Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Uppackad Iso / För stora filer?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14

    Uppackad Iso / För stora filer?

    Jag har på senare tid övergått till Exiso istället för iso2god för att spara utrymme.

    Dock genererar vissa spel väldigt stora filer, typ Lego Harry Potter Years 5-7.

    Dessa filer går ej att skicka över via ftp.

    Hur löser ni dessa spel?

    // P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Jag har på senare tid övergått till Exiso istället för iso2god för att spara utrymme.

    Dock genererar vissa spel väldigt stora filer, typ Lego Harry Potter Years 5-7.

    Dessa filer går ej att skicka över via ftp.

    Hur löser ni dessa spel?

    // P
    Kör via USB?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    hur pass stora filer snackar vi? Borde inte va nåt problem att köra över FTP så länge filsystemet stödjer det...

    Är filerna över 4GB kommer du behöva köra HFS+ på en usb-disk troligen

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    hur pass stora filer snackar vi? Borde inte va nåt problem att köra över FTP så länge filsystemet stödjer det...

    Är filerna över 4GB kommer du behöva köra HFS+ på en usb-disk troligen
    funkar det äns? vet att det var en här på forumet som inte fick det att funka med XEXMenu trots att det står att det ska funka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    det har du rätt i, jag minns honom med. Men har för mig att jag hört andra som påstår sig fått det att funka. Tror de va på IRC

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Tror i fallet Lego Harry, så var dom strax under 4 gig per st.

    Jag tänkte att det är ngt med FAT-formatet, så jag testade inte ens med usb-överföring. Men det funkar annorlunda alltså?

    // P

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Tror i fallet Lego Harry, så var dom strax under 4 gig per st.

    Jag tänkte att det är ngt med FAT-formatet, så jag testade inte ens med usb-överföring. Men det funkar annorlunda alltså?

    // P
    Ja, asså över nätverk kan det bli massa strul, t.ex. kanske servern inte kan hantera en anslutning så pass länge, eller så kanske den rapporterar fel till klienten, det kan även vara så att din brandvägg sätter käppar i hjulet, likaså ditt antivirus program samt router...

    Med överföring till USB minne/hårddisk blir risken mindre för korruption/problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Menar ni att det finns spel till xbox 360 som har filer större än 4GB.
    Jag trodde inte det fanns, iallfall har jag inte stött på några sådana spel.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inte ännu, men det är fullt möjligt att det kommer nu när dom får in 7.36+ GB på skivan istället för 6GB som det var förr
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    jag brukar alltid ftpa in mina spel. Aldrig varit något problem så länge jag kört xexmenu som ftp-server och filezilla i active mode. FSDs FTP däremot har krånglat till det för mig rätt många ggr.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    hej
    jag har jtaggad xbox360 med xexmenu och en fatformaterad hårddisk (extärn). Jag hade ett antal isos innan som jag nu har konverterat med exiso och då har jag fått mappar som det står output på.
    Jag förstår inte alls vad jag ska göra.
    Snälla skulle någon kunnig kunna skriva några instruktioner om vad jag ska göra för att kunna spela spelen, har försökt med allt möjligt.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    14
    Aah, jag har använt FSD's ftpserver, kanske det som strulat.

    Som vanligt, tack till alla hjälpsamma användare

    // P

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    hej
    jag har jtaggad xbox360 med xexmenu och en fatformaterad hårddisk (extärn). Jag hade ett antal isos innan som jag nu har konverterat med exiso och då har jag fått mappar som det står output på.
    Jag förstår inte alls vad jag ska göra.
    Snälla skulle någon kunnig kunna skriva några instruktioner om vad jag ska göra för att kunna spela spelen, har försökt med allt möjligt.
    Varje ISO lägger du som en mapp (alltså, det du får ut från varje ISO lägger du i en mapp) som du sedan lägger här: x:\Games\

    sedan när du startar XEXMenu får du en lista med samtliga spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Jag har gjort som du sa och när jag stoppar in sladden till hårddisken i xboxet så blir skärmen svart och ingenting funkar.
    jag har försökt flera gånger men med samma resultat.
    Vad ska jag göra för att spelen ska funka?
    Har det något med att spelet är XDG3 att göra?

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    vad menar du? Blir skärmen svart precis när du sätter i sladden? Eller hittar den spelen och så kommer de inte igång när du försöker starta dem?
    Det låter isåfall normalt om du har en gammal dash, som du nämnde i en annan tråd.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Ja, precis när jag sätter i sladden.

    Kan xexmenu läsa resultatet (outputen) från exiso eller är det fel format, för inga spel fungerar för mig.

    Jag har försökt med en massa program, är det nån som kan berätta ett sätt att få de nedladdade spelen konverterade och över på HDD på ett sett som är så enkelt som möjligt och framförallt funkar. Skriv gärna så enkelt som möjligt steg för steg för jag är riktigt efterbliven, allt jag vet är att jag har Xexmenu på boxen och icke konverterade isos på min dator.

    Jag skulle vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    Ja, precis när jag sätter i sladden.

    Kan xexmenu läsa resultatet (outputen) från exiso eller är det fel format, för inga spel fungerar för mig.

    Jag har försökt med en massa program, är det nån som kan berätta ett sätt att få de nedladdade spelen konverterade och över på HDD på ett sett som är så enkelt som möjligt och framförallt funkar. Skriv gärna så enkelt som möjligt steg för steg för jag är riktigt efterbliven, allt jag vet är att jag har Xexmenu på boxen och icke konverterade isos på min dator.

    Jag skulle vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/ <--- ladda hem det här programmet, ladda din ISO... ändra slutet av output delen till spelets namn, kopiera sedan den mappen till din USB hårddisk i följande mapp:

    x:\Games\

    Starta konsollen med hårddisken inkopplad och starta XEXMenu, du bör nu få en lista med alla spelen du extraherat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Om jag har förstått det här rätt så ska jag alltså göra en mapp på min usb hårddisk som ska heta Games, och lägga Outputmappen där.
    Förstår bara inte vad som menas med slutet av outputmappen.
    Ska detta fungera med XDG3 spel också eller måste jag göra på något annat sät då?

    Ledsen om jag ställer dumma frågor men jag har försökt att läsa mig till svaren innan i alla fall men har tyvärr inte lyckatts.
    Tack för all hjälp hittills

    //jakob

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    det är mappen med default.xex i, outputmappen, som ska in i games (och självfallet alla filer och mappar i den). Detta gäller oavsett om du kör XGD3-spel eller ej. Det enda som skiljer sig när spelen är nyare är att du har uppdaterat till senaste freeboot, annars kommer inte spelen att starta. Däremot kommer du se spelen i listan om du har gjort allt rätt. Det är bara att dom inte startar ifall din freeboot är för gammal.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    Om jag har förstått det här rätt så ska jag alltså göra en mapp på min usb hårddisk som ska heta Games, och lägga Outputmappen där.
    Förstår bara inte vad som menas med slutet av outputmappen.
    Ska detta fungera med XDG3 spel också eller måste jag göra på något annat sät då?

    Ledsen om jag ställer dumma frågor men jag har försökt att läsa mig till svaren innan i alla fall men har tyvärr inte lyckatts.
    Tack för all hjälp hittills

    //jakob
    Ja, output mappen ska läggas i en mapp som heter "Games" som du får skapa själv, om den inte redan finns där...

    Tänk på att output mappen måste heta OLIKA för varje spel, kanske gör om den delen så den får ett unikt namn (samma som iso filen) istället för bara output... om du bara väljer iso filen med mitt program (senaste versionen) kommer den att skriva över alla filer som heter samma sak, och allting kommer sluta med en enda smet, du måste göra 1 mapp för VARJE iso fil enligt följande:

    x:\Games\ISO1\Default.xex
    x:\Games\ISO2\Default.xex
    x:\Games\ISO3\Default.xex
    etc. etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. FTP av stora img-filer?
    By memis in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:56
  2. Kan inte föra över stora filer
    By roh in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 14:27
  3. xbmc, smb och stora filer
    By psychocowboy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 16:35
  4. Stora Bios filer???
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-29, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •