Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Gör en iso fil av ett spel?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20

    Gör en iso fil av ett spel?

    När jag tankade ner ett spel och packade upp det så kom det så här:mappen heter 5553087e/00007000/D664f5cb98f39197bb933a8c2f510839.data. Hur gör man den till en iso fil så jag kan stoppa in den i min jtagade xbox i games mappen.Fattar nada

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Jag har ett nedladdat spel som jag extraherat och konverterat med iso2god ska jag bara lägga över det på extern hårddisk eller måste jag göra en mapp på disken och i så fall vad ska den heta. jag får både en mapp som heter nåt med en massa siffror och en iso med spelets namn, ska jag lägga över båda eller bara en?
    Jag har självklart jtaggad och xexmenu.
    tack för svar på förhand// jakob

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    @mois: då är den i GoD eller XBLA format. Du lägger mappen 5553087e under Hdd1:\Content\0000000000000000\

    man kan också lägga spel i GoD-format var som helst (på en usb drive t.ex) men då kan man bara ladda det via FSD och då måste det vara inställt på att scanna just där.

    @jakobmiller: i princip samma gäller dig. Dock ska du veta att man aldrig lägger in själva .iso filerna på xboxen, finns inget program till 360 som läser såna filer.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Man kan konvertera GOD till ISO med GOD2ISO http://www.xboxhacker.org/index.php?topic=14463.0

    ISO filen du får härifrån funkar dock INTE med flashning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •