Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: freestyle dash

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20

    freestyle dash

    Hej jag undrar om man kan få att freestyle dash sätts i gång direkt när man startar upp xboxet. Jag har ett xbox 360 slim 4 gb med rgh jtag. Jag har xexmeny installerat på en extern hårddisk och startar fresstyle därifrån, det blir lite krångligt för dem andra i familjen att sätta på xboxet så jag tänkte underlätta för dem.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mois Visa Inlägg
    Hej jag undrar om man kan få att freestyle dash sätts i gång direkt när man startar upp xboxet. Jag har ett xbox 360 slim 4 gb med rgh jtag. Jag har xexmeny installerat på en extern hårddisk och startar fresstyle därifrån, det blir lite krångligt för dem andra i familjen att sätta på xboxet så jag tänkte underlätta för dem.
    dashlaunch finns förinstallerat på konsollen om du fått den fixad av oss, alternativt om du kört med mitt program, isåfall tar du bara launch.ini och ändrar default till där du lagrar FSD
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    har inte fått den fixat av er, hur vet jag att dashlaunch finns förinstallerad på konsolen,går det att kolla. Vet att xexmenyn är installerad på den externa hårdisken.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mois Visa Inlägg
    har inte fått den fixat av er, hur vet jag att dashlaunch finns förinstallerad på konsolen,går det att kolla. Vet att xexmenyn är installerad på den externa hårdisken.
    kör dashlaunch installern så ser du, annars kan du kolla i FLASH via XEXMenu, om något annat än vanliga dashboarden startar är Dashlaunch installerat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    hihi f-n jag fattar nog inte riktigt, är kanske dum men när jag kör installer från den externa disken så säger den att den att dashlaunch är installerad, och den säger att launch.ini filen hittas. launch.ini filen ligger i roten på min externa. men var ändrar jag till default någonstans, hittar inte det. Eller eär det dem där frågorna som dyker upp när man kör installer, jag är så dålig på engelska. Men nu ser jag i en annan tråd att det finns setting till launch.ini men var hittar jag den?

  6. #6
    dragonslayer Guest
    i rooten på någon av dina lagringsenheter samt en i flash

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Tänk på att dash launch prioriterar launch.ini filerna i en viss ordning ifall du har flera st (t.ex en på interna disken, en på USB-disk). Minns inte exakt vilken ordning det är men har för mig att den på USB-disken har högst prioritet. Personligen har jag bara en på min interna disk, tycker det är minst krångel så.

    Du ser i sample_launch.ini (den följer med i zipfilen när du laddar ner dash launch) hur du ska konfigurera din launch.ini. I samplen står det

    Default = Usb:\Freestyle\FreestyleDash.xex

    så detta innebär att den startar xex-filen FreestyleDash.xex i mappen Freestyle på ditt usb-minne. Editera denna raden så att den matchar dina behov, personligen rekommenderar jag att man kör FSD från sin interna disk om man har en sådan, så att man får igång FSD även om man inte skulle ha sin USB-disk ansluten för tillfället. Då skulle det kunna se ut såhär:

    Default = Hdd:\FSD2\Default.xex

    eller något liknande.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Prioritetsordning skall vara:
    1. USB
    2. HDD
    3. BB MU
    4. FLASH

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    Nää jag tror jag ger upp,för svårt för mig.
    Swizzy om jag kommer in till er har du möjlighet att hjälpa mig

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Nja, det ska inte vara så svårt. Förklara vilket steg som är otydligt så ska jag utveckla!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    På din externa HDD, är den inkopplad genom USB? Isåfall öppna upp filen launch.ini i en text-redigerare på datorn och lägg till följande rad:

    Default = Usb:\Freestyle\FreestyleDash.xex

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    launch.xex V2.0 config file
    ; parsed by simpleIni http://code.jellycan.com/simpleini/
    ; currently supported devices and paths:
    ; internal hard disk Hdd:\
    ; usb memory stick Usb:\
    ; memory unit Mu:\
    ; USB memory unit UsbMu:\
    ; big block NAND mu FlashMu:\
    ; internal slim 4G mu IntMu:\
    ; CD/DVD Dvd:\ (not recommended to use this one)
    ; buttons can point to any xex, or any CON with default.xex in it on any of the above devices
    ; note that Right Bumper is ALWAYS default to return NXE
    ; if you want to assign an additional one, use the path Sfc:\dash.xex ie:
    ; BUT_A = Sfc:\dash.xex

    ; example entry
    ; Default = Hdd:\FreeStyle\default.xex
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = usb:\Freestyle\default.xex
    BUT_B =
    BUT_X =
    BUT_Y =
    Start =
    Back =
    LBump =
    ; Default is what loads when you hold no buttons
    ; leave this blank if you want NXE as default
    Default = Usb:\Freestyle\FreestyleDash.xex

    ; at boot time, default can be overridden based on how the console is turned on
    ; if you start with wired/wireless/IR guide button, this item if existing will be used instead of default
    ; note that the Guide item is ALWAYS overridden by option: remotenxe = true
    Guide =
    ; if you power on with the button on the front of the console, this item will be used instead of default
    Power =

    ; example plugin entry
    ; plugin1 = Usb:\plugin\aplugin.xex
    [Plugins]
    plugin1 =
    plugin2 =
    plugin3 =
    plugin4 =
    plugin5 =

    [Settings]
    ; if true, brining up miniblade in NXE and then pressing Y will cause launch.xex to relaunch for you
    ; note you must release Y button then press desired QuickLaunchButtons after or use default item
    ; if not present default is TRUE
    nxemini = true

    ; if true ping limit will be removed for system link play (thanks FBDev!)
    ; if not present default is FALSE
    pingpatch = true

    ; if true (most) xbla will no longer need yaris patching (thanks mojobojo!)
    ; if not present default is FALSE
    contpatch = false

    ; Normally when a fatal error occurs the xbox will just freeze, setting this to false will cause a reboot or powerdown
    ; setting to TRUE will also disable the unhandled exception filter which tries to intercept recoverable unhandled exceptions with exit to dash
    ; if not present default is FALSE
    fatalfreeze = false

    ; when fatalfreeze is set to false, setting this to true will cause the box to reboot (hard reboot), setting it to false will instead have the box shut down
    ; note that this option does NOTHING when fatalfreeze is set to true
    ; if not present default is FALSE
    fatalreboot = false

    ; when fatalfreeze is set to false and fatalreboot is set to true, setting this to true will cause the box to reboot (soft reboot) the way it was intended to
    ; ONLY set this to true if using blackaddr's reboot fix for SMC, else on reboot you will get E71 and corrupted dash/video/etc settings
    ; note that this option does NOTHING when fatalfreeze is set to true
    ; if not present default is FALSE
    safereboot = false

    ; when set to true, it is possible to hold RB when launching a game to have the region that the game gets from xam spoofed
    ; if not present this is set to FALSE
    regionspoof = false

    ; when regionspoof is true, you set your region here in hex preceding the value with 0x, for examle devkit would be region = 0x7fff
    ; if not present but regionspoof is set to true, this is set to 0x7FFF
    region = 0x7FFF

    ; when set to false, ejecting a dvd video or game returns you to your default item, set to true to auto exit to NXE
    ; if not present this is set to FALSE
    dvdexitdash = false

    ; when set to false, using the exit item in an XBLA game returns you to your default item, set to true to exit to NXE arcade menu
    ; if not present this is set to FALSE
    xblaexitdash = false

    ; when set to true, using miniblades system setting options will not exit to NXE
    ; if not present this is set to FALSE
    nosysexit = false

    ; when set to true, miniblades will not appear... ever (requested as child saftey measure)
    ; note that using this option overrides everything in dash launch that relies on miniblade exits to function
    ; if not present this is set to FALSE
    nohud = false

    ; when set to false, xbox will be capable of finding system updaters
    ; if not present this is set to TRUE
    noupdater = true

    ; when set to true, dash launch will put all debug strings out to uart
    ; if not present this is set to FALSE
    debugout = false

    ; when set to false, dash launch will not attempt to handle last chance unhandled exceptions
    ; if set to false, exceptions will also not be dumped to the dumpfile
    ; if not present this is set to TRUE
    exchandler = true

    ; by default this only dumps to UART, setting a file here will cause unhandled exception info to be dumped
    ; as text to a file. Same path restraints as the quick launch buttons.
    ; if exchandler is set to false, this option does nothing.
    ; note that this uses the first drive of the class found, so if you use usb: and have more than one usb device
    ; it may wind up on any of the usb devices depending on which was enumerated first. The path for the file is only
    ; checked on boot, so the device must be present at power on and at crash time for this to be effective
    ; ie: dumpfile = Usb:\crashlog.txt
    dumpfile =

    ; this value sets the number of times that buttons are checked for on bootup, as well as how long it checks for buttons
    ; and thus extends the length of time the boot animation will be displayed onscreen
    ; 0x5A is approximately 6s window for button detection, 0x2A approximately 2s - if set too short auto profile login breaks
    ; if set too long other wonky things happen
    ; note this value is interpreted as hexidecimal when preceded with 0x, valid range is 0 to 0xFFFFFFFF
    ; if not set this value will be put to 0x2A (42)
    bootdelay = 0x2A

    ; if set to true, this will block the console from resolving LIVE related dns
    ; if not set this value will be TRUE
    liveblock = true

    ; if liveblock is set to true, this will block the console from resolving all MS related dns
    ; setting this to TRUE will also block apps like freestyle from accessing things like cover images
    ; *** note that if NO INI is present for launch.xex, this is set to TRUE
    ; if not set this value will be FALSE
    livestrong = false

    ; when set to TRUE the X (guide) and power button on IR remotes will cause the xbox to boot to NXE instead of default item
    ; note that powering on with the windows/start button automatically goes to NXE's media center now regardless of how this is set
    ; if not set this value will be FALSE
    remotenxe = false

    ; when set to TRUE all USB drives will be polled at hddtimer intervals for the file "alive.txt" in their root
    ; if the file exists, it will be recreated and 16 random bytes written to it on each poll which should keep drives from spinning down
    hddalive = false

    ; in seconds, the interval between when USB devices will be polled for "alive.txt" file
    hddtimer = 210

    ; all comments and fields in this file are optional, you can remove anything you don't need - section headers []
    ; are required for any used options under the section

    ; sorry for any double negatives

    ; njoy, cOz






    Så ser det ut nu på launch.ini filen. är det rätt? vad gör jag sen?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Onödigt lång men ja den kommer funka. Nu sparar du den filen och låter den ligga kvar på Usb-hårddisken som "launch.ini".
    Koppla sen in den i Xboxet och starta xboxet.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    ja men sen när jag startar vad gör jag då, försöker hålla in mitten knappen sen y och sen a men det fungerar inte.

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    eftersom default är satt till "Default = Usb:\Freestyle\FreestyleDash.xex" så ska du inte hålla in något alls.

    Ser att du har två olika sökvägar till FreestyleDash's xex-fil.. Om du går in i mappen "Freestyle" vad heter .xex-filen som ligger där i? "Default.xex" eller "FreestyleDash.xex"?

    Edit: Testa att inte hålla inne något knapp alls överhuvudtaget. Koppla in genom USB och starta och rör inte handkontrollen tills den startat.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    default.xex

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Då måste du ändra Default i launch.ini till "Default = Usb:\Freestyle\default.xex"

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    har stoppat in usb i xboxet,startar och kommer till den vanliga

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    Men man kanske bara kan starta fsd från skiva istället

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Starta det från skiva? Det låter väldigt klumpigt och onödigt..
    Har du hårddisk på maskinen? Eller bara USB-Disk?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet...nfigurator.rar <--- jag håller på jobbar med detta för att göra det hela lättare, nästan färdigt... ska bara lägga till lite tooltips för delarna där man lägger till Quick Launch Buttons och Plugins
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    usb disk ärdet jag har,xbox 360 med 4 gb

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    Nu när jag kör installer så säger den att den hittar launch.ini på usb roten och i flash, det kanske är det som är problemet att launch.ini finns på två ställen. men jag kan inte gå in i flash och ta bort den.vad ska jag göra????

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av mois Visa Inlägg
    Nu när jag kör installer så säger den att den hittar launch.ini på usb roten och i flash, det kanske är det som är problemet att launch.ini finns på två ställen. men jag kan inte gå in i flash och ta bort den.vad ska jag göra????
    nä. Som jag sa så prioriteras launch.ini på usbn högst, så det ska inte vara något problem. Den ignorerar helt enkelt den på nanden när den ser att det finns en på usb.

    Det jag tror är att du har gjort nåt fel i sökvägen. Står det usb:\freestyle\default.xex så måste du ha en fil som heter default.xex (som är fsd2) som ligger i en mapp med namnet freestyle i roten på ditt usb-minne. Stämmer inte allt detta till punkt och pricka så kommer inte dashlaunch att hitta fsd2.
    Last edited by anden1; 2011-11-20 at 10:05.

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    På min usb heter Mappen FSD2.ORc2,1 och i den ligger det default.xex. Men när man kör installer så frågar den en massa ja och nej frågor, har det nåt med hur man svarar där??

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av mois Visa Inlägg
    På min usb heter Mappen FSD2.ORc2,1 och i den ligger det default.xex. Men när man kör installer så frågar den en massa ja och nej frågor, har det nåt med hur man svarar där??
    då är det ju där felet ligger... Sökvägen i launch.ini är ju fel.
    Antingen döper du om mappen till det som står i launch.ini, eller så ändrar du i launch.ini så att den pekar på rätt mapp.

    Ja/nej frågorna styr mestadels andra grejor än hur maskinen autobootar, så nä det ska inte påverka.

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    Vad trött jag blir, nu fungerar allt tack alla för all hjälp

Liknande diskussioner

  1. Freestyle Dash 2.0 hög fläkthastighet
    By Bungalow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 21:52
  2. FreeStyle Dash - plugins etc etc
    By hagel in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 21:46
  3. Freestyle Dash 2.0 som default Dashboard?
    By Gilgamesh in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 19:23
  4. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:45
  5. Freestyle Dash enbart svart i menyläge?
    By Jim86 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 01:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •