Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hur spelar jag dessa spel ??

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Hur spelar jag dessa spel ??

    Hej jag har ett 2 GB USB minne ( Fat 32 ) och jag har ingen större och jag har ej extern hårddisk hur fasiken ska man få in dessa spel på min PS3a då går det ?
    jag har installerat alla dom andra 99% av spelen som är under 2gb .pkg fil.




    Resident.Evil.Code.Veronica.X.HD.PSN.PS3-DUPLEX 2.38 GB

    InFamous.2.Festival.of.Blood.PSN.PS3-DUPLEX 3.03 GB

    God.of.War.Chains.of.Olympus.HD.PSN.PS3-DUPLEX 7.37 GB

    God.of.War.Ghost.of.Sparta.HD.PSN.PS3-DUPLEX 9.11 GB




    Tack på förhand för svar om det finns någon lösning till detta utan att behöva köpa ett 16 GB USB minne för endast 4st spel eller helt ny extern Hårddisk!!



    PS för övrigt så är 3 av dessa spel bland dom absolut bästa också !

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Du kan ju skicka till PS3 från dator med Filezilla FTP.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Går det verkligen med Playstation network PSN spel ? måste man inte använda sig av Install Package Files som ligger på XMB och föra in ett usb minne för att kunna starta lägga in .PKG filen package files ?

    Jag har använt Flashfxp tonvis med gånger för riktiga PS3 spel men visste inte det går på PSN spel går det verkligen hur gör jag då som det kan väl inte bara vara att dragga o droppa .PKG filerna som vanliga PS3 spel förklara gärna ?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Svar nej, föregående talare har fel det går inte.. alla .pkg filer behöver någon form av externt lagrings medium för att installeras genom xmb menyn in på ps3an så mitt råd till dig är att hitta någon polare / bekant som kan låna dig ett USB minne så är problemet löst.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Richiie Visa Inlägg
    Svar nej, föregående talare har fel det går inte.. alla .pkg filer behöver någon form av externt lagrings medium för att installeras genom xmb menyn in på ps3an så mitt råd till dig är att hitta någon polare / bekant som kan låna dig ett USB minne så är problemet löst.
    Det finns en package manager som gör att det funkar från interna disken också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Richiie Visa Inlägg
    Svar nej, föregående talare har fel det går inte.. alla .pkg filer behöver någon form av externt lagrings medium för att installeras genom xmb menyn in på ps3an så mitt råd till dig är att hitta någon polare / bekant som kan låna dig ett USB minne så är problemet löst.
    Nja, tror snarare att denna talare har fel...
    Kopiera över filen till TMP-katalogen på HDD0
    Gå in i multiman, längst till vänster finns filemanager.
    Leta upp HDD0\TMP\ och ställ "muspekaren" på filen och tryck X
    Då får du frågan om du vill avsluta till XMB och installera PKG-filen från "install Package Files".
    Har inte testat med dessa filer du vill installera, men dock med flera andra.
    Kan tillägga att jag har Miltiman 2.08
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Ok kul då fick man lära sig något nytt, har dock varje gång jag installerat .pkg kört via usb minne metoden men får väl prova metoden som omnämns här då och se vilken som är mest bekväm, kul att en ny fungerande metod kommit.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Går det verkligen med Playstation network PSN spel ? måste man inte använda sig av Install Package Files som ligger på XMB och föra in ett usb minne för att kunna starta lägga in .PKG filen package files ?

    Jag har använt Flashfxp tonvis med gånger för riktiga PS3 spel men visste inte det går på PSN spel går det verkligen hur gör jag då som det kan väl inte bara vara att dragga o droppa .PKG filerna som vanliga PS3 spel förklara gärna ?
    Har du provat ännu och hur gick det?
    Har som sagt inte gjort det med just dessa filerna.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Har du provat ännu och hur gick det?
    Har som sagt inte gjort det med just dessa filerna.
    Hyffsat sent svar men prova nyss och det funka prima tack som fan

Liknande diskussioner

  1. Hur spelar man kopierade spel
    By Hamsi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-15, 22:49
  2. hur spelar jag spel via hdd?
    By svennut82 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 16:14
  3. SPELAR INTE UPP ORGINAL CD-SPEL
    By RS in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 22:46
  4. Fel medelande när jag spelar vissa spel
    By TrueSPIN in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 19:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •