagare konsol kostar 400 kr då ? ( 200 - 299 kr hade varit normalt iaf )


    Aja nog med off Topic , det känns skönt och veta att det inte finns någon konkret info om flashkort iallafall.
    När det väl cirkulerar rykten då brukar det ta 4-8 veckor innan det finns en produkt på marknaden så det lär troligtvis inte hända något med flashkort/chip/mod fortare än januari 2012-framåt då skulle jag gissa ganska bra på ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Det finns inget på marknaden än, och innan dess ska man väl med historien i åtanke inte säga för mycket, vi vet ju alla att det ofta är mer snack än verkstad i flashcartsbusinessen. Men det snackas ju i alla fall om Crown3DS som åtminstone utges för att kunna köra en del spel, http://gbatemp.net/topic/308574-crow...ing-3ds-games/

    Hursomhelst, om man nöjer sig med de bra spelen till 3DS blir det ju ingen dyr historia även om man köper original. Det finns inte mycket som är intressant i nuläget. Jag håller med Swizzy här, det finns garanterat folk som jobbar på att hacka 3DS, och någon gång kommer det lyckas. Tills dess kan man köpa spelen på originalkassett, den dag det kommer nåt hack går det ju att kränga av originalspelen utan att göra någon jätteförlust om man vill göra det.

Liknande diskussioner

  1. Systemfiler till alla flashkort vi säljer!
    By Stan64 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 21:49
  2. Flashkort till GBA
    By ptrlmk in forum Gameboy Spel
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 15:14
  3. GBA Flashkort till DS
    By WickedJester in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-25, 18:06
  4. Spela NDS spel med ditt gammla GBA Flashkort
    By FarmerMan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 07:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •